وکیل قلابی در گلستان به دام افتاد

رئیس کل دادگستری گلستان از دستگیری وکیل قلابی خبر داد که دست کم از ۵۰ نفر کلاهبرداری کرده است.

وکیل قلابی در گلستان به دام افتاد

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد با سوء استفاده از تشابه فامیلی با چند تن از وکلای استان، وکالت نامه جعلی به افراد ارائه می‌داد و از این طریق کلاهبرداری می‌کرد.

هاشمیان افزود: این فرد پس از آن لو رفت که یکی از موکلانش به او شک کرد و با مراجعه به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، موضوع را گزارش داد.

او ادامه داد: کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در بررسی‌ها متوجه شدن این فرد علاوه بر جعل عنوان وکیل و سوء استفاده از تشابه نام خانوادگی با چند تن از وکلای استان، در منزلش دفتر کار ایجاد کرده بود و با معرفی خود در محافل و نشست‌ها به عنوان وکیل، حق الوکاله‌های چند ده میلیونی از مردم می‌گرفت بدون این که در پرونده‌ها کاری از پیش ببرد.

این مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: در بازرسی از دفتر کار این فرد که حتی دیپلم هم نداشت حدود ۱۵۰ پرونده، اوراق قضایی وکالتنامه جعلی و فرم‌های وکالتنامه کشف و ضبط شد.

هاشمیان با بیان این که پرونده در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای گرگان در حال رسیدگیست گفت: افرادی که به این شیوه فریب خورده اند به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مراجعه کنند.

اوبه هم استانی‌ها توصیه کرد: اصالت وکلا را از کانون وکلا و مرکز مشاوران حقوقی و وکلا استعلام بگیرند و اگر درباره هویت کسانی که خود را وکیل معرفی می‌کنند شک دارند به حفاظت و اطلاعات دادگستری‌ها و دادسرا‌های استان مراجعه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها