آشنایی با وکیل ملکی و حوزه کاری آن

وکیل‌ها می‌توانند در زمینه‌های متفاوتی دارای تخصص باشند و در نتیجه در حوزه‌های کاری مختلفی فعالیت کنند.

آشنایی با وکیل ملکی و حوزه کاری آن

حوزه‌های کاری وکلا می‌تواند با یکدیگر متفاوت بوده و بسته به نوع تخصص، وکیل خانواده، وکیل اداره کار ، وکیل ملکی و غیره باشد. همچنین در صورتی که وکیل در زمینه امور حقوقی مانند املاک و مستغلات فعالیت کند، وکیل ملکی نام دارد. این افراد معمولاً در بسیاری از بنگاه‌های املاکی در حال فعالیت هستند.

اراضی و املاک در کشور ایران با توجه به نوع ملک، زمین و نوع کاربری آن، دارای قوانین حقوقی متفاوتی است، همچنین به علت ضعف و نارسایی این قوانین، اختلافات و مشکلات حقوقی بسیاری در زمینه املاک پیش می‌آید که سبب می‌شود افراد برای حل اختلاف به دادگاه مراجعه ‌کنند. علاوه بر این، روند رسیدگی به پرونده‌های حقوقی بسیار زمان‌بر و خسته کننده است، به طوری که موکل از احقاق حق خود ناامید می‌شود. به همین دلیل وجود وکیل ملکی برای حل این گونه اختلافات بسیار ضروری است تا به روند حقوقی این پرونده‌ها رسیدگی کند.

برای آشنایی بیشتر با وکیل ملکی و حوزه کاری آن‌ها، با موسسه حقوقی تهران مدافع همراه باشید تا این حوزه حقوقی را بررسی کرده و وکیل ملکی را بهتر بشناسیم.

وکیل ملکی موسسه حقوقی تهران مدافع

دعاوی ملکی چیست؟

دعاوی ملکی در واقع مجموعه‌ای از دعاوی است که به اموال غیر منقول مربوط می‌شوند. اموال غیر منقول به اموالی گفته می‌شوند که امکان نقل مکان و جابه‌جایی را نداشته و در واقع شامل املاک و اراضی هستند. در نوع دیگری از تقسیم بندی، اراضی را می‌توان به اراضی داخل محدوده شهری و خارج محدوده شهری تفکیک کرد. همچنین در نوع دیگری از تقسیم املاک را می‌توان به املاک تجاری و مسکونی منفک کرد لذا دعاوی مختلفی در رابطه با تقسیم‌بندی‌های اراضی مطرح می‌شود که تمام این دعاوی در حوزه فعالیت وکیل ملکی است.

وکیل ملکی کیست؟

وکیل ملکی وکیلی است که هرچند توانایی دفاع و اقامه دعوا در انواع دعاوی از قبیل دعاوی خانواده از جمله حضانت، نفقه، طلاق و فسخ نکاح و غیره را دارد، اما وارد این حوزه از دعاوی نمی­شود و صرفاً تمام تمرکز و فعالیت خود روی امور ملکی معطوف می­کنند. معمولاً وکیل‌های ملکی در زمینه حقوقی فعالیت کرده و نقش کمتری در دعاوی کیفری دارند.

زمینه‌های فعالیت وکیل ملکی

وکیل ملکی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی فعالیت کند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. همچنین ممکن است بخشی از دعاوی، کیفری بوده که وکلای ملکی در آن محدودیت دارند.

• تقسیم و افراز املاک مشاع

• دریافت مجوز پایان کار

• دعوای تخلیه ید

• دعوای الزام به اخذ تخلیه ید

• دعوای خلعید

• دعوای تصرف عدوانی

• دعوای مزاحمت و ممانعت از حق

• دعوای بر سر مالکیت ملک

دعاوی کیفری نیز شامل موارد زیر هستند:

• دعوای کیفری مزاحمت و ممانعت از حق

• فروش ملک غیر

• جعل سند ملکی

• تصرف عدوانی

• خیانت در ملک به امانت گذاشته شده

مزایای استفاده از وکیل ملکی

شما می‌توانید در مراحل خرید و فروش ملک و گذراندن مراحل قانونی آن، از وکیل ملکی کمک گرفته و روند قانونی را با حساسیت بالا پیگیری کنید تا در آینده دچار مشکلات حقوقی در زمینه ملک نشوید. در واقع وکیل ملکی سبب می‌شود برای خرید و فروش ملک هیچ مشکلی در طی کردن مراحل قانونی برای شما به وجود نیاید و تجربه بی‌دردسری را داشته باشید.

یک وکیل ملکی مجرب می‌تواند به خوبی به موکل خود کمک کند تا بدون اتلاف وقت در دادگاه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از موکل خود دفاع کرده و حقوق او را حفظ کند. مشاوره با وکیل ملکی سبب می‌شود از خطراتی که امروزه دلالان و کلاهبرداران ملک و املاک برای شما ایجاد می‌کنند در امان بمانید.

به همین دلیل بسیار ضروری است که قبل از هر گونه خرید و فروش ملک، از طریق یک موسسه حقوقی معتبر اقدام به مشاوره با وکیل ملکی کنید و آگاهی کاملی نسبت به مسیر قانونی آن داشته باشید.

وکلای ملکی موسسه حقوقی تهران مدافع

وکلای ملکی موسسه حقوقی تهران مدافع

موسسه حقوقی تهران مدافع متخصص در امور خانواده، کیفری، ثبتی و ملکی با استفاده از مجرب‌ترین وکلای ملکی پایه 1 دادگستری در تلاش است تا با انجام مشاوره‌های حقوقی آنلاین و حضوری به ارائه خدمات به مراجعین بپردازد. برای هر گونه سؤالات حقوقی در زمینه ملک و اراضی می‌توانید با موسسه حقوقی تهران مدافع در تماس باشید و از نظر کارشناسی متخصصین حقوقی این موسسه استفاده کنید.

موسسه حقوقی تهران مدافع با ارائه خدماتی مانند مشاوره حضوری با وکیل ملکی، وکیل خانواده، وکیل اداره کار و یا مشاوره حقوقی رایگان 24 ساعته به صورت تلفنی و آنلاین سعی دارد به افرادی که مشکلات و یا پرونده حقوقی در مراجع قضایی دارند یاری رسانده و برای مشاوره دقیق پرونده قضایی بکوشند. بنابراین در صورت هر مشکل حقوقی در زمینه اراضی و ملک با ما تماس بگیرید.

این موسسه با فراهم کردن مشاوره حقوقی رایگان در هر ساعت از شبانه روز و با استفاده از زبده‌ترین کارشناسان حقوقی، پاسخگوی سؤالات حقوقی شما خواهد بود. همچنین علاوه بر تماس تلفنی، شما می‌توانید با استفاده از برنامه واتساپ، از طریق چت و یا تماس تصویری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها