باج خواهی ۷ شرور اینترنتی از دختران جوان

هفت نفر که با اغفال شهروندان و تهدید به انتشار عکس های خصوصی در فضای مجازی باج خواهی و اخاذی می‌کردند، به چنگ قانون افتادند.

باج خواهی ۷ شرور اینترنتی از دختران جوان

فرمانده انتظامی شهرستان انار در این باره توضیح داد: به دنبال  شکایت تعدادی از  شهروندان اناری در شمال کرمان، مبنی بر تهدید و اخاذی در فضای مجازی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ رضا خلیلی نژاد افزود: در بررسی های فنی شبانه روزی  کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهمان با تهدید از شاکیان سوء استفاده و مبالغی را از آنان دریافت می کردند.

وی گفت : در ادامه با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی، هفت  متهم شناسایی و با هماهنگی  قضایی طی چند عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد : متهمان از طریق شبکه های اجتماعی اینستاگرام ،تلگرام ، واتس اپ و ... با دختران و مردان جوان آشنا می شدند و پس از جلب اعتمادشان به بهانه آشنایی و ازدواج در پوشش زن و‌مرد، اقدام به دریافت تصاویر خصوصی و در ادامه با تهدید به انتشار این تصاویر و تحت فشار قرار دادن آن ها مبالغ زیادی را اخاذی می کردند که به مرجع قضایی تحویل و روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان انار با توصیه به کاربران شبکه های اجتماعی بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه و فضای مجازی تأکید کرد: به اشتراک نگذاردن تصاویر و اطلاعات شخصی در شبکه های اجتماعی می تواند از بسیاری از آسیب ها همچون باج خواهی، سوءاستفاده، کلاهبرداری و هتک حیثیت جلوگیری کند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها