انتشار عکس های محرمانه زنان شهر را به هم ریخت

اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و محرمانه خانم های جوان آنها را به دردسر انداخت.

انتشار عکس های محرمانه زنان شهر را به هم ریخت

رئیس پلیس فتا استان قم از دستگیری مجرم اینترنتی خبر داد و گفت: این فرد در فضای مجازی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی از خانم های جوان اخاذی می کرد.

سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا استان قم اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی به این پلیس و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر تهدید و اخاذی در فضای مجازی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود گفت با شخصی در یکی از گروه های پیام رسان تلگرام آشنا شدم و بعد از مدتی که در فضای مجازی با یگدیگر صحبت می کردیم با وعده رنگارنگ به این شخص اعتماد کرده و تصاویر شخصی از خودم به وی ارسال کردم. این شخص مجرم بعد از دریافت تصاویر لحن گفتگوی خود را تغییر داد و با اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی از من درخواست پول کرد و در نهایت تصاویر خصوصی من را در یک صفحه اینستاگرام متتشر کرد.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا قم با بررسی ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از هماهنگی مقام قضایی متهم در یکی از مناطق استان قم دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ موالی تصریح کرد: متهم ابتدا بزه انتسابی را انکار می کرد ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را اخاذی از شاکیه عنوان کرد و گفت در شبکه اجتماعی از بین خانم های جوان طعمه های خود را شکار می کردم و به آنها پیام داده و با شگردهایی فریب شان می دادم.

رئیس پلیس فتا استان قم خاطر‌نشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی و به خصوص بانوان نسبت به انتشار تصاویر و ویدیوهای شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکرده و اطلاعات خصوص خود را در اختیار آنها قرار ندهند.

این مسئول انتظامی گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق شماره تلفن 096380 و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

منبع: رکنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • مکی
    0

    آخه خانم بلانسبت محترم توبه چه حسابی عکس .....توارسال کردی به یک نامحرم؟الان چطور نگاه میکنی به شوهرت؟برو خودتوبکش.بی......

  • تنها
    0

    دمت گرم جناب مکی اینا این چیزاحالیشون نیس بویی ازشرف نبرده کسی که تنشو دراختیار یکی دیگه میزاره حال به چه روی شکایت کرده نمیددنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ازاد
    0

    این هم از دختران باسواد واگاه ایران که با چند پیام دلفریب شیفته وهمه چیز را یکجا واگذار می کنند خجالت نمی کشند شکایت هم می کنند وکار برادران نیروی انتظامی را زیاد می کنند

  • مری
    0

    جالبه اول همه کاراشونو میکنن بعد هم میره شکایت میکنه بابا خودتونو جمع کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها