در حال به‌روز رسانی

ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه در آبادان/ افزایش تعداد کشته‌ها و مصدومین حادثه ریزش ساختمان در آبادان/ 2۷ مصدوم و 5 کشته / ویدئو

آخرین خبرها از ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان حاکی از آن است که تاکنون چهار تن کشته شده و احتمالا ۸۰ تن نیز در زیرآوار محبوس شده‌اند.

ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه در آبادان/ افزایش تعداد کشته‌ها و مصدومین حادثه ریزش ساختمان در آبادان/ 2۷ مصدوم و 5 کشته / ویدئو

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور  در این‌باره اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۲:۵۰ امروز یک ساختمان ۱۰ طبقه تجاری-اداری در آبادان در معرض ریزش قرار گرفته بود که مدتی بعد بخشی از آن دچار ریزش شد.  

وی ادامه داد: در پی اعلام این حادثه به اورژانس، بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که در حال حاضر نیز در محل مستقر هستند. همچنین تیم‌هایی از اورژانس اهواز نیز به محل اعزام شدند.  

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه دیگر نیروهای امدادی نیز در محل حضور دارند و در حال حاضر عملیات ادامه دارد، گفت: در این حادثه تاکنون یک تن جان خود را از دست داده و چهار نفر نیز مصدوم شدند که افراد مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.  

 افزایش قربانیان ریزش ساختمان متروپل/ ۴ فوتی و ۵۵ مصدوم‌‌ 

با کشف پیکر یکی از قربانیان ریزش آوار ساختمان متروپل تعداد قربانیان به چهار نفر افزایش یافت. 

تعداد مصدومان هم به ۵۵نفر افزایش یافت که ۳۶ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

به نظر می رسد با ادامه عملیات آواربردازی و رسیدن امدادگران بخ پارکینگ و طبقه همکف ساختمان تعداد قربانیان و مصدومان دوباره افزایش یابد. 

بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان

دادستان ویژه آبادان گفت: در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند.

تصویر عجیب از فاجعه آبادان

photo_2022-05-23_14-13-09

در تصویر زیر ساختمان سمت راست، قل‌ دوم متروپل است که هم‌اکنون تخریب شده است

photo_2022-05-23_14-40-29

تصویری از مراسم افتتاح برج متروپل آبادان در سال ۹۸

photo_2022-05-23_14-49-07

 شهرداری وقت مقصر اصلی حادثه متروپل آبادان

مجتبی محفوظی؛نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:  قطعا سازندگان، سازمان نظام مهندسی و شهرداری وقت آبادان مقصران اصلی حادثه ساختمان متروپل هستند و باید پاسخگو باشند. ما خواهان تشکیل یک کارگروه ویژه در استانداری خوزستان برای تبیین ابعاد این حادثه و تشخیص مقصران اصلی این حادثه غم انگیز هستیم.

محفوظی افزود: طبق صحبتی که با یکی از مسئولان شهرداری آبادان داشتم، از دوسال گذشته هشدارهایی درباره ریزش ساختمان متروپل داده بودیم و حتی در این زمینه نامه کتبی زده بودیم.البته هنوز برای بررسی دقیق ابعاد حادثه زمان زیادی باقی مانده است و از الان نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم؛ اما بنظر می‌رسد که قصور مسئولان ذی ربط در بروز این حادثه امری قطعی است.

فیلمی که از ضرب و شتم شهردار آبادان در زمان حضور در محل ریزش ساختمان در فضای مجازی درحال پخش شدن است

گرفتاری حداقل ۸۰ نفر زیر آوار در آبادان

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان گفت: طبق ارزیابی تیم های هلال‌احمر و گزارش‌های رسیده از شاهدان عینی حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند.با توجه به اینکه ساختمان دوم مجاور هم شرایط ناپایداری دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

62271447

تصاویری از امدادرسانی و آواربرداری در فاجعه آبادان

اهالی آبادان با تجمع در اطراف ساختمان فرو ریخته متروپل، شعار دادند

لحظه سقوط برج آبادان

تصاویر هوایی از محل حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان

دستور مخبر برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه آبادان

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور پس از اطلاع از وقوع ریزش ساختمان متروپل در شهر آبادان، در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار آبادان، دستورات لازم برای بسیج امکانات جهت کمک به مصدومان و مجروحان این حادثه را صادر کرد و خواستار بررسی دقیق علل وقوع این اتفاق شد.

محل حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل - آبادان

فالح صفایی، معاون عمرانی منطقه آزاد اروند گفت: امکان ریزش و سقوط نیمه دیگر ساختمان وجود دارد.

افزایش تعداد کشته‌ها و مصدومین حادثه ریزش ساختمان در آبادان/ 2۷ مصدوم و 5 کشته

مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان گفت: تعداد کشته‌ها و مصدومین حادثه ریزش ساختمان در آبادان افزایش یافت.

عارف اصل شرهانی، در خصوص آخرین آمار مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: تا این لحظه 5 نفر در این حادثه فوت کردند و 27 نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان تکنسین اورژانس است، افزود: تلاش‌ها برای آواربرداری همچنان ادامه دارد.

افزایش تیم‌های امدادی در آبادان/حضور ۹۲ امدادگر و ۱۸ خودروی عملیاتی در محل حادثه

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر برای کمک به حادثه‌دیدگان در حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان افزایش یافته است.

مهدی ولی‌پور روز دوشنبه درباره اقدامات این سازمان در جریان حادثه ساختمان متروپل در آبادان اظهار داشت: با توجه به تداوم عملیات امدادرسانی در آبادان، اکنون ۱۹ تیم شامل ۹۲ نفر از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، دشت آزادگان، اهواز، شادگان به همراه ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب، ۲ تیم واکنش سریع استان و یک تیم ارتباطات رادیویی در محل حادثه مستقر و در حال امدادرسانی به آسیب‌دیدگان هستند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۸ خودروی عملیاتی شامل ۶ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه خودروی نجات، ۶ دستگاه خودروی پشتیبانی، یک دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی و یک دستگاه خودروی فرماندهی تجهیزات و لجستیک بکارگیری شده در این عملیات هستند.

ولی پور ادامه داد: تا این لحظه ۶ نفر جان خود را از دست داده اند که پنج نفر در محل حادثه و یک نفر هم در بیمارستان بوده است.

 بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان، روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ فرو ریخت که تا کنون پنچ نفر فوتی و ۲۷ مصدوم داشته است.

جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور نیز در این باره گفت: بنا بر اظهارات شاهدان، احتمال محبوس شدن ۵۰ نفر حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان وجود دارد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از استقرار پنج آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای انتقال مصدومان حادثه ساختمان ۱۰ طبقه در حال ریزش در آبادان خبر داد و گفت: با اعلام ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری تجاری در آبادان اتوبوس و آمبولانس برای انتقال مصدومان به محل اعزام شد.

پایان عملیات در طبقات ساختمان فروریخته‌ی آبادان/ نجات ۶ نفر توسط سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب هلال‌احمر

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از نجات ۶ نفر توسط سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب هلال‌احمر خبر داد.

مهدی ولیپور،  درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان حادثه ریزش ساختمان در آبادان که ظهر امروز اتفاق افتاد گفت: ساعتی پیش عملیات امدادونجات در طبقات ساختمان متروپل تمام شده اما عملیات جست‌وجو و نجات توسط نیروهای امدادی و عملیاتی هلال احمر در زیرزمین ادامه دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه سگ‌های تجسس هلال‌احمر سه نفر را زنده از زیر آوار شناسایی کرده‌اند، همچنین دستگاه‌های زنده یاب هم موفق شدند ۳ نفر از محبوسان را زنده در زیرزمین پیدا کنند؛ عملیات امداد و نجات در طبقات زیرزمین ساختمان برای نجات دیگر حادثه‌دیدگان ادامه دارد.

اسامی مصدومان و جانباختگان ریزش ساختمان متروپل آبادان

سازمان اورژانس کشور اسامی مصدومان و جانباختگان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان را اعلام کرد.

 صبح روز جاری ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان منجر به مصدوم شدن و جانباختن تعدادی شد.با توجه به آخرین آمار ها تا ساعت ۱۹ تعداد جانباختگان ۶ و مصدومان ۲۹ نفر اعلام شده است. سازمان اورژانس کشور اسامی مصدومان و جانباختگان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل آبادان را اعلام کرد.

بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور اسامی مصدومان به شرح زیر است:

62272137

در حال تکمیل...

حجم ویدیو: 2.55M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • بابک
    7

    یک ساختمان ده طبقه ریزش کرد و چون نفر فوتی و مصدوم داشته ولی سیمای آخوندها در اخبار ساعت ۱۴ فقط اخوند ها ی عمامه بسر و کت و شلواری که برای گردش به عمان رفته اند نشان میدهد

  • ناشناس
    11

    همه این اتفاقات و ترور ها برای انحراف افکار ملت از اوضاع گرانی و دزدی ها است آگاه باشید که کار خودشان است

  • ناشناس
    1

    نتیجه رانت ، فساد ، دزدی ،بی سوادی مسولین و مدیران همین است . شرکتی که بتن را ساخته ، شرکتی که بتن را گواهی کرده ، شرکت مهندسی سازه ، مجری ، ناظر دزد ، و شهرداری زیر میز بگیر رشوه خوار و فساد در فساد کل تار و پود این کشور و علما در بند حجاب بانوان !

  • ناشناس
    0

    تمام مشکلات از نظارت است که متاسفانه اکثر کارشناسان ناظر کار خد را به درستی انجام نمی دهند یا با تطمیع و یاتهدید افراد دینفع و یا مقامات شهری و استانی و کشوری یک کار ناقص و بی کیفیتی را تایید می کنند.میلیون ها ساختمان الان اینطور هستند.اگه یک کارشناسی هم کارش را خوب انجام بدهد،پدرش را در خواهند آورد و....

  • آریو
    3

    مقصر جبهه عبری،عربی،غربی،ال سعود،نهیان وخلیفه و سایر دول و ملل متخاصم(البته بزودی انتقامش رو میگیرن) و تحریمها و ناشکری ملت و خلاصه همه چی بجز سیستم موجود

  • آ با کلا
    2

    نه استاندار نه شهردار نه نظام مهندسی نه پیمانکار نه مالک نه سازنده هیچ‌کدام مقصر نیستند فقط و فقط پرتقال فروش مقصره که این هم متاسفانه ریش و پشم نداره که از زیر این مسولیت در بره

  • کورش
    0

    این برج های تقلبی ،بدون اسحکام ،حکایت از دزدی و فساد در ساخت آن دارد که پس از دو سال , بسرعت فرو ریخت .با جان مردم بیچاره بازی نکنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها