استاندار گیلان:

عمدی بودن حادثه حریق تالاب انزلی محرز است

استاندار گیلان، از عمدی بودن حادثه حریق در تالاب انزلی و دستگیری دو نفر و اعتراف آنان اشاره و خاطرنشان کرد: سوء نیت افراد برای تصرف اراضی خشک شده پس از آتش سوزی کاملا محرز است.

عمدی بودن حادثه حریق تالاب انزلی محرز است

ارسلان زارع اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد محدوده آتش سوزی اطفا شده و متناسب با شرایط باید دقت شود تا هرچه سریعتر روند اطفا به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت تالاب، امکان استفاده از خودروهای آتش‌ نشانی وجود نداشت و ناگزیر به استفاده از بالگرد بودیم.

زارع بر لزوم اهتمام بیشتر و استفاده از نیروهای خدمات‌رسان دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، قضایی، بسیج، هلال احمر و سمن ها برای اطفای کامل حریق تاکید کرد و افزود: با هر فرد مجرمی که قصد تعدی به تالاب را داشته باشد باید برخورد جدی شود.

وی تالاب انزلی را یکی از تالاب‌ های بین‌ المللی مهم با برخورداری از گونه‌ های مختلف گیاهی و جانوری و از میراث ارزشمند کشور دانست و با تاکید بر حفاظت جدی از آنها افزود: کمیته مدیریت احیای تالاب انزلی از سال ۹۸ با جدیت بیشتر طرح احیای این تالاب را به کارگروه ملی پیشنهاد داد که مصوب شد در یک دوره هفت ساله انجام گردد که امیدواریم با تامین منابع شاهد اجرای طرح ها و افزایش سطح آب و احیای کامل آن باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر رصد مستمر نیرو های محیط زیست و منابع طبیعی برای جلوگیری از چنین اقداماتی و بررسی دقیق نقشه‌ ها برای پیشگیری از تحقق سوء نیت ها تاکید کرد و به مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری دستور داد تا با همکاری اعضای شورای تامین ضمن ورود جدی میدانی به موضوع و بررسی دقیق، با هرگونه سهل انگاری از سوی هر مسئولی برخورد قانونی شود.

وی با اشاره به اینکه حوادثی از این قبیل در مناطق جنگلی استان با همراهی ماشین آلات شهرداری‌ ها، دهیاری‌ ها، بسیج، هلال احمر در کمترین زمان مهار می‌ شود بر لزوم حضور فعالانه محیط بانان و پرسنل محیط زیست و پیش‌ بینی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای مهار چنین حوادثی در حاشیه تالاب انزلی با اولویت اختصاص منابع اعتباری تاکید کرد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها