دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرامی در زنجان

سرپرست پلیس فتا استان زنجان بااشاره به دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرامی در زنجان، گفت: شهروندان هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند.

دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرامی در زنجان

سرهنگ موسوی گفت: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرامی و ارسال پیام و تصاویر غیراخلاقی به اقوامش، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او می گوید: پس از اخذ اظهارات شاکی و با بررسی‌های فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از شهرستان‌های استان زنجان شناسایی و با هماهنگی قضایی، دستگیر و به پلیس فتای استان انتقال داده شد.

به گفته سرپرست پلیس فتا استان زنجان متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شده اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، ضمن اعتراف به عمل مجرمانه ارتکابی، انگیزه خود را صرفا سرگرمی و عدم آشنایی با جرایم رایانه‌ای عنوان کرد.

سرهنگ موسوی با اشاره به لزوم فعالسازی تائید هویت ۲ مرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد که هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ضمن رعایت تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی، اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سرپرست پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل در فضای مجازی، موضوع را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند تا در اسرع وقت، رسیدگی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها