حادثه در معادن یزد ۲ نفر را به کام مرگ فرستاد

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس و مرکز فوریت‌ های پزشکی یزد گفت: بر اثر ۲ حادثه جداگانه دوشنبه شب در معادن دره رنجیر شهرستان تفت و فرازکوه شهرستان میبد ۲ نفر در این استان کشته شدند.

حادثه در معادن یزد ۲ نفر را به کام مرگ فرستاد

سید حسین طباطبایی افزود: بر اثر ریزش آوار در معدن دره زنجیر واقع در ابتدای جاده روستای ده‌بالا تفت یک نفر جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: در این حادثه فردی ۳۶ ساله که به دنبال ریزش سنگ در تونل معدن زیر آوار محبوس شده بود بعد از انجام عملیات سه ساعته آوار برداری فوت مصدوم نیز تایید شد.

به گفته این مسوول همچنین بر اثر واژگونی یک دستگاه لودر در معدن فرازکوه واقع در پنج کیلومتری دهستان «درین» میبد راننده آن کشه شد و علت این ۲ حادثه حادثه در دست بررسی است.

طباطبایی به اهمیت رعایت نکات ایمنی هنگام کار از سوی کارگران به خصوص در معادن و فعالیت با وسایل برای پیشگیری از برور هرگونه حادثه و خسارت جانی و مالی در استان تاکید کرد .

مرکز شهرستان تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و میبد هم در ۵۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان واقع است.

ازحدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور بعد از کرمان است و این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی بیابان های مرکزی ایران و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

هم اکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در معادن استان یزد قعالیت دارند.

منبع: صبح تهران

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها