رعد 30 رقم خورد/ دستگیری 767 سارق و مالخر در پایتخت

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری 767 سارق، زورگیر و مالخر در تهران خبر داد.

رعد 30 رقم خورد/ دستگیری 767 سارق و مالخر در پایتخت

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در جمع خبرنگاران در مقر پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام خبر فوق اظهار داشت: به لطف الهی و با تلاش همکارانم توانستیم با اجرای 376 حکم قضایی،‌767 نفر از سارقان،‌ مالخران مجرمان فراری را شناسایی و دستگیرکنیم.

سردار رحیمی اعلام کرد: در طرح رعد 30 ، 20 باند سرقت متلاشی شد و 9هزار و 737 قلم اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی پایتخت، گفت: 231 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه در ا ین طرح کشف و ضبط شد؛ همچنین 1206 پرونده این سرقت را در این مرحله رسیدگی کرده و موفق شدیم 85 درصد از اموال را به صاحبانشان تحویل دهیم.

وی گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه بالغ بر 10.5 میلیارد تومان است.

سردار رحیمی با بیان این مطلب که 385 نفر از 767 نفر سارق دستگیر شده سابقه‌دار هستند به تعقیب و دستگیری محکومین فراری در سی‌امین مرحله طرح رعد پرداخت و بیان داشت: 56 مجرمی که به انحای مختلف تحت تعقیب بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: 8 قبضه سلاح جنگی، 693 عدد انواع و اقسام مهمات جنگی و 36 قبضه سلاح سرد کشف شد.

وی با بیان این مطلب که برخورد با قاچاقچیان و قاچاق کالا به طور جد در دستور کار پلیس است اعلام کرد: 31 نفر قاچاقچی که در قالب 6 باند فعالیت می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند؛ 32 هزار قلم کالای قاچاق به ارزش 4 میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی به اجرای طرح‌های مختلف پلیس از ابتدای سال تاکنون اشاره و اعلام کرد: میزان وقوع جرائم که در ابتدای سال 10 درصد افزایش یافت هم اینک نسبت به هفت ماهه سال گذشته یک درصد کاهش داشته و کشف و دستگیری مجرمان 10 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی پایتخت به اجرای طرح ساماندهی رانندگی با موتور سیکلت که از امروز به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد افزود: قشر موتور سوار محترم و قابل احترام است و پلیس با موضوع استفاده از موتور سیکلت مخالف نیست اما برخی از موتورسواران تخلفاتی را انجام می‌دهند که موجب عدم آرامش و آسایش مردم می‌شود؛ عبور از خط ویژه،‌سرعت غیرمجاز، مارپیچ رفتن، عبور از چراغ قرمز، عدم استفاده از کلاه ایمنی و ... از جمله عمده تخلفات موتورسواران است.

وی گفت: بالغ بر 45 درصد کشته‌ها در تهران متعلق به راکبین موتور سیکلت بوده و 20 درصد جانباختگان تحت عابر پیاده بر اثر تصادف با موتورسیکلت جان خود را از دست دادند. این آمار و موارد می‌طلبد که موتورسواران به رعایت قوانین و مقررات پایبند باشند.

منبع: فارس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها