مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران:

۲۲۷۸ داوطلب هلال احمر استان تهران در طرح ناظران سلامت شرکت کردند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۷۸ عضو جوان هلال احمر در طرح ناظران سلامت که با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مشارکت داشته‌اند، گفت: تاکنون بالغ بر ۴۶ هزار نفر از این طرح بهرمند شدند.

۲۲۷۸ داوطلب هلال احمر استان تهران در طرح ناظران سلامت شرکت کردند

شاهین فتحی بیان داشت: پس از اجرای موفق طرح آمران سلامت در تهران ، با دستور رئیس جمعیت هلال احمر و در راستای همکاری با وزارت بهداشت و بسیج، طرح ناظران سلامت جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان آغاز شد.

وی افزود: این طرح از سوم آذر ماه سال جاری آغاز و همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول به حضور اعضای جوان هلال احمر استان تهران در این طرح اشاره کرد و گفت: تا ۱۲ دی ماه سال جاری، بالغ بر ۲ هزار و ۲۷۸ عضو جوان که ۹۱۲ نفر از آنان آقا و یک‌هزار و ۳۷۵ خانم بودند، در قالب یک هزار و ۳۳۹ تیم و در کنار کارشناس دیگری از ادارات بهداشت هر شهرستان حضور فعال داشتند.

فتحی با بیان این که ۸ هزار و ۸۰۹ مکان، تحت پوشش طرح ناظران سلامت در شهرستانهای استان تهران قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۸ هزار و ۸۰۹ مکان از جمله مجتمع های مسکونی یا اصناف توسط اعضای تیم‌های طرح ناظران سلامت تحت پوشش قرار گرفته است و ۴۵ هزار و ۹۹۷ نفر از هموطنان از خدمات این طرح بهره مند شده‌اند.

وی اظهار داشت: ۶ هزار و ۵۷۶ نفر روز در تیم‌های مراقبتی، ۷۶۸ نفر روز در تیم‌های حمایتی، به ادارات و شبکه های بهداشت و بسیج در سطح شهرستان های استان تهران و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مشارکت داشته‌اند که اهداف این طرح و نحوه فعالیت این تیم‌ها، بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، ثبت گزارش رعایت و یا رعایت نکردن این پروتکل‌ها در سطح اماکن مختلف و اصناف و همچنین ارائه نکات آموزشی و پیشگیرانه در خصوص شیوع بیماری کرونا است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح‌های مختلفی همچون آمران سلامت و ناظران سلامت که با هماهنگی قرارگاه شهید سلیمانی صورت گرفته است و همچنین با اعمال محدودیت‌هایی که در روزهای اخیر اجرا شد، شاهد کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از ویروس کرونا هستیم که روز به روز نیز کمتر شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها