وزیر راه و شهرسازی:

۵۵ هزار کامیون کِشنده بالای ۴۰ سال عمر، مشکلی جدی است

وزیر راه و شهرسازی وجود ۵۵ هزار کامیون کِشنده بالای ۴۰ سال عمر را مشکل جدی برای کشور دانست.

۵۵ هزار کامیون کِشنده بالای ۴۰ سال عمر، مشکلی جدی است

آقای محمد اسلامی در همایش مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بر نوسازی ناوگان حمل و نقل تاکید کرد و گفت: از این تعداد ۵۰ هزار دستگاه باید در کارخانه‌های داخلی، تولید شود و در اختیار رانندگان و شرکت‌ها قرار گیرد.

وی با بیان این که باید نظام نوسازی ناوگان حمل و نقل را ساماندهی کنیم گفت: باید با تلاش گسترده تری نوسازی محقق شود.

وزیر راه با ابراز گلایه از تعلل و کوتاهی در واردات کامیون‌های کِشنده افزود: به همین علت مردم آسیب دیدند، اما امروز به صورت نمادین یکی از خودرو‌ها پلاک شد و امیدوارم این امر سریع‌تر انجام شود.

آقای اسلامی بر رفع موانع برای ورود کامیون‌ها به ناوگان حمل و نقل تاکید کرد و گفت: امیدوارم کسانی که استاد مانع تراشی هستند، خدا هدایت شان کند که دست از مانع تراشی بردارند و تسهیل کننده کار باشند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: عبور و مرور کامیون بالای ۴۰ سال در جاده ها، هم باعث کاهش بهره وری و ایمنی و نیز بهره وری می‌شود و هم راننده آسیب می‌بیند و از سوی دیگر افزایش هزینه ها، آلایندگی‌ها و مصرف سوخت را در بردارد.

وی گفت: باید ناوگان حمل و نقل که بلای جان مردم می‌شود هر چه سریع‌تر نوسازی شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین مینی بوس را فرسوده‌ترین ناوگان حمل و نقل بیان کرد و افزود: قشر ضعیفی از جامعه از ناوگان مینی بوسرانی استفاده می‌کنند و نباید معدل سنی مینی بوس‌ها ۲۴ و نیم سال باشد.

آقای اسلامی با تاکید بر نوسازی ناوگان مینی بوس با استفاده از صنایع داخلی ابراز امیدواری کرد: تولیدکنندگان داخلی بتوانند هم ون و هم مینی بوس‌های باکیفیت تولید کنند.

وی گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که آن چه برای کارخانه در تولید کامیون، اتوبوس و مینی بوس سود دارد انجام شود بلکه باید آن چه دارای مزیت است کارخانه تولید کند.

آقای اسلامی تصریح کرد: کارخانه‌ها حق ندارند ماشینی را انتخاب و وارد کنند که برای شان، سود بیشتری دارد و ما به هیچ وجه این را نمی‌پذیریم.

وزیر راه و شهرسازی بر تولید خودرو‌های ناوگان حمل و نقل با استاندارد و کیفیت بالا تاکید کرد.

وی در ادامه به حوزه نیروی انسانی در راهداری اشاره کرد و گفت: باید امسال، وضعیت شرکتی و بلاتکلیفی نیرو‌های راهداری مشخص می‌شد.

آقای اسلامی افزود: اگر قرار است کار شرکتی، صورت گیرد باید برای انجام کار معین و صورت وضعیت مشخص، کار انجام شود.

وی گفت: این که یک شرکتی پولی را دریافت کند و عده‌ای به عنوان نیرو‌های راهداری برای آن شرکت کار کنند و شرکت از محل حقوق این افراد ارتزاق کند مردود است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هیچ موقع در عمر خدمتی خود چنین وضعی را تحمل نکردم و اکنون نیز بیش از این نباید اجازه دهیم این وضعیت ادامه یابد.

آقای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و موافقت سازمان امور اداری و استخدامی بتوانیم این وضعیت را ساماندهی کنیم.

وی دربخش دیگر از سخنان خود بر ایجاد یگان حفاظت برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: حفاظت و نگهداری از راه‌ها در قالب نظام کنترلی که ضابط قوه قضاییه نیز باشد، باید انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: باید بتوانیم آسیب پذیری راه‌ها را مشخص و تعرض به راه‌ها و حریم آن را منسجم‌تر و قدرتمندانه‌تر از گذشته جلوگیری کنیم.

آقای اسلامی بر حفاظت از ناوگان حمل و نقل تاکید کرد و گفت: همه ادارات کل وظیفه دارند پارکینگ‌ها و محل‌های مناسبی را با روشنایی فراهم کنند که رانندگان در صورت عبور بتوانند توقفگاه امن داشته باشند.

منبع: صدا و سیما

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    باپرایدجایگزین کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها