آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در هرمزگان؛ این خبر تکمیل می‌شود

برخی از منازل ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند/ برپایی بیش‌از ۶۰۰ چادر/ بازدید مخبر از مناطق زلزله‌زده/ دستور معاون اول رئیس جمهور برای رفع مشکل مردم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفتگویی، آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده را تشریح کرد.

برخی از منازل ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند/ برپایی بیش‌از ۶۰۰ چادر/ بازدید مخبر از مناطق زلزله‌زده/ دستور معاون اول رئیس جمهور برای رفع مشکل مردم

مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان گفت: بر اثر زلزله دیروز هرمزگان، تاکنون ۹۹ نفر مصدوم و متاسفانه یک نفر فوت شده است.

وی افزود: تاکنون ۴۳ پس لرزه در منطقه رخ داده است، البته کلیه راه‌های ارتباطی بازگشایی شده و آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده وصل هستند.

مهرداد حسن زاده ادامه داد: تا ساعت 22:30 برق و آب تمامی مناطق زلزله‌زده نیز برقرار شده است.

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در هرمزگان/ برپایی بیش‌از ۶۰۰ چادر

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در جنوب کشور را تشریح کرد.

محمدحسن قوسیان‌مقدم درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در جنوب کشور اظهار کرد: دقایقی پس از زلزله نخستین گروه از امدادگران در استان هرمزگان فعالیت خود را آغاز کرده و تیم‌های ارزیاب نیز به مناطق دارای بیشتری تاثیر از زلزله اعزام شدند. 

وی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر همچنان در آماده‌باش است، گفت: در مجموع بیش از ۶۰۰ چادر برای اسکان اضطراری در استان هرمزگان دایر شده که از این تعداد حدود ۴۰۰ تخته چادر در بندرعباس و بیش از ۲۲۰ چادر نیز در مناطق روستایی برپا شده است تا هموطنانی که امشب را در بیرون از منازل خود هستند، در این چادرها اسکان پیدا کنند. 

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که امدادگران در مناطق زلزله‌زده حضور دارند، گفت: علاوه‌بر امدادرسانی، امدادگران بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا نیز نظارت و همکاری دارند. 

قوسیان‌مقدم اضافه کرد: بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته نیز در مناطق زلزله زده توزیع شده و انبارهای امدادی در دو استان کرمان و فارس نیز به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا از امکانات و تجهیزات آنها نیز استفاده شود. البته خوشبختانه وضعیت انبارهای امدادی استان هرمزگان نیز با پیگیری‌هایی که در ماه‌های اخیر از سوی ریاست جمعیت هلال‌احمر انجام شده، در شرایطی بود که آماده پاسخگویی به نیازهای امدادی در این حادثه را داشت. با این وجود محموله هایی نیز از استان‌های معین بارگیری شد.

وی درباره بالگردهای هلال‌احمر نیز گفت: دو فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در منطقه مستقر است و ان‌شاءالله با طلوع آفتاب و روشنایی هوا رصد و پایش هوایی مناطق زلزله‌زده نیز انجام خواهد شد. 

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر همچنین از ساکنان مناطق زلزله‌زده خواست که از استقرار در نزدیکی کوه‌ها و همچنین حضور در ابنیه آسیب‌دیده پرهیز کنند. 

همچنین به دنبال وقوع ۲ زمین لرزه به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر در هرمزگان و با دستور فوری رییس جمهور مبنی بر بررسی وضعیت مناطق زلزله زده، معاون اول رئیسی وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد.

آموزش حضوری و آنلاین مدارس در هرمزگان تعطیل شد

مدارس استان هرمزگان امروز تعطیل است.

بنابر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با توجه به تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، بر اثر وقوع زمین لرزه تمامی کلاس های حضوری و غیر حضوری ( آنلاین) امروز دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ تعطیل است.

دستور معاون اول رئیس جمهور برای رفع مشکل مردم

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ‌مشکل آب و برق مناطق زلزله‌زده تا عصر امروز برطرف شود، گفت: ساخت و تعمیر مسکن با همان فرمول بنیاد مسکن پیش از سرمای زمستان عملیاتی شود.( در اینجا بخوانید)

 

حجم ویدیو: 8.49M | مدت زمان ویدیو: 00:02:46 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    خدایا به هموطن های عزیزم کمک‌کن.

  • شهرام.ر
    0

    آقای رئیس جمهور می‌توانند از همین جا شروع کنند به عملی کردن وعده‌های انتخاباتی خود مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی!! البته سعی کنید که خانه ها در برابر زمین لرزه مقاوم باشند (از الگوی ژاپنی استفاده کنید و نه چینی!!!) تا تلفات و خسارات زلزله های بعدی محدود باشد.

  • ناشناس
    0

    هرمزگان هم رفت کنار استان های جنگ زده و زلزله زده که هنوز منتظر یاری مسئولانند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها