دستگیری ۳نفر از سرکردگان اصلی قاچاق سوخت در جنوب کشور

رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن اعلام دستگیری ۳ نفر از سرکردگان اصلی قاچاقچیان سوخت در جنوب کشور، از توقیف ۱۲ فروند لنج، ۷ باب منزل و ۲۳دستگاه خودروی متعلق به قاچاقچیان خبر داد.

دستگیری ۳نفر از سرکردگان اصلی قاچاق سوخت در جنوب کشور

مجتبی قهرمانی صبح چهارشنبه در خبرنگاران در خصوص جزئیات دستگیری قاچاقچیان اصلی قاچاق سوخت در جنوب کشور اظهار داشت: در جریان عملیات ضربتی مأموران دریابانی استان، حافظان حریم مرزهای آبی کشور موفق شدند با انجام کارهای اطلاعاتی گسترده پس از سه ماه تلاش شبانه روزی، ۱۰نفر از سرکردگان اصلی باندهای قاچاق سوخت را شناسایی و ۳ نفر از آنها دستگیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنابر گزارش مأموران، این ۱۰ نفر از طریق تشکیل باند و شبکه های سازمان یافته و بین‌المللی، نسبت به قاچاق روزانه بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت از طریق مرزهای آبی جنوب کشور مبادرت می کردند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اعلام اینکه اعضای این شبکه های سازمان یافته، میلیون ها لیتر سوخت قاچاق را از طریق دریا به وسیله ده ها فروند کشتی، لنج و قایق‌ تندرو به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس منتقل می‌کردند، بیان داشت: به دستور مقام قضایی و پس از انجام بررسی هایی لازم توسط ادارات ثبت احوال، ثبت اسناد، بنادر و دریانوردی، شیلات و پلیس راهور مشخص شد که سرکردگان این باندهای بین المللی قاچاق سوخت، اموال و دارایی هایی خود را به نام ۷۱ نفر از بستگان درجه یک خود انتقال داده اند و تمامی مبادلات مالی حاصل از اقدامات مجرمانه شان را هم از طریق کارت‌های بانکی آنها انجام می دهند.

قهرمانی با اشاره به اینکه گردش مالی این باندهای قاچاق سوخت، صدها میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: با هدف ضربه به بنیه مالی و اقتصادی قاچاقچیان، ۱۲ فروند شناور لنج، ۲۳دستگاه خودرو لوکس خارجی و ۷ باب منزل مسکونی گرانقیمت متعلق به آنها در مرکز استان هرمزگان به صورت سیستمی توقیف شده است.

وی افزود: همچنین ۷۱ حساب بانکی این افراد بلوکه شده و ده ها میلیارد تومان وجه نقد و اموال و مستغلات سرکردگان باندهای موصوف در سرتاسر کشور ضبط شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه تلاش ها برای دستگیری دیگر اعضا و سرکردگان این شبکه های سازمان یافته قاچاق سوخت، توسط دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی همچنان ادامه دارد، یادآور شد: افراد دستگیر شده نیز هم اکنون با صدور قرار تأمین کیفری به منظور رسیدگی به اتهامات شان و طی مراحل دادرسی در بازداشت به سر می‌برند و جزئیات بیشتر از اقدامات مجرمانه آنها، پس از تکمیل روند تحقیقات، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها