سکته قلبی و دیابت؛ بیشترین علت مرگ در استان تهران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در سال ۹۴ و ۹۵ بیشترین علت مرگ در تهران، ری و اسلامشهر سکته قلبی بوده است؛ که ۲۶.۶ درصد برای سکته قلبی و ۲۲.۴ درصد برای دیابت آمار تعیین شده است.

سکته قلبی و دیابت؛ بیشترین علت مرگ در استان تهران

شریعتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان ستادی این دانشگاه برگزار شد، گفت: قبل از طرح تحول سلامت 39 خانه بهداشت داشتیم که در حال حاضر به 46 خانه بهداشت رسیده و تعمیرات اساسی در 43 باب خانه بهداشت انجام شده است. پرونده الکترونیکی سلامت نیز در حال انجام است.

وی افزود: این پرونده با این ترتیب انجام می شود که هر ایرانی که به پایگاه حوزه بهداشت علوم پزشکی تهران مراجعه کند با ارائه کد ملی وارد سامانه می شود و پرونده به صورت هوشمند سن و جنس فرد را تشخیص و مراقبت های لازم را لیست می کند و ویزیت پایه از افراد صورت می گیرد.

شریعتی تصریح کرد: کلیه خدمات پایگاه های سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران صددرصد رایگان برای گروه های هدف نظیر زنان باردار و کودکان زیر شش سال می باشد. برای بقیه افراد نیز با استفاده از دفترچه بیمه انجام می گردد.

وی در پایان تاکید کرد: در سال 94 و 95 بیشترین علت مرگ در تهران، ری و اسلامشهر سکته قلبی بوده است؛ که 26.6 درصد برای سکته قلبی و 22.4 درصد برای دیابت آمار تعیین شده است.

منبع: دانشجو

32

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها