مخزن تعدیل سیلاب صالح‌آباد در جنوب پایتخت پاکسازی شد

معاون خدمات شهری منطقه ۲۰ (شهرری) با اشاره به جمع‌آوری ضایعات از مخزن ۶۰۰ هزار متر مکعبی تعدیل سیلاب صالح‌آباد شهرری گفت: آبهای سطحی مناطق بالادست پس از جمع‌آوری در این مخزن تعدیل و به مصارف کشاورزی می‌رسد.

مخزن تعدیل سیلاب صالح‌آباد در جنوب پایتخت پاکسازی شد

رضا معلم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده آبهای سطحی مناطق جنوبی شهر تهران به این منطقه هدایت می شود، نقش پاکسازی مستمر مخزن صالح آباد در مدیریت آب گرفتگی و آب ماندگی های احتمالی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه لایروبی و تخلیه ضایعات از مخزن صالح آباد به صورت مستمر در برنامه کاری این منطقه قرار دارد، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای روند جمع آوری ضایعات از این مخزن، در حال حاضر ماشین آلات سنگین از نوع لودر، بابکت و بیل مکانیکی مشغول فعالیت هستند.

این مسئول یادآور شد: نیازمند فرهنگ سازی مبنی بر نریختن زباله و ضایعات در مسیر نهرها، رودخانه ها و مسیل ها هستیم تا احتمال هرگونه خطر رفع شود و به تبع آن هزینه تحمیلی آن کاهش یابد.

این مخازن نقش تعدیل کننده آب های سطحی شهر تهران را دارند و به علت شیب رو به جنوب در منطقه ۲۰، حجم وسیعی از آب های سطحی مناطق ۱۱، ۱۲، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ از این مخازن عبور می کنند.

سال گذشته ۷۰۰ کامیون ۱۰ تنی معادل هفت هزار تن ضایعات از این مخزن بارگیری و به مراکز تخلیه منتقل شد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها