تخریب باروی دوره هخامنشی توسط شهرداری گلپایگان

بخشی از دیوار باقی مانده از باروی گلپایگان که مربوط به دوره هخامنشی بود، بدون استعلام از نمایندگی میراث فرهنگی گلپایگان تخریب شد.

تخریب باروی دوره هخامنشی توسط شهرداری گلپایگان

در برخی جاها این دیوار دو تا سه متر قطر و ۷ تا ۱۰ متر ارتفاع داشته است. همچنین دو روایت برای تاریخ هخامنشی و ساسانی برای بارو وجود دارد.

این دیوار در میان ساختمان‌های نوساز قرار داشته و شهرداری با استشهاد محلی و بدون استعلام از نمایندگی میراث فرهنگی آن را تخریب کرد.

باروی گلپایگان در فهرست میراث ملی ثبت نشده بود. حالا با تخریب بخش باقی مانده از این بارو، دیگر اثری از این بنای تاریخی در شهر نیست.

گلپایگان با وجود صد هزار نفر جمعیت هنوز اداره میراث فرهنگی ندارد و رسیدگی به آثار تاریخی آن را نمایندگی میراث فرهنگی پیگیری می‌کند. این شهر بناهای تاریخی زیادی دارد اما حدود ۱۶۰ بنای آن ارزشمند شناخته شده اند. همچنین ۳۰ بنا از این تعداد ثبت ملی شده اند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • س
    0

    اینها همش با هماهنگی افراد خاصی انجام میشه که در صدد محو تاریخ پرافتخار ایران زمین هستند

    نظرات شما -
    • 1

      وای خدای من چقدر مرموز گفتی

  • کیوان
    0

    اینها مجوز از همه جا گرفتن که تخریب کنن هدف نابودی هویت ایرانی و جایگزینی آن با هویت اعراب است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      چرت نگو عزیزم

  • علی
    0

    در حمله مغول ، مغولها نهایتا شیفته ایران شدند و دست از تخریب ایران برداشتند ، چرا هنوز بعد از چهل سال این گروه دست از تخریب بر نمی‌دارد

  • رابی
    0

    وقتی یک درختی ریشه چند هزار ساله داشته باشد با شکستن شاخ و برگ هایش توسط یک تعداد عنتر وممیون از بین نمی رود.هر چقدر هم اشغالگران تازی تبار بخواهند آثار تاریخ و تمدن غنی ایرانیان را از بین ببرند باز او ریشه باقی خواهد ماند و این درخت با آبیاری دوباره آگاهی و آزادی دوباره سبز خواهد شد.

  • بیات
    0

    هرچقدر که سعی کنند هویت ایرانی ما چه آریایی چه ماقبل آریایی رو از بین ببرن، باز هم شکست می‌خورند. چرا؟ چون خون تک تک اجدادمان طی قرن ها هیچوقت نخشکیده و در رگ های ما هست. چون ایران و خاکش هست. و چون ایرانی های قبل ما چنان زندگی کردند که نه عمر نه اعراب نه اسلام نه جمهوری اسلامی و نه هیچ کسی نمیتونه بزرگواری و بزرگ منشی و سربلندی آنها رو از پنهان کنه‌.

  • 🐜
    0

    ایران عربی نه پارسی

  • ناشناس
    0

    کاروانسرا را چند سال پیش نابود کردند بجاش پارکینگ ساختند وپاساژ .هدف نابودی اثار کهن این مرزوبوم است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها