جنجال زن و مرد جوان در بازار رضا مشهد پای پلیس را به ماجرا باز کرد

مأموران پلیس در 3 عملیات ضربتی، عاملان سرقت های خانوادگی و کیف قاپی از مسافران را در مشهد، به دام انداختند.

جنجال زن و مرد جوان در بازار رضا مشهد پای پلیس را به ماجرا باز کرد

مالکان چند فروشگاه در اطراف  بازار رضا  (ع) دور زن و مردی جوان را گرفته بودند و سروصدایی به راه افتاده بود. دیگر فروشندگان نیز از دور و نزدیک خود را به محل می رساندند تا اینکه خودرو پلیس در قاب این صحنه پرازدحام قرار گرفت.

هرلحظه بر تعداد تماشاچیان افزوده می شد، تا اینکه مأموران خود را به جمعی از کسبه که سروصدایشان بالا گرفته بود، رساندند. چند نفر از مغازه داران بازار زن و مردی جوان را که ادعا می شد سارق هستند،  دستگیر  کرده و تا آمدن پلیس آن ها را نگه داشته بودند.

زن و مرد اما مدعی بودند که هیچ خطایی از آن ها سر نزده است و فقط به قصد خرید وارد فروشگاه شده اند. مأموران برای اینکه سر از کار این زن و مرد مشکوک دربیاورند، به سراغ فروشگاه رفتند و تصاویر ضبط شده دوربین های مداربسته را بررسی کردند.

در بررسی فیلم ها مشخص شد که ادعای مالک فروشگاه صحت دارد و زن و مرد جوان تعدادی از کالاهای مغازه را  سرقت  کرده و قصد فرار داشته اند، اما هوشیاری فروشنده مانع از عملی شدن نقشه شان شده است.

مرد 38ساله همراه با زن 28ساله که مدعی بودند زن و شوهر هستند، برای تحقیقات بیشتر به کلانتری امام رضا(ع) منتقل و تحت بازجویی قرار گرفتند. متهمان که راهی جز بیان حقیقت نداشتند، به جرمشان اعتراف کردند. پرونده نیز برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 سرقت از زائران

مرد جوان همراه خانواده و به قصد زیارت از هتل خارج شد. در این میان گوشی تلفن همراهش زنگ خورد و گرم صحبت با آن طرف خط بود که صدای یک دستگاه موتورسیکلت شنیده شد. تا به خودش بیاید، در یک لحظه کیف حاوی مدارک و وجوه نقدش از سر شانه اش کشیده شد و راکب موتور آن را با خود برد.

در این بین هوشیاری مرد جوان و داد و فریادش موجب شد تا چند تن از شهروندان که جلوتر بودند، بلافاصله وارد عمل شوند و راه فرار راکب موتورسیکلت را سد کنند.

کیف قاپ موتورسوار حالا در محاصره مردم قرار گرفته بود. او برای اینکه از چنگ مردم خلاص شود، دست به چاقو شد و با تهدیدکردن شهروندان قصد فرار داشت. در این میان مأموران که از قبل در جریان این سرقت قرار گرفته بودند، خیلی زود خود را به محل رساندند و پیش از آنکه اتفاق ناگواری رقم بخورد، متهم را خلع سلاح و دستگیر کردند.

مأموران در بازرسی بدنی از این فرد، کیف دستی مال باخته را همراه با یک قبضه چاقو کشف کردند. موتورسیکلت متهم نیز همراه او به کلانتری امام رضا(ع) انتقال داده شد. این سارق کیف قاپ که جوانی 27ساله بود، برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 تعقیب و گریز شبانه

تیم گشتی پلیس، کلانتری معراج را برای بررسی حوزه استحفاظی کلانتری43 ترک کرد. هنوز زمانی نگذشته بود که یک دستگاه خودرو پراید مشکوک نظر مأموران را به خود جلب کرد.

خودرو سواری که دو سرنشین داشت، تحت تعقیب مأموران قرار گرفت. در این میان ضابطان قضایی خود را به خودرو مشکوک رساندند و از راننده اش خواستند تا توقف کند. راننده اما بدون توجه به اخطار ایست پلیس، به سرعت خودروش افزود و با تغییر مسیر وارد خیابان فرعی شد.

در این بین تعقیب و گریزی میان مأموران پلیس و متهمان در خیابان های توس درگرفت و سرانجام مجریان قانون با سدکردن راه فرار این افراد، خودرو سواری پراید را متوقف کردند.

مأموران کلانتری معراج در بازرسی از خودرو سواری یک دستگاه جاروبرقی همراه با سه دستگاه دوچرخه بچگانه سرقتی را کشف کردند. راننده و سرنشین این خودرو نیز دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به کلانتری چهل وسوم مشهد انتقال داده شدند.

به گفته رئیس پلیس مشهد، دو متهم دستگیرشده ابتدا منکر ارتکاب هرگونه خطا و جرمی بودند، اما در ادامه ضمن اقرار به سرقت های سریالی، راز دزدی های خود را در منطقه توس برملا کردند.

سرهنگ حسین دهقانپور افزود: متهمان در ادامه بازجویی های پلیسی به دو فقره سرقت خانه، سه فقره سرقت دوچرخه و چهار فقره دستبرد به خودروها اعتراف کردند.

 زندان، فرجام سارقان خیابانی

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: دیروز مأموران دو کلانتری 12 و 43 مشهد طی اجرای سه عملیات ضربتی پنج سارق و کیف قاپ را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دادند.

سرهنگ دهقانپور گفت: متهمان پس از تفهیم اتهام در دادسرا با قرار متناسب قضایی راهی زندان شدند و تحقیقات پلیس برای شناسایی دیگر هم دستانشان و تعداد جرائم ارتکابی ادامه دارد.

فرمانده انتظامی مشهد از شهروندان خواست تا در حوزه پیشگیری از وقوع جرم با جدی گرفتن توصیه های پلیسی و انجام اقدامات پیشگیرانه بازوی قدرتمند پلیس باشند و با مشاهده موارد مشکوک برای جلوگیری از وقوع جرائم، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها