اخاذی از دختران جوان با ترفند "مُدلینگ" در فسا

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری مردی 21 ساله که در فضای مجازی ضمن ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان مدلینگ اقدام به اخاذی از دختران جوان می‌ کرد، خبر داد.

اخاذی از دختران جوان با ترفند "مُدلینگ" در فسا

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی رصد و گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا شهرستان "فسا" در فضای مجازی، مشخص شد شخصی به هویت نامعلوم در شبکه‌های اجتماعی با ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان مدلینگ اقدام به انتشار تصاویر بانوان در فضای مجازی می‌نماید که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم در شهرستان فسا مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد، گفت: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سوءاستفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود.
وی با بیان این‌که برخی افراد تمایل دارند که مورد توجه دیگران قرار بگیرند، افزود: سودجویان و کلاهبرداران از طعمه‌های خود می‌خواهند که تن به خواسته‌های شیطانی آن‌ها داده و اگر این کار را انجام ندهند، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی طعمه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.
سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه انتشار تصاویر دیگران بدون اجازه آنها در فضای مجازی برابر قانون جرم بوده و دارای مجازات است، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام نمایند.

فسا یکی از شهرهای استان فارس است که قدمتی برابر با عصر هخامنشیان دارد،این شهر در فاصله 135 کیلومتری شیراز قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها