دستگیری متهمی که خود شاکی پرونده بود

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از کشف و شناسایی عامل کلاهبرداری با شیوه فروش مخزن CNG در اینستاگرام خبر داد.

دستگیری متهمی که خود شاکی پرونده بود

سرهنگ "علی اصغر افتخاری" رئیس پلیس فتا استان هرمزگان اظهار داشت: درپی مراجعه یکی از شهروندان و طرح شکایتی با موضوع سوء‌استفاده از حساب بانکی وی برای پولشویی، موضوع برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق ادعای مطرح شده، با واریز مبالغی در۲ نوبت به حساب بانکی اش و ارسال این مبالغ به حساب بانکی شخص دیگر، سبب می‌شود تا شاکی برای شکایت و پیگیری موضوع به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان هرمزگان برای شناسایی متهم و جمع آوری ادله دیجیتال اقدام به پیگیری و تحلیل تراکنش های بانکی و خریدهای اینترنتی می‌کنند، سرانجام طی مکاتبات قضایی و صدور مجوزهای مربوطه،شاکی پرونده به عنوان متهم پرونده شناسایی شده و تجهیزات هوشمند وی به اداره ادله دیجیتال ارجاع می گردد، متهم با مشاهده ادله دیجیتال حاصله، به جرمش اعتراف کرده و اقدام به بازگشت مبالغ به شاکیان پرونده های متشکله در پلیس فتا استان های دیگر و جلب رضایت قربانیان می کند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بیان داشت: طبق اظهارات متهم، وی به واسطه صفحه اینستاگرام و با اقدام به انتشار آگهی فروش کپسول CNG و پاسخگویی اولیه با سیم کارت بی نام، از فروشگاه های مجازی خرید می کند، سپس برای فریب پلیس، اقدام به ارائه مرجوعه قضایی و داستان سازی بر اساس اتهامات واهی می‌نماید،که با هوشیاری کارشناسان سایبری این موضوع برملا می شود.

سرهنگ "علی اصغر افتخاری" بیان داشت: یکی از راهکارهای کلاهبرداری برای پولشویی انتقال پول به کارت های واسط می باشد، که غالباً مالکان این کارت ها خود از قربانیان جرائم فیشینگ می باشند.

البته لازم به تاکید است که رمز یکبار مصرف راهکاری ایده آل برای مقابله با سرقت شناسه های کارت بانکی و به تبع آن پیشگیری از پولشویی به این طریق می باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا می باشد، خاطر نشان کرد :ضروری است شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری ، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند .

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها