دزدی که سر یخچال دستگیر شد/ قتل به خاطر سرقت غذا

پرونده قتلی که مقتول به ضرب چاقو مرد میانسال را به قتل رسانده بود، در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.

دزدی که سر یخچال دستگیر شد/ قتل به خاطر سرقت غذا

مهر ماه سال ۹۴ رسیدگی به  پرونده   قتل  مرد میانسال در  بلوار کشاورز تهران در دستور کار قضایی قرار گرفت

در حالی که مقتول به ضرب چاقو در منزل خود به قتل رسیده بود،بررسی های اولیه از جمله باز بودن در خانه و سر و صدای کمک خواهی مقتول که به گوش همسایه ها رسیده بود؛  حکایت از آن داشت که فرد ناشناس با انگیزه  سرقت  وارد خانه او شده و هنگام فرار صاحبخانه را به قتل رسانده بود مرتکب قتل برای غذا شده است.

به این ترتیب تحقیقات برای یافتن ردی از عامل جنایت آغاز شد و مدتی بعد متهم به دام قانون افتاد.

متهم در همان برخورد اولیه با پلیس به قتل اعتراف کرد و پرونده در روال قانونی قرار گرفت.

با درخواست اولیای دم حکم  قصاص  برای متهم صادر شد اما با توجه به عدم ارائه دادخواست اجرای حکم صادر شده از سوی شاکیان، متهم در زندان بلاتکلیف ماند.

به همین خاطر متهم تقاضای تعیین تکلیف کرد و هفته گذشته بار دیگر پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران با موضوع تعیین تکلیف مورد رسیدگی قرار گرفت.

قتل برای غذا و سرقت خوراکی از یخچال

در ابتدای جلسه رسیدگی وکیل اولیای دم گفت:" موکلان من که پدرشان را در این جنایت از دست داده اند ، اولیای دم این پرونده بوده و حاضر به گذشت از قصاص نیستند.

آنها ساکن خارج از کشور بوده و به زودی تصمیم نهایی خود برای اجرای حکم را عملی می کنند، با این حال ما در تلاش برای اخذ رضایت آنها هستیم. "

سپس متهم در جایگاه قرار گرفته و گفت:" چند سال قبل در یک خوابگاه مجردی به تنهایی زندگی می کردم که متوجه شدم طبقه چهارم ساختمان روبروی خوابگاه خالی است.

برای اینکه اجاره خوابگاه از هزینه های زندگی ام کم شود تصمیم گرفتم به صورت پنهانی در آن ساختمان ساکن شوم.برای همین یک روز زنگ یکی از واحدها را زدم و خودم را مامور اداره‌ گاز معرفی کرده و وارد ساختمان شدم‌.بعد در راه پله ها پنهان شدم و در فرصت مناسب قفل در آپارتمان طبقه چهارم را باز کرده و وارد آن شدم."

متهم ادامه داد:"چند روزی آنجا بودم اما به سختی در راه پله تردد می کردم تا کسی من را نبیند.روز حادثه به شدت گرسنه بودم اما می ترسیدم از پله ها پایین بروم و از خانه خارج شوم تا خوراکی بخرم.

برای همین وقتی متوجه شدم ساکن طبقه سوم خانه نیست، پنهانی وارد خانه اش شدم تا از یخچال خوراکی بردارم که ناگهان او سر رسید و شروع به داد و بیداد کرد.

خیلی ترسیده بود و فریاد می زد دزد ، دزد ! بعد چاقوی آشپزخانه را برداشت و من که فقط میخواستم از مهلکه فرار کنم تا کسی سر نرسد، چاقو را از دستش کشیدم و ضربه ای زدم و پا به فرار گذاشتم."

متهم در ادامه اظهارات اعلام عجز از تودیع وثیقه و طلب بخشش کرد.

رسیدگی به دادخواست متهم در دستور کار قضات شعبه دوم دادگاه قرار دارد تا به زودی این متهم تعیین تکلیف شود.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    1

    سلام فرمانده.

  • ناشناس
    0

    قتل برا غذا. درود فرمانده .

  • ح.ن
    1

    درود بر فرمانده اسلام. به بهلول گفتن دزدی را گرفتیم بیا قضاوت کن بهلول گفت اگر مرا به قضاوت قبول دارید دزد را آزاد کنید ببینید حاکم آن شهر کیست

  • ناشناس
    0

    سلام عامل فقر هر ملتی حاکمان آنها هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها