آشنایی با وظایف یک وکیل خانواده متخصص پایه یک

خانواده، نخستین نهاد اجتماعیست که در آن وارد می‌شویم. این نهاد با ازدواج زن و مرد تشکیل شده، و به دنیا آمدن فرزندان، به گسترش آن کمک می‌کند. اولین جایی که همه ما، احترام به حقوق یکدیگر را یاد می‌گیریم، درون این نهاد پر اهمیت است.

آشنایی با وظایف یک وکیل خانواده متخصص پایه یک

 رعایت حقوق دیگری، از خانواده شروع شده و به دیگر بخش های جامعه انتقال پیدا می‌کند. پس رعایت تکلیفی که در بستر خانوده به عهده‌ فرد می‌باشد بسیار ضروریست و در صورت عدم رعایت آن، دعاوی خانوادگی شکل گرفته و موجب فروپاشی خانواده و به وجود آمدن اتفاقات ناگوار در بستر جامعه، می شود.

وکیل

با توجه به اهمیت زیاد این مقوله حساس و افزایش تنش های خانوادگی در سطح اجتماع، وضع قوانین و کنترل تنش های خانوادگی جهت جلوگیری از تبعات جبران ناپذیر اجتماعی حاصل از آن، امری ضروری بوده و داشتن یک وکیل خانواده برای رسیدگی به امور مربوطه، در زمان کنونی، لازم است.

تهران وکیل، در این مطلب، سعی دارد به شما کمک کند تا آگاهی لازم برای انتخاب بهترین وکیل خانواده را داشته باشید و تشخیص دهید برای حق مشکل حقوقی تان در بستر خانواده بنا بر اختلاف ایجاد شده، باید به سراغ بهترین وکیل طلاق توافقی، مهریه و .. بروید یا تنها با یک مشاوره حقوقی توسط وکیل آنلاین، مشکلتان قابل حل است.

اگر در صدد یافتن بهترین وکیل خانواده هستید، در این مطلب ما را همراهی کنید تا با وظایف یک وکیل خانواده متخصص آشنا شوید.

تفاوت بین وکیل خانوادگی و وکیل دعاوی خانواده

یکی از موارد اساسی که در شناخت وظایف یک وکیل خانواده متخصص به ما کمک می‌کند، این است که وکیل خانوادگی و وکیل دعاوی خانواده را با یک دیگر اشتباه نگیریم.

اگر چه در کشور ما بین این دو، تفاوت اساسی وجود ندارد اما در کشور های خارجی،این دو اصل کاملا متفاوت و بوده و وظایف جداگانه ای دارند.

وکیل خانوادگی، وظیفه دارد تمام مسائل حقوقی مربوط به یک خانواده را بر عهده بگیرد. یعنی او با انعقاد قرار دادی ، از جانب یک خانواده به تمامی دعاوی که ممکن از برای آن ها پیش بیاید، رسیدگی می‌کند و نیاز نیست که اعضا، برای هر کاری به دنبال یک وکیل جداگانه باشند. به عبارتی وکیل از طرف کل خانواده، انتخاب شده و به امور آن‌ها رسیدگی می‌کند.

وکیل دعاوی خانوادگی به کسی گفته می‌شود که در دعاوی بین خانواده، متخصص است. و این دعاوی به اموری اطلاق می‌شوند که مخصوص روابط خانوادگی بوده و میان اشخاص حقیقی در خصوص اختلافات پیرامون اموال و مالکیت، شکل می‌گیرد. به عبارتی مربوط به روابط شخصی و بین خانوادگی در افراد است.

ویژگی های یک وکیل خانواده متخصص

 از آنجایی که در کشور ما  بین وکیل دعاوی خانوادگی و وکیل خانواده فرق زیادی نمی‌گذارند و هر دوی آن ها وظایف یک دیگر را پوشش می‌دهند، میتوان با یک مشاوره حقوقی رایگان در موسسه‌ی حقوقی تهران وکیل، با شخصی آشنا شد که تخصص و دانش کافی در زمینه خانواده دارد تا به بهترین وکیل طلاق، بهترین وکیل  مهریه و .. تبدیل شود و بتواند به همه امور خانوادگی شما رسیدگی کرده و تمامی اقدامات لازم در حل مشکلتان را انجام دهد.

 پس برای آشنایی با وظایف یک وکیل خانواده متخصص، ابتدا خصوصیات وکیلی که می‌تواند در تمامی این امور با قدرت ظاهر شود را بررسی می‌کنیم تا مطمعن شویم از پس تمامی این امور برمیاید.

فارق التحصیلان رشته حقوق، بعد از قبولی در آزمون وکالت، فعالیت در حیطه مورد علاقه خود را انتخاب و با قبول کردن پرونده هایی پیرامون، طلاق، مهریه، نفقه و .. با عنوان وکیل خانواده به کسب مهارت و تجربه در این زمینه می‌پردازند. پس یک موسسه و دانشگاه مخصوص برای کسب مهارت در حیطه تخصصی وکیل خانواده وجود ندارد. در همین خصوص از مهارت هایی که برای انتخاب وکیل می توانید مد نظر قرار دهید، سابقه و تجربه کاری او و برخورداری از معلومات و اطلاعات لازم در مسائل حقوقی مربوط به خانواده است.

علاوه بر تجربه کاری، یک وکیل خانواده متخصص، باید مورد اعتماد و صادق باشد. همچنین در حفظ اطلاعات شخصی موکل خود امین بوده، و تمام تلاش خود را در جهت رسیدن خانواده به حقوق خود، به کار گیرد.

برای ارتباط با بهترین وکیل تهران به سایت تهران وکیل مراجعه نمایید.

آشنایی با وظایف یک وکیل خانواده متخصص

 اولین وظیفه وکیل خانواده، این است که به شکلی حرفه ای و تخصصی از موکلش در دعاوی خانوادگی، دفاع کند. برای مثال اگر شخصی برای جدا شدن از همسرش نیازمند وکیل طلاق  توافقی بود، وکیل خانواده ضمن بررسی کامل پرونده، باید تمامی ضوابط و شروط این نوع طلاق را برای او روشن کند و تمام توان و دانش خود را به کار ببند تا موکلش به بهترین نحو ممکن به نتیجه مطلوب برسد.

ـ از دیگر وظایف یک وکیل خانواده متخصص، می‌توان به پیگیری پرونده به بهترین نحو ممکن و دادن گزارش از جزییات پرونده در حین کار به موکل، اشاره کرد. وکیل، باید با مشخص کردن زمان و مکان معین، برای دیدار با موکل و دادن اطلاعات پیرامون پرونده و رای دادگاه، تمامی روال کاری را برای شما شرح دهد. در موسسه حقوقی تهران وکیل با مشخص کردن زمان و مکان معقول توسط کارکنان موسسه، تمامی وکلا، موظف می‌شوند تمامی جزییات پرونده را در اختیارتان قرار دهند.

ـ حفظ اسرار خانواده و موکل، در زمینه اخلاقی، از وظایف یک وکیل خانواده متخصص و حرفه ای می‌باشد. همچنین یک وکیل حرفه ای، در کارش انصاف را رعایت می کند و با رفتاری مناسب با موکل خود برخورد می‌کند.

ـ  از دیگر وظایف وکیل  خانواده متخصص، این است که تمام توانش را به کار بندد تا بین اصحاب دعوا، صلح ایجاد کند. او باید از تشدید اختلاف میان اعضای خانواده پرهیز کند و تنها به سود و منفعیت خود اهمیت ندهد.

چگونه یک وکیل خانواده متخصص را پیدا کنیم

تهران وکیل، یک موسسه معتبر در زمینه مسائل حقوقی است که با معرفی مجرب ترین وکلا، با توجه به پرونده شما، تمام روند رسیدگی به مشکلتان را زیر نظر می‌گیرد و با یک مشاوه حقوقی خوب برای پیدا کردن بهترین وکیل تهران،  زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری، شما را تا رسیدن به نتیجه مطلوب، همراهی می‌کند.

به یاد داشته باشید که پیگیری پرونده توسط یک موسسه حقوقی معتبر، شما را با اطمینان خاطر به سریع ترین روش ممکن به یک نتیجه عالی می‌رساند.

 مرجع : وکیل پایه یک دادگستری

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    عوض اینکه وکیلا راه نون خوری برای تفرقه انداختن بین خانواده ها برای خودشون باز کنن به دولت بگن این پول هایی که از بانک های خارج گرفتین چرا صرف عمران و آبادانی کشور نشد و چرا بین مردم پخش نشد و چرا تورم رسیده به پانصد درصد اینا رو بگین نه اینکه کاسبیتون خوابیده براش یه نون دونی اینطوری باز کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها