نقش تعیین کننده بیکاران در انتخابات / کارجویان به برنامه های روحانی اعتماد می کنند یا وعده های رقبا؟

بیکاری در ایران این روزها بحث داغ رسانه هاست. به ویژه به خاطر وعده هایی که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای پایان دادن به این معضل سرمی دهند.

نقش تعیین کننده بیکاران در انتخابات / کارجویان به برنامه های روحانی اعتماد می کنند یا وعده های رقبا؟

به گزارش خبر فوری ، آنطور که آمارهای رسمی می گویند، نرخ بیکاری در ایران حدود 12 درصد است و تقریبا 3 میلیون نفر از جمعیت کشور بیکار هستند. با این وجود رقبای حسن روحانی در انتخابات با زیرسوال بردن شیوه سنجش بیکاران که برمبنای کار یک ساعت در هفته است، آمار واقعی بیکاری را بیش از 30 درصد برآورد می کنند.

وضعیت بیکاری البته برای فارغ التحصیلان دانشگاهی از این هم نگران کننده تر است. موضوعی که باعث می شود تا بسیاری از فارغ التحصیلان مجبور به خروج از کشور شوند.

آنچه باعث افزایش نرخ بیکاری شده، رکود اقتصادی است. منتقدان، دولت را متهم می کنند تا برای مهار تورم، اقتصاد را در رکود نگه داشته است. با این حال دولت می گوید که برای حرکت چرخ اقتصاد نیاز به سرمایه گذاری خارجی است. این نکته ای است که اما و اگرها درباره آن بسیار است.

هرچه هست، اکنون حسن روحانی با رونمایی از طرح «کاج»، وعده اشتغالزایی در دولت دوم خود را می دهد و محمدباقر قالیباف که سایت کاریابی اش فعلا فیلتر شده، گفته است که پنج میلیون شغل ایجاد می کند. وعده مشابهی برای اجرای تعهدات دولت در برنامه ششم توسعه از سوی سید ابراهیم رئیسی هم مطرح شده است.

اینکه در نهایت رای دهندگان در روز 29 اردیبهشت به ادامه وضع موجود در اشتغالزایی دولتی رای می دهند یا به وعده های رقبا که عده ای آن را نجومی و غیرقابل تحقق توصیف می کنند، نیاز به چند روزی صبر و حوصله دارد؛ با این همه هرچه هست فعلا در انتخابات روی پاشنه «کار» می چرخد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها