رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری زنی با ۴۰ فقره کلاهبرداری از طریق جعل رسید پرداخت بانکی در تهران

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که زنی میانسال است، با کشف ۴۰ فقره کلاهبرداری خبر داد و گفت: متهم با جعل رسید پرداخت بانکی از فروشندگان سایت‌های اینترنتی کلاهبرداری می کرد.

دستگیری زنی با ۴۰ فقره کلاهبرداری از طریق جعل رسید پرداخت بانکی در تهران

سرهنگ «علی عزیزخانی» روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: اوایل مهرماه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری در شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: محتویات پرونده نشان از این داشت، شاکی یک دستگاه گوشی موبایل A۱۰ را به مبلغ ۳ میلیون تومان برای فروش در فضای مجازی آگهی کرده‌است و زنی میانسال به عنوان خریدار با وی تماس گرفته و پس از هماهنگی برای بازدید گوشی به محل قرار مراجعه و مبلغ خرید را از طریق اپلیکیشن های بانکی پرداخت می‌کند و رسید آن را به شاکی نشان می‌دهد. شاکی هم گوشی را به او تحویل می‌دهد و پس از مدتی متوجه می‌شود هیچ وجهی به حسابش واریز نشده و تصویر اپلیکیشن پرداخت، جعلی بوده‌است.

این مقام انتظامی بیان داشت: تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پایگاه مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند و موفق شدند در تحقیقات پلیسی، هویت متهم به نام «مریم» دارای سوابق مختلف کیفری را شناسایی کنند که مشخص شد متهم اکنون تحت تعقیب کارآگاهان پایگاه های دوم و سوم پلیس آگاهی به جرم کلاهبرداری است.

«مریم» سه بار به جرم سرقت مسلحانه، زورگیری و دزدی از اماکن دستگیر شده‌بود

عزیزخانی با این توضیح که مریم پیش‌تر به جرم سرقت مسلحانه در سال ۹۰ ، سرقت بعنف (زورگیری) در سال ۹۵ و سرقت اماکن در سال ۹۷ دستگیر شده بود، افزود: مخفیگاه متهم در حوالی خیابان جیحون شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تصریح کرد: متهم با دستور قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد و پس از انتقال به پایگاه هشتم به ۴۰ فقره کلاهبرداری به شیوه جعل رسید پرداخت بانکی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تاکنون ۱۶ تن از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند و با دستور قضائی متهم برای کشف جزئیات پرونده و تکمیل پرونده در اختیار پایگاه هشتم قرار دارد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها