از کشته و زخمی شدن ۱۳ نفر در تصادفات تا ناکامی قاچاقچیان احشام

مهم‌ ترین حوادث ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

از کشته و زخمی شدن ۱۳ نفر در تصادفات تا ناکامی قاچاقچیان احشام

توقیف پژو با ۹۶ کیلو تریاک

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۹۶ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در بازرسی از سواری پژو در ورودی شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ در ورودی شیراز مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو را توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از این خودرو ۹۶ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد و در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

سردار ملک‌زاده تأکید کرد: مبارزه بی امان با قاچاق مواد مخدر همواره به عنوان یکی از مأموریت‌های ویژه پلیس در دستور کار مجموعه انتظامی استان فارس قرار دارد.

 آتش زدن اتاقک کامیون به قصد سرقت آهن آلات

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری ۳ سارق که با سوزاندن اتاق چوبی یک دستگاه کامیون قصد داشتند آهن‌آلات آن را سرقت کنند خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در پی تماس تلفنی مبنی بر آتش سوزی اتاق یک دستگاه کامیون واقع در یک انبار در یکی از محلات این شهرستان، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او گفت: ماموران انتظامی با همکاری ماموران آتش‌نشانی موفق شدند آتش را خاموش و اقدامات فنی خود را به جهت علت آتش‌سوزی آغاز کردند.

فرمانده انتظامی لارستان گفت: پس از بررسی دقیق و همچنین تحقیقات تخصصی ماموران مطلع شدند که آتش سوزی توسط ۳ نفر از سرنشینان یک سواری پژو به صورت عمدی و با هدف سرقت آهن‌آلات اتاق کامیون صورت گرفته است.

سرهنگ یوسفی گفت: ماموران موفق شدند با اقدامات فنی هر ۳ نفر را شناسایی و آنان را دستگیر کنند و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقداری آهن‌آلات مسروقه متعلق به اتاق کامیون نیز کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کشف ۲۴ دستگاه چمن زنی قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۲۴ دستگاه چمن زنی خارجی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت پراید خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در راستای طرح مبارزه با انواع کالای قاچاق، ماموران پلیس آگاهی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور جهرم-شیراز به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۲۴ دستگاه چمن‌زنی خارجی قاچاق کشف شد و کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌‎اند.

رئیس پلیس شهرستان جهرم گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد و پلیس با تمام توان و در راستای حمایت از تولیدات داخلی با قاچاقچیان مبارزه خواهد کرد.

کشف اسپیلت‌های قاچاق در بختگان

فرمانده انتظامی بختگان از کشف ۸ دستگاه اسپیلت خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد رحمانی گفت: مأموران انتظامی شهرستان بختگان هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو ۸ دستگاه اسپیلت و یک دستگاه ماشین ظرف‌شویی خارجی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی بختگان گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

پلیس فسا ۹ تن روغن را قبل از قاچاق کشف کرد

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۹ تن و ۸۰ کیلوگرم روغن نباتی قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محور فسا- شیراز به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: افسران پلیس در بازرسی از این کامیون، یک هزار و ۸۱۶ قوطی ۵ کیلویی روغن جامد با مارک‌های متفاوت که فاقد برگ خروج از انبار و همچنین عدم ثبت در سامانه بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی فسا گفت: در بررسی انجام شده مشخص شد محموله مکشوفه از استان‌های غربی به مقصد خروج از مرز‌های شرقی بارگیری شده بود.

سرهنگ قسام گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و در این رابطه راننده روانه دادسرا و اقلام مذکور نیز تحویل ستاد تملیکی استان شد.

واژگونی پژو حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: در پی واژگونی سواری پژو ۲۰۶ در محور مواصلاتی "مرودشت"، ْ ۲ نفر در دم فوت و ۳ سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی "مرودشت"، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او گفت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد سواری پژو حامل ۵ سرنشین به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: در این حادثه ۲ نفر فوت و ۳ سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

۸ مجروح حاصل برخورد پراید با پژو

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس گفت: بر اثر برخورد سواری پراید با یک سواری پژو ۸ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ کاووس محمدی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف در محور مواصلاتی "سپیدان-کمهر" بلافاصله مأموران پلیس‌راه به همراه نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پراید با ۳ سرنشین با یک خودرو ۲۰۶ با ۵ سرنشین برخورد کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس گفت: در این حادثه هر ۸ سرنشین خودرو‌ها مجروح و راهی بیمارستان شدند و کارشناسان پلیس راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تخطی از سرعت از جانب راننده پراید اعلام کردند.

ناکامی قاچاقچیان احشام توسط پلیس زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۴۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد گفت: روز گذشته ماموران انتظامی زرین‌دشت حین کنترل خودرو‌های عبوری، به دو دستگاه وانت نیسان و پژو ۴۰۵ حامل احشام مشکوک و آن‌ها را با اقداملات فنی توقیف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو‌ها موفق شدند ۴۵ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف و رانندگان را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی زرین دشت با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

قاچاقچیان احشام در لارستان ناکام شدند

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۷۴ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق احشام و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی بخش "بیرم" هنگام گشت‌زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به دو دستگاه ایسوزو حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد این خودرو‌ها حامل ۷۴ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل است.

فرمانده انتظامی لارستان گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند و رانندگان متخلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ یوسفی گفت: دام‌ها تحویل اداره دامپزشکی شد و پلیس بیش از هر زمانی دیگر در برخورد با پدیده شوم قاچاق تلاش می‌کند و شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت افراد سودجو در زمینه قاچاق موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • جلال آل احمد
    3

    شیطان در کمین است
    خداوند عاقبت ما را به خیر کند

  • ناشناس
    6

    آفرین به قضات شعبه ۱۰ ولی کاشکی نام و نام خانوادگی متهم میگفتید تا آبروی خانواده متجاوز از بین بره تا خانواده ها و متجاوزین به ناموس مردم بدانند قانون براشون حرمت قائل نیست و باید در تربیت بچه ها و جلوگیری از خلاف کاری پیش قدم باشند

  • ناشناس
    9

    عاقبت نابودی زمینه های ازدواج جوانان توسط حکام

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      لعنت به باعث وبانی این اوضاع کشور وازدواج اسلامی که همه چیز وجامعه به هم ریخته دختره ۴۳ سالس شده پسره از ترس مهریه ودادگاه ازدواج نکرده چه کردن با مردم

  • ناشناس
    2

    چارش ازدواج اسانه با هوا خخخخخ

  • ناشناس
    26

    خب این کار چرا باید صورت بگیرد؟ مگه ازدواج و صیغه در این کشور وجود ندارد؟ چرا جوان برای تامین نیازهای جنسی خود باید دست به چنین کاری بزند؟ مجرد ماندن خانم ۴۳ساله در کشور اسلامی چه معنا و مفهومی دارد؟ با اعدام این جوان چه مشکلی از مملکت و جوانان حل میشود؟ مسائل را باید بطور ریشه ای حل و فصل کرد، با اعدام کردن افراد، بعضی موضوعات احتمالا حل نخواهد نشد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      آطهار نظر اّب دوغ خیاری شما و امثالهم موجبات هرج و مرج را فراهم خواهد نمود آیا اگر این اتفاق تلخ متوجه خانواده شما می گردید چنین نظری می دادید.تجاوز به عنف در تمام جوامع با اشد مجازات همراه خواهد چرا بانوان کشور ما بواسطه عده ای متجاوز باید دغدغه تردد داشته باشند..

    • محمد.،،
      0

      شاید این خانم همه شرایط ازدواج راداشته .ودوست نداشته ازدواج کند به دیگران چه ارتباطی دارد .امثال این جوان مرگ کمشان است

    • حاج فضیل کوثری
      0

      اشتباهی مثبت دادم
      خیلی مزخرف نوشتی

    • ناشناس
      0

      به برکت جمهوری اسلامی زنهای این کاره فت وفراوون همه جا هستند. اون جون اگه حرامزاده نباشد چرا باید یه خانم با ابرو را بزور مورد تجاوز قرار دهد ؟

  • ناشناس
    0

    آیا واقعاً می ارزد شخصی {نادان} برای بهره بردن از لذت کوتاه جنسی توأم با ترس و اضطراب جان شیرین خود را با این اقدام معامله کند؟!

  • کریمی
    0

    این درسته زورت زیاد بوده گستاخ بودی تجاوز بزور به یک خانم اگر اعدامش نمی گردند خیلی ناراحت کننده بود حقش است قبل از اعدام صد ضربه سلاق بخورد این گار حکومت حرف ندارد هر کسی با اعدام مخااف است باید یک با ناموس خودش را جای قربانی بگدارد و متحم را بک قالتاق پرو ببیند که فکرش هم نمی کرده مجارات اعدام در انتظارش باسد تجاوز به عنف حکم مرگ دارد ای وال

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حق باشماست ولی همان قاضی ها خود مرد هستند و خود فشار جنسی را می فهمند باید ازدواج را آسان کنند ولی مهریه ونفقه با شرایط فعلی یران ساز گار نیست

    • ناشناس
      0

      متهم

  • ناشناس
    0

    نوش جون خودش وخانوادهاش. که چنین بیشرفی تحویل جامعه دادهاند

  • ناشناس
    0

    در پاسخ به کامنتی که چرا دختر ازدواج. نکرده. خوب باید گفت به توچه مربوط است. مگر دختران باید زن هر الاغی بشوند که بگویند ازدواج کرده شما مردان ادم باشید وشما وادران هم اگر. نمی ت.انید ادم. بزابید. نزایید وبرای جامعه زحمت درست نکنید

  • ناشناس
    0

    به نظرم بزرگترین گناه رو خوده حکومت کرده که اسباب وقوع بزه کاری اجتماعی با این اقتصاد پریشان که باعث فقر وبی بند وباری درجوانان گشته وجوانان سرگردان ومتحیر روزهای آتی زندگی گرانی مفرط وسایل زندگی مسکن پوشاک وبلاخص مخارج ازدواج که دیگه نگو ولا حول ولا قوه الا الله

  • ناشناس
    0

    حکم اعدام برای جرم‌های خشن واجب و لازم است

  • ناشناس
    0

    شیطان صفت ها باید بمیرند

  • تورج
    1

    همه درهارو به جوانها بستید خدا کنه داستان زلیخواه نباشه

  • ناشناس
    0

    بايد دوباراعدام بشه دستشون درد نكنه

  • جواد
    0

    محض رضای خدای این خوکای کثیف حرومزاده رو مث سگ جلو همه اعدام کنید ... آخه این مردم واسه قانون ضعیف چقد باید سرخورده بشن .. دیگه هیچ کجای دنیا کسی اینقد راحت نمیتونه تجاوز کنه ...
    اعدام اعدام اعدام ...

  • ناشناس
    0

    متاسفانه ایمان وجوانمردی ازبین مردم رفته من نمیگم نمازبخون روزه بگیر .لاقل ناموس مردم را ناموس خودت بدون مردباش انسان باش ایرانی باش .اعدام قش بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها