هشدار پلیس درباره ترفندهای متقلبانه این گونه شرکت ها

انهدام چند شرکت هرمی در کشور

در پی انهدام چند شرکت هرمی در برخی استان های کشور، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا درباره ترفندهای متقلبانه این گونه شرکت‌ها هشدار داد.

انهدام چند شرکت هرمی در کشور

سرهنگ "شهاب امینی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی دریافت شکایات و گزارش های مردمی مبنی بر عضویت و فعالیت تعدادی از جوانان و افراد جویای کار در شرکت های هرمی به بهانه های واهی همچون استخدام، سرمایه گذاری اقتصادی و ...، بلافاصله اقدامات تخصصی پلیسی آغاز و کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی موفق شدند در عملیاتی هماهنگ و منسجم، سرشاخه های اصلی این شرکت‌ها را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی در بازرسی از مخفیگاه آنان توانستند جزوات آموزشی و سیستم های رایانه ای مورد استفاده در ارتکاب جرم را کشف و متهمان را برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه فعالیت شرکت های هرمی طبق قانون ممنوع است، تصریح کرد: وعده پرداخت سودهای کلان بابت معرفی زیر مجموعه از سوی گردانندگان (لیدرهای) این قبیل شرکت‌ها، پوچ و فریبکارانه بوده و افراد جویای کار نباید در دام این گونه شیادان بیفتند.

سرهنگ امینی در پایان از هموطنان خواست که از پرداختن به فعالیت هایی که دریافت سود آن منوط به وارد کردن اعضای جدید است، جدا خودداری کرده و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها