صیغه‌یابی یک همدانی، 100 میلیون تومان آب خورد

پلیس فتای همدان از کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون تومانی با ربات صیغه‌یاب در این استان خبر داد.

صیغه‌یابی یک همدانی، 100 میلیون تومان آب خورد

سرهنگ فیروز سرخوش نهادرییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: نصب برنامه صیغه‌یاب و استفاده از این نرم‌افزار موجب کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون تومانی از یک شهروند همدانی شد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز شنبه بیان کرد: یک شهروند با حضور در پلیس فتا عنوان کرد که ۱۰۰ میلیون تومان از حساب او برداشت شده و خواستار پیگیری این موضوع شد.

وی اضافه کرد: طبق ادعای مالباخته او یک ماه پیش در یک سایت همسریابی و صیغه‌یابی عضو شده و پس از انتخاب فرد مورد نظر خود با استفاده از لینکی که ادمین کانال در اختیار او قرار داده وارد یک درگاه پرداخت الکترونیکی شده است.

رییس پلیس فتا همدان ادامه داد: این فرد با استفاده از این درگاه جعلی و وارد کردن مشخصات کارت بانکی ۲ هزار تومان به حساب ادمین واریز می کند که این رقم از حساب او کسر نمی شود چرا که این درگاه جعلی بوده و مالباخته به هدف خود در مورد صیغه نیز نمی رسد.

سرهنگ سرخوش نهاد گفت: با توجه به اینکه این فرد موجودی در این حساب بانکی نداشته، سرقتی از او صورت نمی گیرد اما پس از یک ماه ۲۰۰ میلیون تومان به این حساب واریز شده و کلاهبرداران از واریز این پول مطلع شدند.

وی بیان کرد: افراد کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومان این حساب را بی درنگ به سرقت می برند و مالباخته با تغییر رمز دوم کارت از به سرقت رفتن مابقی سپرده اش جلوگیری می‌کند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان اظهار داشت: بیشتر سایت ها و نرم افزارهای صیغه یابی و همسر یابی در راستای کلاهبرداری راه اندازی شده است و نباید به آنها اعتماد کرد.

سرهنگ سرخوش نهاد اضافه کرد: باید با فعال سازی رمز یکبار مصرف و سامانه پیامک اعلام تراکنش مالی از به سرقت رفتن موجودی حساب بانکی جلوگیری کرد.

منبع: رکنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    حقش بوده خخخخخخخخ

  • مهشید
    0

    نوش جونشون تا باشه دیگه ازین غلطا نکنه

  • نفس
    0

    حالا پول به کنار! به صیغه انتخابیش هم نرسیده

  • Bibak
    0

    خوب بدبخت برو زن بگیر تو که دویست میلیون تو حسابت بوده ،یا حداقل شبا یه قرص خوابی چیزی بخور که توخواب چیز نبینی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها