بازداشت دعانویس و رمال اینستاگرامی / سلبریتی های خارج کشور او را تبلیغ می کردند

یک باند کلاهبرداری در فضای مجازی منهدم شد. اعضای این باند با ترفند «دعانویسی و رمالی» در مدت حدود ۲ سال ۵ میلیاردتومان از طعمه‌های خود کلاهبرداری کردند.

بازداشت دعانویس و رمال اینستاگرامی / سلبریتی های خارج کشور او را تبلیغ می کردند

سرهنگ «مصطفی نوروزی»، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتای انتظامی کشور در تشریح این خبر گفت: «در پی وصول پرونده‌ها و گزارشات متعدد به یکی از واحدهای  پلیس فتا  پیرامون کلاهبرداری در قالب دعانویسی، رمالی، سحروجادو در شبکه اجتماعی  اینستاگرام، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان خبره پلیس فتا قرار گرفت. متهمان پرونده با شگرد بارگذاری پست‌ها و مطالبی با مضمون فالگیری، دعانویسی، فروش مهره مار و ... اقدام به فریب شهروندان و کلاهبرداری از آنها می‌کردند. آنها به‌منظور جلب اعتماد کاربران اقدام به تبلیغ صفحات مجرمانه خود در صفحات اینستاگرامی افراد پرمخاطب و سلبریتی‌های ساکن خارج از کشور می‌کردند.»

دستگیری متهمان

او ادامه داد: «با بررسی‌های تخصصی و اقدامات‌ فنی صورت‌گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت ۲ نفر از عوامل و متهمان اصلی پرونده با هویت معلوم شناسایی و دستگیر شدند. در تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد متهمان در مدت حدود ۲ سال بالغ بر ۵۰ میلیاردریال با شیوه مذکور از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند.»

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتای انتظامی کشور با اشاره به استفاده مجرمان از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی خارجی در راستای جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آنها به عموم مردم توصیه کرد: «به‌هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده با مضمون دعانویسی، رمالی، سحروجادو توجه نکنند. چراکه همه این فعالیت‌های مجرمانه صرفا با انگیزه کسب مال‌نامشروع و کلاهبرداری از هموطنان صورت می‌پذیرد.»

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها