دلایل بالا و پایین نرفتن کرکره برقی

بالا و پایین نرفتن کرکره برقی، علل گوناگونی می تواند داشته باشد. این مشکل عبور و مرور را دشوار کرده و بایستی به سرعت رفع شود.

دلایل بالا و پایین نرفتن کرکره برقی

مشکلات مختلفی برای کرکره اتوماتیک بوجود می آیند. هر یک از این مشکلات ، به قطعه یا قطعات مختلفی مربوط می شود. یک تعمیرکار حرفه ای و مجرب می تواند با توجه به مشکل کرکره ، قطعه ی معیوب را به سرعت شناسایی کرده و به تعمیر کرکره برقی اقدام نماید.

کرکره برقی چیست ؟

یکی از انواع درب اتوماتیک ، کرکره برقی است که در مکان های مختلفی شامل پارکینگ ساختمان های مسکونی ، پارکینگ مجتمع های تجاری ، مغازه ها ، فروشگاه ها ، مراکز صنعتی و ... نصب می شود.

این وسیله از تجهیزات مختلفی ساخته شده که شامل موتور ، ریل ، شفت ، اندکپ ، برد ، ریموت ، قفل ها ، فنرها ، جک ، سیم کشی ها و ... می باشند. باز و بسته شدن این وسیله با استفاده از ریموت به آسانی انجام می شود.

مهمترین علل بالا و پایین نرفتن کرکره برقی چیست ؟

یکی از مشکلاتی که برای کرکره اتوماتیک بوجود می آید ، اختلال در باز و بسته شدن کرکره است. شما کلید ریموت را فشار داده ، اما کرکره برقی باز و بسته نمی شود. این مشکل به شکل مختلفی بروز می کند. گاهی کرکره اصلاً بالا نمی رود و گاهی دیگر کرکره بالا رفته و سپس پایین نمی آید. هر دو شکل را به دقت بررسی می کنیم :

1-دلیل بالا نرفتن کرکره چیست ؟

علل بالا نرفتن کرکره اتوماتیک شامل :

·قطعی برق پارکینگ

ساده ترین علت بالا نرفتن کرکره ، قطعی برق یا نامناسب بودن جریان برق ورودی به کرکره است. اولین موردی که باید در هنگام بروز این مشکل چک کنید ، اطمینان از قطع نبودن برق ساختمان و بررسی منبع تغذیه است. چنانچه مشکلی در این ارتباط وجود نداشت به سراغ موارد بعدی بروید.

·داغ کردن موتور ( بررسی دلایل بالا و پایین نرفتن کرکره برقی )

اگر موتور کرکره در اثر باز و بسته شدن متوالی و زیاد داغ کند ، ممکن است از کار بیفتد. اگر به موتور کرکره دست زده و ملاحضه  نموده اید که به شدت داغ کرده است ، موتور را خاموش نمایید و پس از مدتی که موتور سرد شد به روشن نمودن دوباره آن اقدام نمایید. در این حالت ممکن است مشکل کرکره برقی برطرف شود.

·وجود مانع در مسیر حرکت کرکره

چنانچه مسیر حرکت کرکره به دلیل وجود شی ء یا آلودگی مسدود شده باشد ، حرکت کرکره به سمت بالا و پایین غیرممکن است. در این شرایط ، بایستی به خاموش نمودن منبع تغذیه اقدام نمایید. پس از این کار یک چکاپ کامل از دستگاه داشته باشید و مسیر حرکت کرکره را به دقت بررسی نموده و در صورت کثیفی ، به تمیز نمودن آن اقدام نمایید.

·تداخل کدهای عملیاتی

یکی از مواردی که موجب بالا و پایین نرفتن کرکره برقی می شود ، تداخل کدهای عملیاتی می باشد. این احتمال وجود دارد که کرکره برقی با کد اشتباه راه اندازی شده باشد. در چنین حالتی کرکره برقی بالا نمی رود. در مواردی مشاهده شده که کدهای عملیاتی با یکدیگر ترکیب شده و فرکانس اشتباهی صادر می شود. به طور مثال کد کرکره برقی یک ساختمان با کد کرکره برقی ساختمان مجاور ، تداخل پیدا می کند. در این شرایط بایستی با کارشناس تعمیر درب اتوماتیک تماس حاصل کنید تا این مشکل را برطرف کند.

·روغن کاری نشدن قطعات کرکره

برخی از قطعات کرکره نیاز دارند تا هر از گاهی روغن کاری شوند تا بتوانند عملکرد درستی داشته باشند. خشک شدن برخی از قطعات به تدریج سبب خرابی و معیوب شدن آن می شود و در این شرایط کرکره برقی نمی تواند کار کند. روغن کاری قطعات از ایجاد صدای بلند کرکره ، جلوگیری می کند.

·شکستگی تیغه ها ( دلیل بالا و پایین نرفتن کرکره برقی )

حتی شکستگی یک تیغه از کرکره برقی از باز و بسته شدن آن جلوگیری کرده و یا موجب حرکت غیر روان کرکره می شود. تیغه های معیوب کرکره ممکن است قابل تعمیر باشند. ولی گاهی تیغه ها به طور کامل شکسته اند و چاره ای به جز تعویض تیغه ها نمی باشد. تعمیر و تعویض تیغه ها باید به دست تعمیرکار انجام شود.

·خرابی زنجیر خلاص کن اضطراری

یکی دیگر از دلایل بالا نرفتن کرکره ، آسیب دیدگی زنجیر خلاص کن اضطراری می باشد. برای بررسی این مشکل زنجیر خلاص کن را با دست چک نموده و اطمینان حاصل کنید که سالم است. در صورت معیوب بودن زنجیر بایستی به تعویض آن اقدام نمایید. شاید مشکل زنجیر با روغن کاری برطرف شود.

2-دلیل پایین نیامدن کرکره برقی چیست ؟

در ادامه بررسی علل بالا و پایین نرفتن کرکره برقی ، به عواملی که موجب پایین نیامدن کرکره می شوند ، می پردازیم. موارد گوناگونی سبب شده که کرکره برقی پس از بالا رفتن ، دیگر پایین نیاید. اگر محفظه ی رول شدن تیغه و متعلقات آن دچار مشکل شده باشند ، اجازه درآمدن تیغه ها را نداده و کرکره پایین نمی آید.

اگر برق دستگاه دچار مشکل باشد ، ممکن است سبب شده که کرکره بالا رفته ولی دیگر پایین نیاید. برای رفع مشکل در چنین مواقعی بایستی به چک نمودن تمامی سیم کشی ها و مدارها بپردازید.  خرابی فنر هم می تواند مانع از پایین آمدن کرکره شود.

توجه داشته باشید که مواردی که بیان شد ، تنها برخی از دلایل بالا و پایین نرفتن کرکره برقی هستند. ممکن است موارد دیگری در بروز این مشکل دخیل باشند. لذا به محض خرابی کرکره برقی ، با تعمیرکاران تماس حاصل کنید.

ایپاکو

مجموعه ایپاکو ، یکی از تخصصی ترین مراکز تعمیرات انواع کرکره برقی است که به شکل حرفه ای به عیب یابی و تعمیرات این وسیله اقدام می کند. تکنسین های ماهر ایپاکو با بهره گیری از برترین ابزارآلات و باکیفیت ترین یراق آلات ، به رفع تمامی عیوب بوجود آمده برای کرکره برقی می پردازند.

عوامل خرابی کرکره برقی بسیار زیاد هستند و عیب یابی کرکره برقی ، اقدامی کاملاً تخصصی است و از توان شما خارج است. بنابراین با مشاهده نشانه های خرابی کرکره از جمله بالا و پایین نرفتن کرکره برقی ، با تکنسین های مجرب و ماهر ایپاکو تماس حاصل کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها