صدور روادید اربعین در بوشهر 72 ساعته شد

مدیر حج و زیارت استان بوشهر گفت: با راه اندازی دفتر موقت کنسولی عراق در بوشهر صدور روادید اربعین در این استان 72 ساعته شد.

صدور روادید اربعین در بوشهر 72 ساعته شد

عبدالرسول رنجبر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نام نویسی از متقاضیان پیاده روی اربعین از پنج مهرآغاز و تا 48 ساعت قبل از روز اربعین ادامه دارد.

وی بیان کرد: متقاضیان با مراجعه به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir می ‌توانند به دو صورت یا اینکه شخص با مراجعه به سامانه ثبت نام مقدماتی خود را انجام ‌دهد و با ارائه مدارک به دفتر زیارتی ثبت نام خود را تکمیل و یا می‌ تواند همه مراحل ثبت نام را در دفتر خدمات زیارتی انجام دهد.

رنجبر با بیان اینکه گذرنامه زائران باید 6 ماه اعتبار داشته باشد گفت: مسئولان دفترهای زیارتی حق دریافت وجه از زائران را ندارند و متقاضیان هزینه سفر را باید به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: هزینه ثبت نام بر اساس مصوبه ستاد اربعین 41 دلار معادل سه میلیون و 720 هزار ریال است.
مدیرحج و زیارت استان بوشهر گفت: 24 دفتر زیارتی در این استان فعالیت دارند که از مردم انتظار می رود برای اعزام به عتبات عالیات فقط به دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کنند.

رنجبر یادآور شد: در شهرهایی که دفتر خدمات زیارتی ندارند12 دفتر زیارتی ایجاد شده تا مردم برای نام نویسی مشکلی نداشته باشند.

منبع: ایرنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها