پلمب انبار بزرگ عطاری متخلف در آبادان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پلمب انبار بزرگ یک عطاری همراه با کشف و ضبط انواع مکمل‌های قاچاق، داروهای گیاهی و ترکیبات دست‌ساز غیرمجاز خبر داد.

پلمب انبار بزرگ عطاری متخلف در آبادان

دکتر زینب جوانمردی اظهار کرد: به دنبال گزارش واصله مبنی بر تخلف یک عطاری و پخش داروهای دست‌ساز و توزیع آن‌ها به طور عمده، بررسی و پیگیری موضوع در دستور کار این معاونت قرار گرفت و با توجه به اهمیت سلامت مردم، بازرسی نامحسوس با خرید از عطاری مورد نظر و هماهنگی از پیش تعیین‌‎شده انجام شد و کارشناسان این معاونت موفق به کشف محل انبار مورد نظر شدند.

وی افزود: پیرو پیگیری‌های حقوقی معاونت غذا و دارو و ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و اخذ مجوز، محل انبار کشف‌شده توسط کارشناسان این معاونت و با همراهی پلیس اماکن شهرستان آبادان مورد بازرسی قرار گرفت و مقادیر قابل توجهی داروهای گیاهی غیرمجاز با دخالت در امر درمان با ادعای درمان انواع بیماری‌ها، انواع مکمل‌های قاچاق چاقی، لاغری و مولتی ویتامین‌ها، داروهای دست‌‎ساز غیرمجاز مانند تاخیری، درمان پروستات، رفع کیست و انواع داروهای تقویت جنسی که در محیطی کاملا غیربهداشتی و شرایط نامناسب نگهداری می‌شدند، کشف و ضبط شد. ارزش این اقلام مبلغی بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان برآورد می‎شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: با توجه به عوارض جبران‌ناپذیر تجویز و مصرف خودسرانه انواع مکمل‌ها و داروهای گیاهی و ترکیبات دست‌ساز غیر مجاز و تقلبی، جوانان توجه داشته باشند که تنها محل مجاز عرضه و فروش انواع داروهای گیاهی و مکمل، داروخانه و تحت نظارت داروساز است و محل‌هایی غیر از داروخانه که به عنوان محل فروش این داروها و مکمل‌ها فعالیت می‌کنند به هیچ عنوان دارای صلاحیت و مجوز قانونی نیستند.

وی اضافه کرد: مصرف‌کنندگان مکمل‎‌ها و داروهای گیاهی می‌توانند اصالت این اقلام را از طریق برچسب TTAC با شماره تماس ۰۲۱۶۱۸۵ و شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ و یا سامانه www.ttac.ir استعلام کنند. در همین راستا شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت و درمان آماده دریافت گزارش‌ها و شکایات شهروندان است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها