صدور حکم اعدام برای معلم متجاوز

دادگاهی در اندونزی روز دوشنبه برای معلم یک مدرسه اسلامی شبانه روزی در شهر "باندونگ" به جرم تجاوز به 13 دانش آموز دختر، حکم اعدام صادر کرد.

صدور حکم اعدام برای معلم متجاوز

هِری ویراوان معلم یک مدرسه شبانه روزی اسلامی در شهر باندونگ در فاصله سال های بین 2016 تا 2021 به 13 دختر دانش آموز بین 12 تا 17 ساله تجاوز جنسی کرده است.

او در ماه فوریه گذشته از سوی دادگاه باندونگ به حبس ابد و پرداخت غرامت 21 هزار دلاری به قربانیان این پرونده محکوم شده بود اما با اعتراض دادستان اندونزی حکم اولیه دادگاه به دادگاه تجدید نظر رفت و دادگاه دیروز برای این معلم حکم اعدام صادر کرد.

پرونده این معلم 36 ساله اندونزیایی، جامعه اندونزی را شوکه کرده است و نیاز به محافظت از کودکان در برابر خشونت جنسی در مدارس شبانه روزی این کشور را در کانون توجه قرار داده است.

بر اساس قوانین اندونزی مجازات کودک آزاری و سوء استفاده جنسی از کودکان حداکثر 15 سال حبس است، اما در سال های گذشته برخی محاکم اندونزی برای پرونده های کودک آزاری (تجاوز جنسی به کودکان) احکامی جدید و متفاوت از جمله "اخته شیمیایی فرد متجاوز" صادر کرده اند.
بسیاری از فعالان حقوق کودکان در اندونزی معتقدند قوانین این کشور به اندازه کافی برای مقابله و جلوگیری از موارد کودک آزاری و سوء استفاده جنسی از کودکان بازدارنده نیست.
پرونده اخیر معلم باندونگی از نظر گستردگی ابعاد و قربانیان و نیز صدور حکم اعدام برای فرد متجاوز، در تاریخ اندونزی بی سابقه است.

صدور حکم اعدام برای معلم متجاوز اندونزیایی


9 نفر از 13 دختری که در مدرسه مورد تجاوز این معلم قرار گرفته اند، باردار شده اند و به همه قربانیان این پرونده صدمات جسمی و روانی گسترده وارد شده است.
مقامات اندونزی، از جمله وزیر حمایت از کودکان این کشور نیز از درخواست ها برای مجازات اعدام حمایت کرده بودند، هرچند کمیسیون حقوق بشر این کشور، که مخالف مجازات اعدام است، با حکم اعدام برای این پرونده مخالفت کرده است.

اندونزی، بزرگترین کشور با اکثریت جمعیت مسلمان در جهان، دارای هزاران مدرسه شبانه روزی اسلامی و سایر مدارس شبانه روزی مذهبی است که این مدارس به دلیل رایگان بودن در بیشتر مواقع تنها راه تحصیل فرزندان خانواده های فقیر را فراهم می کند.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    کمشه مردک عوصی

  • ناشناس
    0

    واقعن باعث تاسفه...معلم مثل پدر برای دانش آموزان است...این چه خیانتی است که اعتماد یک کودک نوجوان رو اینطور وحشیانه خدشه دار کنیم و تا آخر عمر بر روحش زخم بر جا بذاریم

  • ناشناس
    1

    دنیا هیچوقت برای هیچ دختری امن نیست
    خانو

  • .
    1

    دنیا هیچوقت برای هیچ دختری امن نیست
    خانواده ها باید باهوش باشند ما نمی‌توانیم همه ی
    انسان‌ها را تربیت کنیم به جای آن باید مراقب
    فرزندان خود باشیم و به آنها آموزش بدهیم
    که چگونه مراقب خود باشند

  • ایمان
    1

    مدرسه شبانه روزی دخترانه بوده ؟
    چرا معلم مرد داشته؟اونم ۳۶ ساله؟
    هم دخترا یه سنی داشتن که به بلوغ رسیدن و عقلشون کامل نبوده..هم این معلم مریض بوده....اعدام براش خیلی کمه...باید بلایی سرش بیارن که اگر حتی دانش اموزی از روی شهوت نوجوانی خواست به معلمی نزدیک بشه معلم از مجازات سنگین بترسه و تن به این کار نده..چه برسه خود معلم شروع کننده داستان باشه..

  • سیدحسن
    0

    یک کشور اسلامی واقعا جای تعجبه شبانه روزی بوده و احتمالا این معلم در خوابگاه رفت وامد داشته که 9دختر حامله شدند یعنی تعداد خیلی بیشتر بوده پس از طرفی بلوغ دختران را هم نمیشه ندیده گرفت چون تجاوز نمیکرده بلکه با اغفال و رضایت دختران اقدام به کار میکرده که خب باید مسوولان اموزشی کشور اندونزی شرایط و ضوابط خوابگاههای دخترانه رو سخت تر و محکم تر وضع کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها