ناگفته‌هایی از قتل رومینا اشرفی از زبان وکیل مادرش

دادگاه کیفری استان گیلان حکم پدر رومینا اشرفی را صادر و او را به 9 سال حبس و پرداخت دیه در حق مادر رومینا محکوم کرد. این در حالی است که وکیل مادر رومینا اعلام کرد به این رأی اعتراض خواهد کرد.

ناگفته‌هایی از قتل رومینا اشرفی از زبان وکیل مادرش
رومینا اشرفی، دختر 13‌ساله تالشی، خرداد سال جاری به‌دست پدرش به قتل رسید و پدر با داس سر از تن فرزندش جدا کرد. این پرونده در زمان وقوع، افکار عمومی را به‌شدت تحت تأثیر قرار داد و رئیس قوه قضائیه نیز در واکنشی اعلام کرد محکومیتی عبرت‌آموز به پدر رومینا داده خواهد شد.

رومینا دختر 13‌ساله‌ای بود که با پسری به نام بهمن خاوری آشنا شد و بعد از اینکه پدر با ازدواج آنها مخالفت کرد، آن دو با هم از خانه فرار کردند اما بعد از مدتی پدر رومینا با ترفندی محل سکونت آنها را پیدا کرد و سپس رومینا را با کمک پلیس به خانه بازگرداند، اما دو روز بعد پدر با داس سر از تن رومینا جدا کرد.
مادر رومینا به عنوان شاکی اصلی این پرونده درخواست مجازات شدید برای پدر رومینا کرده بود. او در مصاحبه‌ای که چند روز قبل با خبرگزاری ایلنا انجام داد، اعلام کرد دادگاه بعد از محاکمه پدر رومینا او را به 9 سال حبس محکوم کرد، اما به این رأی اعتراض خواهد کرد؛ چراکه امنیت ندارد و دوست ندارد پدر رومینا دوباره به روستا برگردد. او همچنین گفت خانواده شوهرش قصد دارند پسر خردسال او را بگیرند و همین موضوع نگرانی‌هایی را برایش ایجاد کرده است. مادر رومینا همچنین گفت برای بهمن خاوری نیز دو سال حبس تعیین شده است.
جزئیات حکم دادگاه
اطلاعاتی که خبرنگار ما به دست آورد نشان می‌دهد بهمن خاوری از سوی دادستان به مباشرت در آدم‌ربایی، معاونت در قتل از طریق ارسال تصاویر خصوصی و پیامک تحریک‌آمیز، تشویش اذهان عمومی با ارسال تصاویر و مصاحبه با رسانه‌های بی‌هویت متهم شده بود که دادگاه در اتهام مباشرت در آدم‌ربایی با توجه به اینکه متهم با رضایت رومینا با او رفته بود و همچنین اتهام معاونت در قتل با توجه به اینکه وحدت قصد وجود نداشته است و ادله‌ای در این زمینه نبود، تبرئه شد. اما درخصوص عمل منافی عفت که به‌طور مستقیم در دادگاه رسیدگی شد و همچنین مصاحبه با رسانه‌های بی‌هویت و انتشار تصاویر خصوصی و سوء‌استفاده از نوجوانی رومینا، به 24 ماه حبس، 99 ضربه شلاق و دو سال تبعید محکوم شده است.
دکتر ابراهیم نیکدل‌مقدم، وکیل‌مدافع مادر رومینا، روز گذشته ضمن تأیید خبر صدور حکم به خبرنگار ما گفت: ما حدس می‌زدیم که چنین حکمی صادر شود؛ چراکه بر اساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92، حداکثر مجازات برای ولی که مرتکب قتل فرزند شود، 10 سال حبس و پرداخت دیه است که در این پرونده نیز 9 سال حبس و پرداخت دیه صادر شده است، اما می‌شد با توجه به خطرناک‌بودن متهم مجازات تکمیلی هم صادر شود و قضات می‌توانستند مجازات تکمیلی و اقامت اجباری یا همان تبعید را هم برای پدر رومینا در نظر بگیرند که متأسفانه مجازات تکمیلی داده نشد و ما نسبت به این موضوع اعتراض خواهیم کرد؛ چراکه این مرد واقعا خطرناک است.
او گفت: مجازات باید متناسب با عمل فرد باشد، قطع‌کردن سر یک دختربچه 13‌ساله با داس عمل بسیار خشنی است و باید مجازاتی سنگین‌تر برای مرتکب در نظر گرفته می‌شد. قانون باید مجازات قابل پیشگیری‌تری داشته باشد و به مجازات فقهی در این‌گونه موارد بسنده نشود.
نقص در تحقیقات پرونده
این وکیل دادگستری گفت: از نظر من به‌عنوان وکیل مادر رومینا این پرونده نقص تحقیقاتی دارد.بعد از اینکه رومینا با بهمن فرار کرد از طریق یک واسطه به بهمن گفته شد مراسم عقد را برگزار کنید پدر رومینا را هم می‌آوریم. از این طریق محل اختفای بهمن و رومینا را متوجه شدند و بعد هم پدر رومینا با مأموران به محل رفته و دختربچه را به خانه بازگرداند. او بعد از اینکه رومینا را تحویل گرفت و به خانه برد، بر اساس گفته‌های موکلم، به رومینا گفته قرص بخور و خودت را بکش. رومینا که از پدرش می‌ترسیده فقط به او گفته چشم!

یکی از آشنایان این خانواده که آن زمان دانشجوی حقوق بود، بدون اینکه از نیت پدر رومینا باخبر باشد یا حتی بداند که چه اتفاقی برای رومینا افتاده، به سؤال پدر رومینا پاسخ داده است. تماسی که با او گرفته شده است هم یکی از ادله ما برای این است که پدر رومینا از طرف یکی از نزدیکانش تحریک شده است


پدر رومینا را تحریک کردند
این وکیل دادگستری ادامه داد: بعد از این ماجرا پدر رومینا به مادر این بچه گفته است دیگر با او کاری نداشته باش، بچه است و یک غلطی کرده حتی برای او هدیه هم خریده است. بعد از مدتی وقتی پدر رومینا بیرون رفته و برگشته انگار همه‌چیز تغییر کرده و بعد با داس سر رومینا را قطع کرده است. بر اساس شنیده‌ها و برخی مستندات، پدر رومینا از سوی افرادی از نزدیکانش تحریک شده است. آنها به پدر رومینا گفته‌اند اگر تو این دختر را نکشی، ما این کار را می‌کنیم.

نیکدل‌مقدم در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود پدر رومینا قبل از قتل درباره مجازات فرزندکشی تحقیق کرده است، گفت: متأسفانه این گفته درست است. یکی از آشنایان این خانواده که آن زمان دانشجوی حقوق بود، بدون اینکه از نیت پدر رومینا باخبر باشد یا حتی بداند که چه اتفاقی برای رومینا افتاده، به سؤال پدر رومینا پاسخ داده است. تماسی که با او گرفته شده است هم یکی از ادله ما برای این است که پدر رومینا از طرف یکی از نزدیکانش تحریک شده است؛ چراکه پدر رومینا با تلفن همان فردی که گفته بود اگر تو رومینا را نکشی من این کار را می‌کنم، با این دانشجوی حقوق تماس گرفته بود. این نشان می‌دهد که آنها کنار هم بودند و درباره قتل رومینا با هم صحبت و مشورت کرده‌اند. پدر رومینا در این تماس بدون اشاره به اینکه چه اتفافی افتاده است، می‌پرسد اگر پدری فرزندش را بکشد چه اتفاقی می‌افتد و او هم مجازات قانونی را توضیح می‌دهد. فردی که اطلاعات را به پدر رومینا داده‌، بعد از حادثه متوجه شده چرا چنین سؤالی از او پرسیده شده است. آن شخص خودش به‌شدت از این حادثه متأثر است و کمک زیادی کرد که من وکالت مادر رومینا را بر عهده بگیرم و من خودم با او صحبت کردم و همه‌چیز را جویا شدم. به همین دلیل هم می‌گویم پدر رومینا از سوی یکی از نزدیکانش تحریک شده است، بنابراین آن شخص نزدیک هم باید به اتهام معاونت در قتل تحت پیگرد قرار بگیرد. من در لایحه‌ای که برای دیوان ‌عالی کشور ارسال خواهم کرد، علاوه بر اینکه موضوع مجازات تکمیلی را عنوان خواهم کرد، درباره نقص در تحقیقات و نقش آن شخص نزدیک در قتل رومینا هم ادله خود را بیان خواهم کرد.
مادر رومینا می‌تواند حضانت پسرش را بگیرد
ابراهیم نیکدل‌مقدم درباره ادعای مادر رومینا درخصوص اینکه خانواده متهم قصد دارند فرزند او را بگیرند، گفت: این مسئله درون‌خانوادگی است و در دادگاه چنین چیزی مطرح نشد، اما ما در این زمینه هم راه‌حل قانونی داریم. مادر رومینا می‌تواند درخواست سلب حضانت پدر را بدهد و با توجه به شرایطی که پدر رومینا دارد، به‌طور قوی می‌توان گفت که این حضانت به مادر داده خواهد شد. بر اساس قانون، حضانت فرزند با پدر است و اگر پدر به هر دلیلی نبود یا صلاحیت نداشت، حضانت فرزند با مادر خواهد بود. درباره برادر رومینا هم همه شرایط قانونی که حضانت از پدر سلب و به مادر واگذار شود، وجود دارد و مادر می‌تواند راه قانونی آن را طی کند. وکیل مادر رومینا درباره اظهارات متهم در دادگاه گفت: پدر رومینا در دادگاه ابراز پشیمانی کرد و گفت نفهمیده چه شده و یکباره این کار را کرده و زمان قتل می‌خواسته با داس به سر کار برود که در یک لحظه دخترش را کشته است.
البته به نظر نمی‌رسد این گفته‌ها درست باشد؛چراکه او تأکید کرد برای پاک‌کردن ناموسش دخترش را به قتل رسانده است. وقتی او چنین حرفی زد، سؤال جالبی از سوی رئیس دادگاه مطرح شد و رئیس دادگاه گفت اگر تو معتقد بودی ناموست لکه‌دار شده، چرا بهمن خاوری را نکشتی؟ چرا دختربچه خودت را درخواب کشتی؟ آیا این رفتار یک پدر با فرزندش است؟ که در این هنگام متهم گفت اگر بهمن را می‌کشتم قصاص می‌شدم.
پدر رومینا به عملش آگاه بود
این وکیل ادامه داد: این پاسخ نشان می‌دهد گفته‌های پدر رومینا درباره اینکه نفهمیده چه شده و... کذب است و او با سبق تصمیم و تحریک عده‌ای و همچنین آگاهی نسبت به کاری که می‌خواسته انجام دهد، رومینا را قربانی کرده است.
نیکدل‌مقدم در پاسخ به پرسش دیگری مبنی ‌بر اینکه آیا گفت‌هایی که از زبان خواهر بهمن خاوری منتشر شد مبنی ‌بر تهدیدهایی که پدر رومینا در دادسرا انجام داده، درست است، گفت: در پرونده چنین چیزی منعکس نبود و کسی هم از طرفین پرونده چنین ادعایی را مطرح نکرد. البته پدر رومینا بعد از قتل دخترش در محل حادثه با داس ایستاده و با اقوام و همسایه‌ها که جمع شده بودند تا کمک کنند صبحت و برای آنها رجزخوانی کرده است، اما گفته‌هایی که از زبان بهمن خاوری مطرح شده به نظر درست نمی‌رسد، چون در پرونده چنین چیزی منعکس نبود. این وکیل دادگستری همچنین خبر منتشرشده درباره دو سال حبس برای بهمن را هم تأیید کرد و گفت: او در دادگاه گفت که چندبار به خواستگاری رومینا رفته و پدرش قبول نکرده است و سرانجام باهم فرار کردند و قصد عقد داشتند که چنین اتفاقی افتاده است. البته او رومینا را از 11‌سالگی اغفال کرده بود و مسلما فردی جاافتاده در سن بهمن می‌دانسته که رومینا کودک است. البته اتهامات دیگری هم متوجه بهمن شده بود که در این زمینه هم محکومیت دارد.
عکس بهمن و رومینا استوری شده بود
او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا او واقعا عکسی برای پدر رومینا ارسال کرده است، گفت: چنین عکسی ارسال نشده، عکس بهمن و رومینا در اینستاگرام استوری شده است. پدر رومینا هیچ آشنایی با فضای مجازی نداشته و عموی رومینا این عکس را نشان داده و آتش خشم آنجا شعله‌ور شده است. اگر عکس از سوی بهمن برای پدر رومینا ارسال می‌شد، حتما اتهام معاونت در قتل برای بهمن نیز می‌توانست ثابت شود، اما بهمن از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد.
دکتر ابراهیم نیکدل‌مقدم همچنین به تهدیدهای پدر رومینا در دادگاه اشاره کرد و گفت: پدر رومینا بسیار اصرار داشت که از مادر رومینا رضایت بگیرد و به من هم اصرار کرد که از موکلم رضایت بگیرم، من گفتم نباید موکل را اذیت کند و باید او را راحت بگذارد. وقتی که دید این اصرارها فایده‌ای ندارد، من را تهدید کرد و گفت برادرهایم را سراغت می‌فرستم و تو را راحت نمی‌گذارم که من این موضوع را به دادگاه منعکس کردم.
البته در کار وکالت چنین تهدیدهایی شده‌ایم و اولین‌بار نیست، اما قصدم از مطرح‌کردن این موضوع آن بود که مشخص شود این مرد خطرناک است و اگر آزاد شود، مادر رومینا و پسرش راحت نخواهند بود. ضمن اینکه این تفکر خطرناک در میان خانواده پدر رومینا هم وجود دارد و ممکن است زنان و بچه‌های دیگری هم قربانی شوند.
او در پایان دوباره تأکید کرد به ‌دلیل نقص در تحقیقات و عدم صدور مجازات تکمیلی به رأی صادره اعتراض خواهد کرد: فردی که پدر رومینا را تحریک به قتل کرده و گفته اگر تو نکشی من این کار را می‌کنم، از نظر ما باید تحت تعقیب قرار بگیرد. اگر حالا جلوی او گرفته نشود ممکن است اتفاقات تلخ دیگری را رقم بزند، بنابراین من و موکلم روی این رأی اعتراض خواهیم کرد.

منبع: روزنامه شرق

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 84
  • ناشناس
    0

    خاک بر سر ایرانی چرا یکی پیدا نمیشه به این سئوال جواب بده آیا رابطه دختر وپسر نامحرم شرعی وقانونی است، وازن پدر برای دختر باکره قانونی است یا نه همه رفتیم کاراگاه بازی دادگاه راه خودش رو میره عرف وشرع وجامعه هم کار خودش رو میکنه اگر رابطه نا صحیح این دختر به انحراف کشیده می شد چه.. پدر بالاترین تاوان را میدهد دختر از دست رفته وقاتل شده وابرو رفته وخانواده از هم پاچیده وزنش هم خبر سازی می کند از این مادر این دختر بار می آید

    نظرات شما -
    • **
      0

      یکی هم باید به شما بگوید پدر هم داریم تا پدر. اجازه و برخی اختیارات هم قانون به دختر داده در صورتی که پدر با مخالفت با ازدواج دختری که نیاز به ازدواج دارد باعث افتادن دختر به گناه بشود. این دو که می خواستند عقد دائم بکنند نه مثل بعضیها که با صد تا رابطه دارند و اصلا حلال و حرام حالیشان نیست. این دو می خواستند حالا درست یا غلط به عنوان زن و شوهر زندگی کنند نه دوست پسر و دوست دختر که این همه حرف از دختر و پسر نامحرم می زنی!اگر درست قرآن را بخوانی زید که پسرخوانده پیامبر بوده هم بکارت دختری را در بیایان از او گرفته و بعد رهایش کرده! با او و آن دختر چه کردند؟! لبته هر وقت یاد گرفتید "اذن" و"پاشیده" بنویسید این چیزها را هم یاد می گیرید.

    • ناشناس
      0

      شما چرا ایراد گرفتین بلخره مشخص نیست عزیری که نظرش رو نوشته شاید منظورش اینه که بلخره با این قوانین هستند تنوع طلبانی که با صد نفر رابطه دارند ولی ما ها که جای پدر نیستیم شاید می خواسته از همان چیزی که شما هم نوشته اید پیشگیری کنه چون حتی حقوق دانان هم از ازدواج دختران زیر هجده سال انتقاد می کنند پس عزن پدر لازم است وبار حقوقی خود را دارد تا جایی که دادگاه تشکیل می شود ولی در هر صورت عزیزی به دلیل ناتوانی مادر در هدایت وتربیت وارتباط سازنده با پدر از دست رفته همه از دست خاوری وخانواده اش باید نگران باشیم

    • ناشناس
      0

      به به چه با سواد

    • ناشناس
      0

      ناشناس لطفا بگید اینکه نوشتید عزن پدر یعنی چی؟؟یا ازن پدر اذن پدر یعنی اجازه پدر

  • ....
    0

    مادرش کم مقصرنبوده این دخترفراری تربیت شده این مادردیگه فرداپسرشم بزرگ میکنه بایک دخترفراری میده.

    نظرات شما -
    • Amir
      0

      لطفا به روانپزشک مراجعه کنید طرز تفکر شما هم کم خطرناک نیست

    • ناشناس
      0

      قابل توجه خانواده پدررومینا اصلا دادگاه چیه؟ مادر رو بکشید راحت بشید، مادر رومینا بدهکار هم شد، فرزندش رو کشتید جگر گوشه را کشتید بیای خودش رو هم بکشید، شما معلومه می‌خواستید این خونواده از هم پاشیده بشه، پدرش رو تحریک کردید، شاید هم حسودیتون می‌شده، چشم دیدن زندگی اینارو نداشتید.

  • ناشناس
    0

    وقتی رومینابه خانه برمی گرددبابهمن تماس گرفته ودراین زمان پدربه مادررومینا می گویدکه درغذای اوقرص یاسم موش بریزدواوهم این کارراکردوبعدازشام اوبیهوش ومی خوابدواثرسم موش یاقرص اوراکشته بودوپدربازهم می روداورا باداس به قتل می رساند

  • کاربر ناشناس
    0

    آخه مادر دلسوز مگه الکیه شوهرت بعد از ۹سال که آزاد شد بیا دوباره همه رو بکشه دلسوزیاتو میخواستی تا دخترت زنده بود بکنی ونزاری گول یه مرد پست فطرتو بخوره اخه ۱۴سال اختلاف سنی اونم برا دختر ۱۴ساله

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      آخه برادرمن چرا منطقی حرف نمی زنید.دخترا تو این سن، زود گول میخورند. دوره خطرناکیه.خیلی ها در این سن اشتباه کردند و بعد از مدتی به اشتباهشون پی بردند.خانواده اینجور مواقع بهترین دوست و کمک میتونه باشه.کوتاهی اصلی از خانواده بوده.در هر حال یک اشتباه بچه گانه دوره بلوغ و استقلال شخصیتی، سزایش کشته شدن نیست. خواهشا اینو بفهمید. الان اگه تهران یا شهرهای بزرگ ،یک دخترباپسررفته بود، یک اتفاق عادی بود.

  • یک پدر
    0

    حبس ابد بدون عفو وبخشودگی

  • ناشناس بی پول
    0

    سیستم قضایی جمهوری اسلامی حامی مستضعفین نیست و برعکس رافت اسلامی همیشه شامل خلافکارها ،کلاهبردار ها ، قاتلین میشه ، شما ببینید در مملکت اسلامی بیشترین پروندهای قضایی وجود داره تقریبا بیترشن در کل دنیا!!!!

  • 7
    0

    به نظر من پدر باید قصاص شود پدری که تو خواب فرزندش رو بکشه اسم پدر نمیشه براش گذاشت با این حکمی که برای این به اصطلاح پدر گذاشتن کار رو خرابتر کردند والدین دیگر هم از این حکم سواستفاده میکنند و جامعه خرابتر میشه

  • ارش
    0

    پدر خودش هم راضی به مرگ شده به خاطر همینه .......

  • میلاد
    0

    تبعیض نژادی تو امریکاست؟ مسخره ترین قانونی که تا حالا دیدم . چرا صدای کسی در نمیاد این چه قانونیه ازکجاشون در اوردن .۳۰سال فقه میخونن که از این قانونای من در اوردی بزارن

  • رحیمی
    0

    بهتره اعدامش کنن تا شاهد چنین جنایاتی نباشیم در آینده در این که پدر و مادر خودشون مقصر هستند در اکثر موارد شکی نیست برخورد قاطع حد اقل کار یه که میشه انجام داد این آدم بیرون بیاد هم مردم ازش انتقام میگیرن احتمال هم داره تو زندان کشته بشه

  • مهری
    0

    خدا نکنه خبر فوری روی یه چیزی کلید کنه دیگه ول نمی کنه !!!! انقدرکه شما هاپیگیرین اولیای دم پیگیرنیستند.

    نظرات شما -
    • م
      0

      رسانه است. وظیفشه. چون به همه مردم مربوط میشه و همه جریحه دار شدن. ضمنا حکمی که صادر میشه روی بقیه خانواده ها و قتلهای دیگه اثر داره. شما هم بهتره بجای غر زدن فقط پیگیر اخباری باشی که دوست داری

  • رحیمی
    0

    نه سال زندان باید به اون کسی که نقشه قتل کشیده داده بشه پدر رو تکه تکه کنن و بدن لاشخور ها بخورن تموم شه گوری هم ازش باقی نمونه حیف زمین که این پس فترت رو توش دفن کنن

  • آتوسا
    0

    فکر نمیکنید با این سئوال بابا ماهیت خودش را نشون داده. برای جلوگیری از این اتفاقات و حفط حقوق فرزندان باید اعدام بشود

  • ...
    0

    والااین جورپدر هارو باید بهشون جایزه بدن آخه دختری که تو۱۳سالگی میتونه بایه پسرفرارکنه خدابه داد وقتی برسه که بزرگ بشه

    نظرات شما -
    • من
      0

      من فکر میکنم تو و کسانی که مثل تو نظر میدهند از خانواده قاتل (پدر رومینا) هستید ک مدام در خبرهای مربوط ب رومینا این نظرات چرت رو مینویسید

    • محسن
      0

      واقعا بيماري.مگر بچه ها اشتباه نمی کنند؟ همه ما اشتباه می کنیم.چون در یک روستا بود و یک خانواده عقده ای داشت، باید کشته شود؟برو بیرون ببین چه خبره.جرم این بچه ،روستایی بودن او بود؟.اکثرآدمهایی که ادعا می کنند این دختر مشکل داشت و فلان و... مطمئن باشید خدا بدجور میذاره تو کاستون. اونوقت ببین جیگر گوشتو میکشی. این حیوان انسان نما یک بیمار روانی است.بعد از آزادی هم باید در تیمارستان ممنوع الخروج و زنجیری باشد.

    • ؟؟؟؟
      0

      واقعا احتمالا از خانواده پدر رومینا هستی اگر هستی لعنت بر پدر و مادرت

    • داروغه
      0

      ای جون نکشی ما رو

    • محمد
      0

      به این پدر لابد باید مدال طلا بدهند؟!!!! آفرین که دخترت رو تو خواب باداس کشتی، باریکلا خجالت بکش، حیا کن

  • مهدی سلیمانی
    0

    به نظرم باید اعدام کنند چون باعث فرزند کشی بسیار میشود

  • م
    0

    فقط باید اعدام شود. آدم کشته، باید کشته شود. والسلام! آنهم کی؟ دختر خودش!!!جگر گوشه اش!! فقط باید اعدام شود تا جلوی سایر مردان و پدران حیوان‌صفت و درنده گرفته شود!

  • احمد
    0

    به نظر من این پدر سریع بعد از این کارش باید پشیمان شده باشه واین که مادر دختر می گه این شخص جانی و خطرناک است به نظر من اشتباه است اول خودمان را جای پدر این دختر بگذارید بعد نظر بدیم این هم باید در نظر گرفت که قبل از این اتفاق فرار دختر این پدر مثل بقیه پدر ها دلسوز و زحمتکش بوده به نظر من اگر کسی یک سر سوزنی مهر پدری تو وجود ش باشد راضی نیست خار به پای بوش بره

  • M
    0

    خب معمولا هر قتلی اتفاق بیفته اگر خانواده مقتول رضایت ندهد قاتل باید اعدام بشه حالا هر کسی رو کشته باشه

  • م
    0

    اين چه قانونيه.اون اگه پدر رومينا بود. رومينا رو نميکشت چرا اعدام نشه ؟؟ اين اقا از قوانين سو استفاده کرده.ميدونسته اعدام نميشه دست ب همچين جرمي زده..اگه قانون واقعا قانونه بايد اعدامش کنه

  • بدون تعصب
    0

    ما انسانها در حالت عصبانیت خیلی خطا ها از ما سر میزنه ممکنه ما هم زمانی که خیلی عصبی هستیم یک اتفاق و یک حادثه بد را برای خود و دیگران رقم بزنیم بعضیا در اوج عصبانیت و ناامیدی خودکشی میکنند و بعضیا دیگران را میکشند و همه اینا ناخواسته و در یک لحظه اتفاق میفته . اکثر اونایی که مرتکب قتل شده اند به این مسئله مهم اعتراف کردن که وقتی بخاطر دعوا و مشاجره کسی رو کشتن و بعدر از چند لحظه که عصبانیتشون فروکش کرده و به خودشون اومدن تازه فهمیدن که چه جنایت بزرگی رو ناخواسته مرتکب شدن رومینا جگر گوشه پدرش بود مثل همه دخترا که عزیز باباشون هستن اما کاری که کرده بود دور از انتظار پدرش بود طوری که حیثیت و غیرت و آبروی پدر و خانواده اش رو به بازی گرفته بود پدری که برای حفظ آبروی خانواده با این گرانی بی سابقه کشورمون از تاریکی صبح تا تاریکی شب سفت و سخت کار میکنه تا دست گدایی به کسی دراز نکنه و خانوادش هر چند زندگی ساده اما آبرومندی داشته باشند پدر این روزها بیشتر از قبل لذتهای زندگی را برای خودش تحریم کرده و جانش را فدای آسایش خانواده میکنه اما دختری مثل رومینا بجای بوسیدن دست پینه بسته پدر و حفظ حیا و عفت و حرمت و احترام خودش و خانواده اش بیاد با بی آبرویی و گستاخی با یه لات خیابونی دوست بشه و بره تو بغلش ؟ مادر رومینا کجای این داستان هولناک بودی و چه غلطی میکردی؟ افتخار میکردی دخترت از 11 سالگی دوست پسر داره؟ نصیحت مادرانه ات کجا بود ؟ مهر و محبت مادرانه ات کجا بود که دخترت دلبسته و وابسته یه پسر لات بشه؟ شاید خودت با شوهرت مشکل داشتی اگه اینطور بود باید طلاق میگرفتی و روح و جسم نحیف دختر بچه ات رو دست یه هوسباز و لات نمیدادی اینطوری بهتر نبود؟ واقعا تشخیص نمیدادی پسره با اون ریخت و قیافش چه بلایی میتونه سر دخترت بیاره؟ باید حق بدیم پدرش انسان آبرومندی بوده تا حدی که اینقدر عصبانی شده و دخترش که جگر گوشه اش هست با دست خودش کشته البته کارش ناخواسته بوده و اشتباه بزرگی مرتکب شده من خودم جای اون خانواده بودم اول از همه مادر دختر رو بخاطر این تربیت و بیخیالی و بی حیایی طلاق میدادم به دختره هم میگفتم این پسره به درد تو نمیخوره اگه قبول میکرد که با تجربه ام از زندگی با بهترین خواستگار راهی خونه بخت میکردم اگه هم گستاخی میکرد و پافشاری میکرد که همونو می خوام میدادمش دست همون پسره ببره بدبختش کنه و برای همیشه از زندگیم طرد میکردم خودم هم میرفتم یه زن باحیا و با عفت میگرفتم تا زحماتم برای حفظ حرمت و آبروی خانواده به سادگی از دست نره (یادتون نره دارایی مردها غرور مردانگی و غیرت و آبرومندیست)

    نظرات شما -
    • ب
      0

      درجواب بدون تعصب ؛ افکار بیمارگونه ات رو برا خودت نگهدار و حتما با یه روانپزشک مشاوره کن...

    • صبر
      0

      حالت خوب نیست انگار متوجه نیستی اون از روی عصبانیت نبوده کارش ازقبل براش برنامه ریزی کرده. اینجور مردانگی و غیرتت رو نگهدار واسه خودت. آبروتم بخوره تو سرت با این دیدگاهت هر زن و بچه ای برات حرومه. کسی که بحای خدا از حرف بنده خدا بترسه بهتر ازین نمیشه

    • فاطمه
      0

      در جواب کابر محترم (بدون تعصب) : اینو میگم که حرفهای شما خیلی زیبا بود سخنان شما از جنس طلا بود . خیلی بیطرف و دلسوزانه به داستان نگاه کردین من خودم دختر 15 ساله هستم و در یک خانواده کاملا فقیر به دنیا اومدم توی زندگیم خیلی کمبود ها داشتم و دارم از کمبود محبت گرفته تا کمبود مادی و معنوی ، خانواده ام برای تولدم هیچ شمعی روشن نکردند و هیچ کیک و هدیه ای نخریدن روز دختر برایم روز عادی هست حتی بهم تبریک نمیگن از خیلی امکانات محروم هستم ولی هیچ وقت بخاطر کمبودهایم خودم رو توی بغل یک دوست پسر جا نکردم دست پدرم رو همیشه میبوسم و خواهد بوسید و نصیحت مادرم را همیشه گوش میکنم و عمل میکنم و میدانم ارزش من بیشتر از اون چیزی هست که بخاطر چند تا هدیه خودمو ارزانی پسرا کنم . اما در جواب کاربر (ب) بگم که بهتره شما خودتون رو به روانپزشک معرفی کنی چون افکار فاحشه ای داری در جواب کاربر (صبر) بگم که شما خودتون حال خوبی ندارید هیچ پدری برای کشتن دخترش برنامه ریزی نمیکنه اصل ماجرا رو باید در نظر بگیرید بعدشم غیرت و مردانگی کاربر بدون تعصب کاملا بجا بوده ولی جایی که شما بی غیرت تشریف دارید مسله فرق میکنه آبرویش هم برایش مهم بوده که از چنین اتفاقی ناراحت هستن شما بی آبرو تشریف دارید بعدشم من خودم حاضرم با چنین مرد غیرتمندی ازدواج کنم پس حکم ندین که کسی زنش نمیشه ما میتونیم با دلیل و مدرک در مورد موضوعی اظهار نظر کنیم پس حق نداری بگی جای خدا داری قضاوت میکنی

    • در جواب فاطمه
      0

      فاطمه تو هنوز ۱۵ سالته و بهتره نظر ندی. فقط ۲ سال از رومینا بزرگتری. همین دخترای ساده لوح مثل تو هستن که گیر گرگای جامعه میوفتن و خام میشن و با دوتا حرف از غیرت و مردونگی مثل حرفای "بدون تعصب" گول میخورن و خانوادشون و خودشونو بدبخت میکنن. تو این سن میگی حاضری با مردی با چنین دیدگاهی(که بخاطر حرف مردم به خودش حق بده بچشو بکشه) ازدواج کنی!!! مگه وقت ازدواجته؟؟ تو اصلا وقت نظر دادنت هم نیست با این طرز فکر بچگانه. برو ده سال دیگه بیا اینجا نظر بده ببینم اون موقع چی فکر میکنی و بازم حاضری چنین دیدگاهی رو قبول کنی که بعنوان مادر هر اشتباهی که از بچت سر بزنه فقط تقصیر توئه و پدر هر کاری بکنه حق داره؟؟؟

    • کاربر ناشناس
      0

      خب هر وقت برای خودت یه همچین مشکلی پیش اومده برو همینکارهایی رو که گفتی انجام بده ,ولی حالا در این قضیه پدر کریه المنظر وقصی القلب سرِ بچشو بریده اونم تو خواب وبا داس راجع به این نظر بده فیلسوف,وگرنه همه بعد ماجرا خیلی کارها میخوان ومیتونن انجام بدن

    • دانا
      0

      فاطمه نیروی کاریزما به سویت در حرکت است تا همسری با غیرت مانند آن مرد نصیبت شود.بعد از ازدواج با همچنین مردی نظرت را اعلام کن.البته متنی که نوشته بودی نشان از آشنایی با آن مرد با غیرت بود.به هر حال پدر رومینا هم فامیل دارد.مشکل بزرگ در خانواده و اموزش و پرورش ما است.دختران ما باید از کودکی یاد بگیرند که چگونه برای خود حریم مشخص کنند .اگر خانواده از لحاظ تربیتی مستضعف باشد یا با هزاران دلیل نتوانسته کودک را مدیریت کند اموزش و پرورش باید به عنوان وظیفه کودکان را اگاه کند.رسانه ی ملی هم باید در جهت آگاهی خانواده ها و کودکان برنامه ریزی کند.آقای وکیل هم با ادله مدعی است پدر با آگاهی کامل که می دانسته چه می کند کودک را کشته است .ایا حکم کسی که در یک لحظه جنون بر او مستولی شده و مرتکب قتل می شود با کسی که برنامه ریزی می کند تا قتل را مرتکب شود مساوی است؟

    • مبینا
      0

      در جواب اون شخصی که گفته فاطمه تو نظر نده منم از شما میخوام که در نظر فاطمه خانم دخالت نکنی اونم انسانه و حق نظر داره فاطمه چه یکسال از رومینا بزرگتر باشه چه ده سال همین که دختر عاقلی هست و به قول خودش بخاطر کمبود های زندگیش خودشو اسیر گرگهای جامعه نمیکنه و مطیع نصیحت والدینش هست همین مدرکی خوبی برای بستن دهان شما و امثال شماست که خودتون رو با تجربه و فیلسوف جا نزنی و دیگران را ساده لوح خطاب نکنی فاطمه اگه ساده لوح بود و خام حرفهای مردم میشد که تا بحال چند تا دوست پسر داشت جناب مهندس !!! چرا فاطمه خانوم حرفهای منطقی یک نفر رو تأیید کرده باید بگیم گول خورده و خودشون و خانوادشون رو بدبخت میکنن فاطمه خانم عشقشون کشیده با چنین شخصیتی که از عفت و حیا حرف میزنه ازدواج کنه به شما چه ؟ مگه خودش پدر و مادر نداره ؟ مگه به همین راحتیه کسی بگه با فلانی ازدواج میکنم و کار تموم بشه ؟ شما چرا جوش آوردین؟ به شما چه وقت ازدواجش هست یا نه شما وکیلش هستی یا والدینش؟ فاطمه خانم بیشتر از شما درک و فهم و شعور داره لطفا شما تشریف ببرید ده سال دیگه بیاید نظر بدین بعدش هم فاطمه خانم گفتن همیشه قدردان و دستبوس پدرشون هستن و نصیحت رو با جان و دل گوش میکنن و عمل میکنن پس هیچ وقت اشتباهی ازش سر نمیزنه که بخاطرش سرزنش بشه

    • جانم فدای رهبر
      0

      کاربر دانا کسی از شما برای ازدواجش با یک غیرتمند نظر خواهی نکرد توی امور دیگران دخالت نکنید اولا فاطمه خانوم گفتن با چنین شخصیتی که غیرت داره و به ناموس و آبروی خانواده اهمیت میده فردی مناسب برای ازدواج میدونم مگه ازدواج کرد ؟؟؟ اصلا مگه به همین راحتیه کسی از شخصیت کسی خوشش بیاد به همین سادگی ازدواج میکنن ؟؟؟ پس پدر و مادرش کجایند نکنه بدون تعصب اینجا برایش شماره گذاشته که قرار خواستگاری بزارن ؟؟؟ یا نکنه مسابقه مخ زنیه ؟؟؟ دوما شما مواظب ناموست باش که دست بی غیرت هایی مثل بهمن خاوری نیفته سوما اگه قرار باشه هر کسی که نظر دیگران رو تأیید میکنه آشنایی باهاش داره پس خودت هم آشنای بهمن خاوری هستی چهارما مشکل بزرگ آموزش و پروش نیست توی همین صفحه قبلی در موضوع رومینا یه خانم معلم نوشته بودن هر دختری که بفهمیم دوست پسر داره ارشادش میکنیم اما اصلا توجه نمیکنن حتی وقتی مادرش رو احضار میکنیم با پر رویی میگن اگه دختر ماست از نظر ما مشکلی نداره به شما ربطی نداره شما درس خودتون رو بدید چنین حرفی از یک مادر و چنین افکار پوچی از امثال شما باعث میشن دخترای کم تجربه با بی اعتنایی دوست پسر داشته باشند و آخرش چنین عواقب تلخی در صدر اخبار کشورمون باشه پس شما تشریف ببر اول خودت و خانواده ات رو اصلاح کن بعد بیا در مورد دیگران اظهار نظر کن شک ندارم دختر خودت چند تا دوست پسر داره به ما ربطی نداره ولی وقتی توی زندگی دیگران دخالت میکنی و برای عفت و حیای دیگران شاخ میشی باید جوابگو باشی

    • ناشناس
      0

      بدون تعصب و فاطمه انشاتون و احاسستون بسیار مثل هم هست هر دو یکی هستید، لطفا با نام‌های مختلف جواب نذار ید، بدانیدکه اینجا مردم خیلی حواسشون هست.

    • مردم
      0

      دقیقا منم فکر میکنم بدون تعصب و فاطمه یکی هستند. قبلام بقیه اشاره کردن. بدون تعصب خودتی مردم خیلی تیزتر از این حرفان. تازه بعدشم با اسمهای دیگه اومدی ب مخالفین توهین کردی... جمع کن بساطتو بابا

  • وحید
    0

    به طرز فجیع این جلاد داعشی باید کشته شود(پدربی پدرومادر)

  • بابک
    0

    درست است که پدر رومینا کار اشتباه و فجیعی انجام داده اما مجازات بهمن خاوری و امثالش باید خیلی بیشتر از اینها باشد...بهمن خاوری به عمد پدر مرحوم رومینا تحریک و...کرده که پدر اینطور کنترل خود را از دست داده و همه چیز را زیر پا گذاشته....به نظر بنده بهمن خاوری که اعتراف کرده قبل از این نیز با دختران دیگر را به همین منوال رفتار کرده و...می بایست اعدام شود تا درس عبرتی برای بقیه شود...اینقدر بی شرف که عکس های نامناسب از رومینا را پخش کند هم برای تحریک پدر رومینا و هم برای اینکه رومینا راه برگشتی از ترس ابرویش نداشته باشد....اعدامش کنید...

  • احمدی
    0

    روحش شاد و جایش در بهشت ابدی آمین یاالله الله به مادرش صبربده

  • ایمان
    0

    من نفهمیدم یعنی رییس دادگاه ب پدر رومینا گفته چرا خاوری نکشتی؟؟!!!! اگ اینو گفته ک وای بحالمون با این سیستم قضایی ک رییس دادگاه داره میگ برو فلانیو بکش . بعد خاصیت شماها چیه اونوقت؟زرتو‌ زرت حکم صادر کنید واس مردم؟ امثال همینا فردا متواری میشن رومانی و کانادا پیش خاوری میشینن ب عشقو حال

    نظرات شما -
    • یکی
      0

      نه رییس دادگاه گفته اگه تو دیدگاهت اینه ک باید لکه ننگ رو پاک کنی چرا اونی ک باعثش شده رو نکشتی اگه راست میگی؟ نه اینکه بگه باید اینکارو میکردی

  • یک زن
    0

    تا زمانی که این قانون مسخره وجود داره که اگه پدر فرزند خودش را بکشه قصاص نمیشه ،پدرانی امثال پدر رومینا به خودشون همچین اجازه ای میدن -باید قانون اعراب رو از سرزمینمون پاک کنیم وگرنه باز هم شاهد همچین فجایعی خواهیم بود -یک زن همانند یک مرد اجازه ی زندگی و نفس کشیدن داره، فقط خداست که جون میده و وقتی مصلحت باشه جون رو میگیره -بیایید این رسوم کهنه و قوانین مسخره رو از فرهنگ ایران پاک کنیم -نه تنها پدر رومینا بلکه اون حرومزاده ای هم که از رومینا سو استفاده کرده باید اعدام شن

  • حسن
    0

    اشد مجازات میبایستی برای مادر رومینا و ان پسرک هرزه در نظر گرفته میشد. شما اگر خودتان را یک لحظه جای پدر رومیتا قرار دهید و ببینید دخترتان با یکنفر بی سر و پا فرار کرده دریک روستای کوچک چه می کردید .

    نظرات شما -
    • به حسن
      0

      این برای مادرش هم یک مصیبت بود. شما واقعا فکر میکنید مادر یعنی کسی که اصلا نگذارد هیچ اشنباهی از فرزندش رخ دهد؟ هیچ انسانی کامل نیست و پدر ظالم اصلا فرصت نداد تا اونها بفکر چاره باسند. اگر از اون دسته از مردهایی هستی ک فکر میکنی وظیفه تربیت تماما بعهده مادر است و مادر این توانایی را دارد که اصلا اجازه بروز مشکل از فرزندش را ندهد دیدگاه بسیار غلط و ظالمانه ای داری و خوشبخت نخواهی شد. اگر از حرف مردم بیشتر از خدا بترسی نه در این دنیا و نه در آخرت خوشبخت نخواهی شد. اگر دنبال شادی و خوشبختی هستی دیدگاهت را اصلاح کن.

    • دانا
      0

      از نظر روانشناسی ،کار رومینا به علت رفیق نبودن با پدر بوده نه مادر.پدر در وظایف پدریش کوتاهی کرده و کودک دختر به جنس مخالف گرایش پیدا کرده.خیلی مرد با غیرتی بود خودش را می کشت.هر چند خودکشی هم امر صحیحی نیست.

    • مفرد
      0

      کاربر به حسن شماباکدام عقل ومنطق میگویید دوسال این دختر با این پسرگرگ سفت رابطه داشته مادرش بیخبر بوده وازهمسرش پنهان نکرده امیدوارم اینچنین اتفاقی برایت پیش بیاد تامعلوم بشه خودت چکارمیکنی

    • ناشناس
      0

      واقعا چه رویی دارید، از طرف خونواده پدر حرف میزنی؟ حالا می‌خواهید بدبخت مادر رو بکشند و پدر رو قهرمان ملی کنند؟؟!! ، این خواسته ابلهانه شماست،.. شرف

  • منتظر
    0

    در جواب بدون تعصب شما افکار خطرناکی داری مواظب باش در حالت عصبانی برای خانواده و اطرافیانت تصمیم نگیری پدر رومینا اگه بیمار روانی نبود و غیرت داشت باید اول به سراغ اون پسر لات میرفت که زندگی دختر نازنینش رو خراب کرده نه از ترس قصاص بیخیال اون بشه . این دیگه چه نوع غیرته که دختر نوجوون خودت رو بکشی

    نظرات شما -
    • عفت و حیا
      0

      بدون تعصب حرفشون بجا بوده ایشون نگفتن هر کسی قتل انجام بده کارش توجیه شده است . خیر ، اینطور نیست گفتن که امکان داره از انسان چنین رفتاری بروز بده البته به شما هم شک دارم که آدم کش نباشی با این طرز فکرتون افکار شما فاحشه هست چون ممکنه شما هم دخترتون رو بدین دست یه دوست پسر و بگین برید خوش باشید و آخر کار هم چنین داستان تلخی روی توی خبرها رقم بزنید که کار شما هم کمتر از جنایت در حق اولاد نیست بعدشم تا دخترا نخوان پسرا حق ندارن بهشون نگاه چپ نگاه کنن پس کرم از دختراست حالا یسریا به زور بهشون تجاوز میشه حساب و حکم اون جداست پس رومینا خودش خواسته که با بهمن خاوری دوست بشه چرا پدرش باید بره سراغ پسره و اونو مقصر بدونه ؟؟؟ دختره خودش خواسته مگه عکسهای بغل کردن همدیگه غیر از این بیان میکنه ؟؟؟ رومینا خودش زندگی خودش رو خراب کرده نه اون پسره ! بعدشم کاربر تعصب نگفتن پدرش خوب کاری کرده دخترش رو کشته بلکه گفتن عاقبت دوس پسر بازی نتیجه ای جز این نداره لطفا خوب و با دقت بخونید و نظر بدید شما سری به مجله و روزنامه حوادث بزنید ببینید چقدر دختر و پسر بخاطر این دوست پسر و دوست دختر بازی سرشون رو به باد دادن مگه همه اونا رو پدرشون کشته ؟؟؟ دلم میسوزه برای دختر شما با این غیرتی که داری فکر نکنم آینده خوبی داشته باشه

    • عقل
      0

      اسمتو گذاشتی عفت و حیا کاش کمی هم عقل داشتی. رومینا فقط ۱۱ سالش بود که اون پسر گرگ صفت گولش زد و فقط ۱۳ سالش بود که پدر جانیش اونو کشت.. شما خودت متوجه نیستی چی ب چیه. ب این کاربر منتظر انگ میزنی

  • احمد
    0

    واقعا باید تاسف خورد که چنین احکام ضعیف و ناقصی داریم....

  • علی
    0

    چرا بیخودی قضاوت میکنین؟منو شما که اون لحظه جای پدر رومینا نبودیم و خدا کنه هم برای ما پیش نیاد!به حرف همه چی اسونه اما موقعیتش پیش بیاد خدا میدونه که چیکار میکنیم اون لحظه!!!پس قضاوت بیخود نکنین

  • قانون
    0

    واقعا قانون مسخره و مال زمان جاهلیته که اگه پدر فرزندش رو بکشه قصاص نمیشه مادر بکشه قصاص میشه. این یک فکر احمقانه است که متاسفانه در کشور ب اصطلاح اسلامی ما ب شکل قانون درآمده. مگر بچه مال پدر است ک هر کار خواست با او انجام دهد. پدر و مادر فقط وسیله بدنیا اوردن بچه هستند نه مالک جان و اختیارات او. ضمنا اگر زمانهای قدیم فکر میکردند ک بچه بوسیله مرد در شکم زن تولید میشود الان همه میدانند که بچه از تلفیق وجود پدر و مادر بوجود میآید و علم این راثابت کرده و کاملا واضح است. پس لطفا این قوانین مسخره رو تمام کنید. عدالت را بین زن و مرد رعایت کنید و به حقوق انسانها فارغ از اینکه پدر و مادر باشند یا فرزند احترام بگذارید. هیچ پدر و مادری مالک جان فرزندش نیست این را بفهمید. خیلی مایه تاسف است که در قرن بیست و یکم هنوز این مسائل ابتدایی دغدغه ما آدمها باشند.

  • مهدی رحیم آبادی
    0

    اون پسره رو باید نصفش کنن .همه چی از اون شروع شده

  • ۶۱
    0

    اعدامش کنید این زنده بمونه یکی دیگه رو میکشه

  • فهيمه
    0

    واقعا عجب قانوني! پدر قصاص نميشه و دزد ناموس هم فقط دو سال حبس!!هر دو اعدام هم براشون كمه

  • داعش
    0

    جامعه گل وبلبل اسلامی روی داعش رو کم کردیم .دوستان خسته نباشید

    نظرات شما -
    • بیننده
      0

      من نمیفهم چرا بعضی در جامعه وجود دارند که نه از عقل اشان استفاده می کنند نه کمی مطالعه می کنند. هر اتفاقی می افتد می زنن به نام اسلام. نکنه فکر کردی 100 درصد افراد جامعه مسلمانند ؟! اصلا تو می دونی مسلمان باید چه ویژگی هایی داشته باشه تا بشه مسلمان !!

    • Mk
      0

      بیننده) البته مردم فقط در روزانتخابات برای امثال شما ومسئولان نامحترم مسلمانند بعد ازاون دیگر فقط بامعیار عقب مانده هایی مثل شما تبدیل به مسلمان وکافر میشوند ازدیدشما کسانی که نظرمخالف باشماداشته باشند کافرمتلقند

    • ناشناس
      0

      کو مسلمان؟!!!

  • غم دیده
    0

    من تو ی شهرستان زندگی میکنم و ی دختر۲۸ساله با ی پسر دوست بود پدرمادرش فهمیدن دخترشون دوست پسرداره و باهاش دوبار قرار حضوری گذاشته ی روز پدرمادرش صبح ازخواب بیدارشدن و در اتاق رو بستن و دختر خودشون رو بادستهاشون خفه کردن ..این است قانون ما

  • داروغه
    0

    پدر را آزاد کنید ،خودش به اشتباهش پی برده است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حمق لابد آشناشون هستی اینجور دفاع میکنی؟!!!! تو چه کاره هستی که حتی نظر دادگاه رو هم قبول نداری؟؟!!!! خودت هم لابد خبیث هستی، کاش یکی تو را پیدا می‌کرد و حسابت رو میرسید

  • زهره
    0

    اصلا اینجا نه تعصب بدرد میخوره نه غیرت اگر پدر رومینا به دخترش محبت میکرد و درکش میکرد یا نصیحت پدرانه میکرد شاید رومینا هرگز دل به پسری که خیلی از خودش بزرگتر بود نمیبست ولی پدر دهن بین که دخترش را فدای آبرو و حرف مردم کرد به نظر من لیاقت زنده موندن نداره و باید قصاص بشه وظیفه پدر فقط نون درآوردن نیست خیلی بیشتر از این حرفهاست لطفا اگر قصد بچه دار شدن دارین یا الان پدر یا مادر هستین حامی بچه هاتون باشید و اگر خطایی ازش سر زد راهنمایی و حمایتش کنید نه اینکه بکشیدشون

  • ماریا
    0

    مطمئنا دلایل به انحراف کشیدن دختری در چنین سن و سالی و پناه بردن به فردی یا افرادی دیگر چیزی جزء بی محبتی و داشتن خانواده ای آشفته و نابسامان نیست و پدر رومینا خود دلیل واضح و روشن برای رقم زدن چنین سناریوی تلخ و غم انگیز و بعضا وحشتناک است اتفاقا اصل بی غیرتی و لا ابالی گری از خود وی در درون خانواده شکل گرفته و قطعا همسر و فرزند دیگر او هم بعد از آزادی از زندان سرنوشت نامعلومی خواهند داشت و قانون هم در چنین مواردی خلاهای زیادی را در موارد حمایت از زنان و خانواده دارد باشد که روزی برسد و قوانین سختی در این موارد وجود داشته باشد

  • امینه اکرمی
    0

    کی می شه این ریشه های جاهلیت در کشور ما خشک بشه . همش به خاطر جاهلیت فکریه که پدر رومینا و امثالهم فکر می کنند حق دارند هر کاری که دلشون می خواد به اسم غیرت انجام بدهند . اف به این فکر و طرز تفکر .

  • محسن
    0

    عفت و حیا و بدون تعصب یک نسبتی با هم دارند.آخه یکی افکار مزخرفشو میگه، اون یکی تایید میکنه و تازه در جواب مخالفینش، می ایسته و توهین هم میکنه.احتمالا از فامیلهای اون مرتیکه ترسو بچه کش هستید.اون اگه پدر بود ، به زندگی بعد از قتل دخترش فکر نمیکرد. که مشکلی براش پیش نیاد.درحالی که مقصراصلی همین مردک عقده ای بوده.کدومتون میتونه با آدمی که همچین روحیه ای داره،ارتباط برقرارکنه؟این بچه عقده ای بار اومده بود.حقش مرگ نبود.خدارحمتش کنه.

  • جهالت
    0

    جهالتی که در کشور ایران هست باعث شده جهان سومی وعقب افتاده بمانیم اینه فرق ما و کشورهای پیشرفته الان یه پدر جانی که کلی طرفدار داره برای زنده ماندنش آخه به همچی حیوان درنده و خطرناکی زندگی برا چشه

    نظرات شما -
    • آذین
      1

      الحق که اسمت برازنده ته

  • خشایار
    0

    من اهل حویق تالشم البته خودحویق ازاون روزی که این اتفاق افتاده بخداترس برم داشته حالادرسته اون تویکی ازروستاهای حویق به نام سفیدسنگان این جنایت راکرده ولی خب شب هاخواب بدمی بینم می گویم این جنایت همینجاشده واقعابرایم غیرباوراست این پدرزره ای فقط زره از محبت داشت داس ازدستش می افتاداین جنایتکارقبلاتحقیق مرده بوده اخه بی وجدان چه طوردلت اومددخترت رابکشی وخونش راببینی که داره می جوشدبخداادمی زادیک داعشی رابهش بگندگردن بزن نمیتونه دلت از این چهره معصوم دخترنلرزیدازخدابترس خدابخواهدیک لحضه به عمرت پایان می دهدیه لحضه قلبت وایسه هیچکاری نمیتونی بکنی به خدانهادن اسم ادم برتوتوهین است برادم وادمیت به نظرمن هرچه زودترتوبایدجان بدهی تاقاضی بلندمرتبه عالم یعنی خداونددران دنیابین توورومیناحکم کندتوازقبل به این دختربی مهری می کردی می گفتی خودت رابکوش خودت راحلق اویزکن به خدااشکم درامدکه وقتی به رومیناگفتی باقرص خودت رابکش اون گفته چشم روحت شادرومیناراحت شدی ازدست این جلادوبه پیش خداوندمهربان رفتی انشالله حضرت سیدالشهدا(ع)اون دنیاهمنشین است باشدوبهت مهربانی کنه لعنت خداتاقیامت برپدررومیناباد

  • رومینا
    0

    من خاله رومیناهستم واقعااون پدرش بایدقصاص بشه اوتهدیدی هست برای خواهرم اون بامکروحیله رومیناراکشت وقتی رومینابه خانه برگشت او به خانه ماامدبهش گفتم نکنداون دخترراکتک بزنی گفت نه فرزندم هست دوستش دارم می بخشمش ولی نمی دانستم چه پشت این حرف چه حیله از خوابیده بیچاره رومیناخیلی دخترشادودرسخونی بودنمراتش تمام۲۰بیچاره خواهرم که ۱۵سال با این نامردزندگی کردتازه دردادگاه ماراوخواهرم راهم تهدیدبه قتل کردانشالله درحکمش تجديدنظر شود و خداوند او رابه سزای عملش برساندروحت شادرومینا.

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      روحش شاد

    • داروغه
      0

      خواهر شما باید بخاطر پنهانکاری و همدستی با رومینا محاکمه بشه .ایشون صلاحیت سرپرستی پسرش هم ندارد

  • مهدی کوششی
    1

    سلام با این وضع نابسامان اجتماعی کسی باید جوابگو باشد پدر و مادر ابرویشان رفته کجا کوچ کنند اصلا چه کس فکر میکرد جوانان اینگونه شوند ما که دنبال نان بودیم و بدبختی کی وقت تربیت حالا اینهم پیامدهای این اوضاع هست یکی باید جوابگو باشد

  • سمن
    0

    مرتیکه ی شیشه ای بسکه مواد کشیده مخش خراب شده وتنها ترس رو درک میکنه. لعنت به ذاتش

  • دانشجو
    0

    تمامی نظریات و خوندم بیشتر کشمکش بین حرف و بحث های خودشون بوده تا نظر دادن به موضوع اون دختر معصوم....از دیدگاه من ایران شده یک کشور درجه سومی...مملکتی که دست این شیخ ها بگرده مملکت نمیشه...نه جای هنر هست نه دل شادی برای جوون ها..نه برنامه ای که دل جوون ها به اون خوش باشه...این قوانینی که اومدن وصف کردن ولایحه بندی کردن به درد خودشون میخوره ....ایران شده پر از جنایت وکثیف کاری وپولشویی و دزدی غارت....اسمش الکی تعصب وغیرته.....جمع کنین بخدا این دفتــــــر ودستکتون رو......سرتاسر ایران گوشه وکنار مردم فشار اقتصادی روشونه....آقایون کجا نشستن...تو هواپیماهای شخصی وماشین های چندصدمیلیونی خودشون.....حیف اون دختر که رفت زیر خاک...خدا باعث وبانی و اون کسایی که بابای رومینا رو که صدالبته خود بابای رومینا رو لعنت وبه خاک ذلت بکشونه....الهی آمین.....مادربا هزار آرزو بچه بزرگ میکنه..حالا به پنهون کاری و اینکه همدم دخترش بوده کاری ندارم درسته اشتباه هم کرده اما باحرف زدن باباش میتونست با دخترش با ملایمت رفتار کنه.....اینجور پدرها اینجور کارا میکنن فکر میکنن دخترا میترسن یا سرشون به سنگ میخوره .....نــــــه تا تو این سرزمین پدرها با دختراشون مهربون نباشن.....مادرها وپدرها همیشه درجنگ باشن و تو راه پله های دادگاه بالا پایین نرن....و فقر وتنگدستی به خانواده فشار نیاره دخترا هم اونقدر فکر نکنم جرات کنن جای دیگه محبت جستجو کنن....حالا این جوونیه....که هر دختر وپسری حتما تجربه خواهند کرد.......بعضیا همون روابط داشتنشون یه اسمی داره و یه جور دیگه میخوان تا کنن.... سرتونو به درد نیاورم........ فاتحه ایران روز به روز داره خونده میشه......انشالله اول ریس جمهور عوض بشه و دست این عیاش خورها و پول شورها و آقازاده ها و خانم زاده ها و بعضی از این نماینده گان مجلس که پول این مردم مستضعف ومیخورن از این مملکت جدا بشه....ایشالله هر کی پول این مردم وبندگان خدا....وحتی قشر مظلوم ومیخوره ایشالله به صبح نکشه......خدا بدتر به سرشون بیاره

  • ناشناس
    0

    اگر این پدر به روش با تیکه تیکه کردن گوشت و نمک ریختن روزخم گذاشتن تو افتاب نکشند قصاص نکنن کل قانون این کشورو باید رو مسترا با دو افتابه اب بریزن بره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها