طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی مخصوص عید نوروز

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی مخصوص عید نوروز

شیرینی اسکار یکی از انواع شیرینی خشک مخصوص عید نوروز است که طعمی بسیار عالی و بافتی نرم دارد. با طرز تهیه شیرینی اسکار آشنا شوید.

شیرینی اسکار یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های مخصوص عید نوروز است. این شیرینی طعم بسیار عالی و بافتی منحصربه‌فرد دارد و می‌توان آن را بسته به ذایقه با مواد مختلفی تزیین و سرو نمود. شیرینی اسکار جزو شیرینی‌های خشک محسوب می‌شود و مانند اغلب شیرینی‌های خشک دیگر، داخل فر طبخ می‌شود. این شیرینی بسیار خوش‌خوراک است و به خاطر داشتن آجیل و انواع مغزیجات مورد پسن همه قرار خواهد گرفت و خیلی زود ظرف آن خالی خواهد شد.
با ما با طرز تهیه شیرینی اسکار خوشمزه همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی اسکار:

آرد 250 گرم
کره 150 گرم
تخم مرغ 2 عدد
پودر قند 120 گرم
هل 1 ق چای‌خوری
گردوی خردشده 100 گرم
کنجد به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی اسکار:

برای تهیه شیرینی اسکار طبق روال همیشگی تهیه انواع شیرینی خشک ابتدا باید پودر قند (کره/ مارگارین / روغن صاف / روغن جامد) را باهم مخلوط کنید تا جایی که به شکل یک کرم روشن دربیاید. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی جداگانه شکسته و زرده و سفیده را جدا کنید. سپس زرده تخم مرغ و هل را اضافه کرده و دوباره با همزن بزنید تا به شکلی یکدست دربیاید. در این مرحله، آرد را اضافه کرده و هم‌زمان مایه شیرینی را هم بزنید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید و به دست نچسبد. سفیده‌ها را با چنگال بزنید تا از لختگی در بیاید. مقداری از خمیر را به اندازه یک فندق یا کمی بزرگتر با دست بردارید و داخل سفیده تخم مرغ بیندازید. گلوبه‌های خمیری را یکی‌یکی داخل گردوی خردشده بزنید تا همه‌ جای آن‌ها به جز قسمت زیرین، به گردو آغشته شود. به این ترتیب زیر شیرینی‌ها یکدست و صاف خواهد شد و گردوها قبل از پخت کامل شیرینی به خاطر تماس با سینی فر، نمی‌سوزند. شیرینی‌ها را کف سینی فر بچینید. از آنجایی که در این شیرینی از کره استفاده شده، نیازی به چرب کردن سینی نیست. سینی را به مدت 20 دقیقه و با دمای 175 درجه سانتی‌گراد داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید. بعد از پخت شیرینی‌ها، به آن‌ها دست نزنید تا کاملا سرد بشوند. اگر شیرینی‌ها به خاطر سفیده تخم‌مرغ به سینی چسبیده بود، با استفاده از یک کفگیر یا چاقو آن‌ها را به آرامی از سینی جدا کنید.
شیرینی‌های خوشمزه شما آماده هستند. شما می‌توانید در صورت تمایل مقداری پودر قند روی آن‌ها الک کرده و در ظرف مخصوص سرو بچینید و یک پذیرایی عالی با شیرینی‌های خانگی دست‌پخت خودتان داشته باشید.
این نکته هم قابل ذکر است که شما می‌توانید به جای گردوی خردشده از پسته و یا کنجد نیز برای پوشاندن سطح این شیرینی استفاده کنید.

منبع: ستاره

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها