کلاهبرداری "خواهر و برادر" از فروشگاه‌های اینترنتی

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زن جوانی که با همدستی برادرش ۵ میلیارد ریال از مالکان فروشگاه‌های اینترنتی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کلاهبرداری "خواهر و برادر" از فروشگاه‌های اینترنتی

سرهنگ کارآگاه "کیانوش ناصری" بیان داشت: بیست و هفتم آذر ماه سال گذشته مالک فروشگاه اینترنتی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه و اظهار کرد: خانمی که پس از تماس تلفنی با فروشگاه خود را نازگل معرفی کرده بود ۲ دستگاه تلفن همراه سامسونگ به ارزش یک میلیارد ریال از وی خریداری و از من خواست کالای خریداری شده را به آدرس تهران سر بفرستم.

وی عنوان کرد: خریدار گوشی‌ها پس از تحویل گرفتن گوشی‌ها به پیک موتوری اظهار می‌دارد که کارت عابربانک را همراهش نیاورده و به پیک می‌گوید که جلوی درب صبر کند تا او کارت را بیاورد. در همین اثناء یک دستگاه خودروی پژو پارس سفیدرنگ از پارکینگ منزل به سرعت خارج و هر چه پیک صبر می‌کند، خبر و نشانی از خریدار نمی‌شود.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت، در تحقیقات پلیسی مشخص شد، ساختمان ۳ طبقه بوده که در طبقه اول زوجی سالخورده زندگی می‌کنند و فرزندی ندارند؛ طبقه دوم خالی از سکنه بوده و طبقه سوم نیز یک خانم پیر زندگی می‌کند که دارای ۲ فرزند است.

این مقام انتظامی توضیح داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، یکی از فرزندان وی به نام "بهزاد" با خریدار تلفن همراه ۵ روز قبل از تاریخ سرقت در ارتباط تلفنی بوده که با دستگیری وی، متهم به کارآگاهان اظهار کرد، ارتباط وی با نازگل در خصوص نظافت منزل مادرش بوده و از سرقت بی اطلاع است.

سرهنگ ناصری تصریح کرد: با تلاش کارآگاهان در نهایت نازگل دوازدهم خرداد ماه در مخفیگاهش در تهرانسر دستگیر، و متهم معترف شد: برای نظافت منازل آگهی می‌دادم و با خودروی خود به همراه برادرم داخل پارکینگ منزل کارفرما می‌شدم و از قبل نیز از صاحبان مغازه‌های موبایل فروشی می‌خواستم که به آدرس اعلامی (کارفرما) کالا را ارسال کنند و با تحویل کالا به بهانه همراه نداشتن کارت عابربانک وارد ساختمان می‌شدم و سپس به همراه برادرم که منتظر من در داخل پارکینگ ساختمان بود، از ساختمان خارج و متواری می‌شدیم.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی با بیان اینکه متهمان به ۱۱ فقره کلاهبرداری به همین شیوه معترف شدند، اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ ناصری در پایان با بیان اینکه متهمان با قرار تامین مناسب روانه زندان شدند، به مالکان فروشگاه‌های اینترنتی توصیه کرد: برای جلوگیری از جرائم مشابه کالا را زمانی به مشتری تحویل دهند که هزینه کالا پرداخت شده باشد.

منبع: تابناک

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها