رئیس بسیج رسانه ملی برنامه‌های راهیان نور را تشریح کرد

رئیس بسیج رسانه ملی برنامه‌های راهیان نور را تشریح کرد

رئیس بسیج رسانه ملی گفت:‌ تمرکز ما در تهیه و پوشش برنامه‌های راهیان نور نوروز ۹۶ بر ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نشست خبری رئیس بسیج سازمان صداوسیما پیرامون تشریح برنامه‌های رسانه ملی در ایام حضور زائران راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس در سالن رضوان این سازمان برگزار شد.

در این نشست علی فروغی رئیس بسیج رسانه ملی در سخنانی با اشاره به سیاست‌های 6 ماه گذشته بسیج رسانه ملی در سخنانی گفت: تمرکز تولیدات ما بر تولید برنامه‌ها با کیفیت بالا بوده است. از کمیت بدون کیفیت پرهیز کردیم و تولیداتی که در ایام ۲۲ بهمن، ۹ دی یا جشنواره عمار بر روی آنتن رفت بیانگر این موضوع است.

وی افزود: تعامل و هم‌افزایی ما با جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلفی وجود دارد و با توجه به هدف‌گذاری‌هایی که شده است مرکز بسیج رسانه ملی یک پایگاه برای جریان مومن حوزه فرهنگ و رسانه است. علاوه بر این پرورش و آموزش نیروی انسانی جوان در دانشگاه صداوسیما و فعالیت‌شان در مرکز بسیج صداوسیما با بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان‌مان یکی دیگر از اقدامات انجام شده در زمینه توجه به فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

فروغی در بخش دیگر سخنان خود با تشریح راهبرد و اهداف صداوسیما در جریان راهیان نور سال جاری و ابتدای سال ۹۶ گفت: امسال حدود ۵/۵ میلیون نفر زائر از مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس بازدید کرده‌اند که حدود ۷۰ درصد آنان را جوانان تشکیل داده‌اند. در این بین حتی تعدادی از حاخام‌های هم وطن‌مان نیز در این یادمان‌ها حضور یافتند که بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.

وی یادآور شد: افزایش تولیدات و کاهش ارتباطات زنده، ارتقای کیفیت آثار تولیدی، عمق بخشی به محتوای آثار با رویکرد کاهش گزارش‌دهی مسئولان و تکیه بر توان مراکز استانی از جمله راهبردهای اصلی ما در این دوره از برنامه‌های راهیان نور خواهد بود.

رئیس بسیج صداوسیما در رابطه با چگونگی اجرای برنامه‌های زنده گفت: هر روز ارتباط‌های زنده‌ای با مناطق عملیاتی خواهیم داشت که از شبکه‌های ۱ تا ۵ به روی آنتن خواهد رفت. در پژوهش‌هایی که در این راستا داشته‌ایم متوجه شده‌ایم گاهی مخاطبان‌مان به یک اشباء می‌رسند بنابراین باید از این سیری کاذب جلوگیری و برنامه‌هایی با محتوای عمیق به آن‌ها تقدیم کنیم. تولید مستند ۱۵ قسمتی راهیان نور دانشجویی، مستند ۲۰ قسمتی راهیان نور دانش‌آموزی، تولید دو ویژه برنامه که از امشب از شبکه ۵ سیما به مدت هفت شب پخش خواهد شد و دیگری از روز دوم عید به روی آنتن خواهد رفت و مستند هفت قسمتی از همکارانمان در سایر کشورها از دیگر فعالیت‌های ما خواهد بود.

وی افزود: در زمینه تولیدات کوتاه نیز نماهنگ‌هایی با اجرای رضا صادقی، فریدون آسرایی، فرزاد فرزین و حامد زمانی خواهیم داشت. علاوه بر این موشن‌گرافیک، کمیک موشن و ماکت ویدئو نیز از تولیدات کوتاه ما هستند. تلاش کرده‌ایم در این راستا وجه غم و غصه را کاهش دهیم و بیشتر به جنبه حماسی حضور رزمندگان‌مان بپردازیم. یکی از ویژگی‌های برنامه‌های امسال این است که تیم تهیه گزارش ما را همکاران‌مان در مراکز استان‌ها تشکیل داده‌اند و علاوه بر این از ظرفیت فضای مجازی با محوریت شبکه اجتماعی داخلی سروش نیز بهره‌مند خواهیم شد. نکته قابل توجه در این دوره آن است که بیشتر برنامه‌هایمان در ساعت‌های پرمخاطب تلویزیون پخش خواهد شد.

فروغی در پایان یادآور شد: امسال رادیو بهاران و رادیو جوان نیز برنامه ویژه‌ای در لحظه سال تحویل خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این نشست خبری علی سیفی مدیر شبکه رادیویی جوان و رادیو بهاران گفت: دومین سال رادیو بهاران را تجربه خواهیم کرد. ما در سال گذشته شاهد استقبال خوب مخاطبان‌مان در حوزه صدا بودیم.

وی گفت: ۱۴ شبکه رادیویی ما برنامه‌هایی در رابطه با راهیان نور تهیه کرده‌اند اما شبکه رادیویی بهاران به صورت ۲۴ ساعته برنامه‌های خودش را پخش خواهد کرد و رادیو جوان نیز برنامه ویژه‌ای خواهد داشت. شبکه رادیویی بهاران از ۱۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ فعال خواهد بود. به این صورت که مخاطبانمان می‌توانند برنامه‌های این رادیو را بر روی موج FM و با فرکانس‌های مختلف در هر استان آن را دنبال کنندو در تهران و اهواز ۹۵/۵، استاد ایلام ۹۰/۵، آبادان ۹۵/۲ و بستان نیز در موج ۹۵ می‌توان این برنامه‌ها را دنبال کرد.

سیفی افزود: همچنین رادیو نما در روزهای آینده آغاز به کار خواهد کرد که فعلا به صورت آزمایشی در گیرنده‌های دیجیتال موجود است. در زمینه برنامه‌هایی که تولید شده است باید توضیح داد که ۲۴ عنوان برنامه روزانه تولید می‌شود که هشت بخش خبری نیز جزو آن است. دو برنامه ۱۲۰ و ۶۰ دقیقه‌ای خواهیم داشت و مابقی نیز در قالب زمان‌بندی ۱۵ یا ۲۰ دقیقه‌ای تهیه شده‌اند. برای رادیو نما نیز ۱۰۰۰ اسلاید تصویر آماده شده است.

در بخش دیگر این نشست، مرادی قائم مقام بسیج رسانه ملی در رابطه با فعالیت استانی صداوسیما پیرامون راهیان نور گفت: ظرفیت خوبی در استان‌هایمان در بخش نیروی انسانی وجود دارد. برای همین سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد. امسال نیز صفر تا ۱۰۰ برنامه‌های راهیان نور را بر عهده همکارانمان در واحد استانی قرار داده‌ایم. به این صورت که ۹ شبکه در هفت استان کار خود را در حوزه راهیان نور انجام خواهند داد.

مرادی گفت:‌ راهیان نور دریایی نیز از جمله بخش‌هایی است که واحدهای استانی ما در استان‌های خلیج فارس در هرمزگان و بوشهر در مورد آن برنامه‌سازی خواهند کرد. در جشنواره بیستم تولیدات مراکز استانی هم تصمیم گرفته‌ایم که از برگزیدگان برتر برنامه‌های راهیان نور تقدیر کنیم.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها