مرگ کودک ۱۰ ساله مینابی با زهر عقرب/ ۳ عقرب در جنوب کشور کشنده هستند

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب گفت: یک کودک ۱۰ ساله به دلیل گزش عقرب با وجود تلاش کادر درمان جان خود را از دست داد.

مرگ کودک ۱۰ ساله مینابی با زهر عقرب/ ۳ عقرب در جنوب کشور کشنده هستند

یدالله رئیسی‌ماکیانی، گفت: سالانه در شهرستان میناب با توجه به گرمی هوا و هجوم مار و عقرب به منازل، بسیاری از افراد دچار گزش می‌شوند.

او گفت: سال گذشته آمار ثبت شده گزش‌ها ۱۱ هزار و ۵۴۸ نفر بوده و از ابتدای سال تاکنون ۵۵۴ مورد ثبت گزش به ثبت رسیده که این آمار موارد سرپایی اورژانس را شامل نمی‌شود.

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب  گفت: تعداد ۲۰۰ نوع عقرب در دنیا وجود دارد که ۲۰ نوع از این عقرب‌ها سمی و کشنده هستند و از این ۲۰ نوع ۳ نوع کشنده آن در نواحی گرمسیری هرمزگان، سیستان بلوچستان، جنوب کرمان و خوزستان هستند.

رئیسی‌ماکیانی با بیان اینکه در سال گذشته و امسال هیچ یک از گزش‌ها با اقدامات به موقع کادر درمان منجر به مرگ بیماران در میناب نشده بود، گفت: در مورد اخیر یک کودک ۱۰ ساله به دلیل گزش عقرب با وجود تلاش کادر درمان جان خود را از دست داد.

او گفت: این کودک ۱۰ ساله ۲۱ خردادماده ساعت ۱۴:۵۲ دقیقه با تشخیص عقرب‌گزیدگی به بیمارستان مراجعه و بلافاصله توسط پزشک طب اورژانس بستری و آزمایشات بالینی برای وی انجام شد.

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب گفت: آزمایشات ابتدایی انجام شده نشان از شرایط عادی بیمار می‌داد ولی با این وجود متخصص طب اورژانس به آزمایش‌ها بسنده نکرد و ویال ضد عقرب توسط طب اورژانس در ۲ مرحله برای بیمار که بستری موقت بود انفوزیون شد.

رئیسی‌ماکیانی گفت: تا پیش از پروسه اعزام تمامی کارهای درمانی و بالینی بیمار تا ساعت ۱:۳۰ دقیقه مورخه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ انجام و بیمار توسط آمبولانس اورژانس که آماده به اعزام یک بیمار ترومایی بود به بیمارستان کودکان اعزام شد.

او گفت: متاسفانه با خبر شدیم بیمار در بیمارستان کودکان بندرعباس جان باخته است که این غم بزرگ را به خانواده داغدیده این کودک تسلیت عرض می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها