استان‌های شلوغ و پرمسافر اعلام شد

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر، استان‌ها و شهرهای پرمسافر در هفته نخست، تعطیلات نوروز را اعلام کرد.

استان‌های شلوغ و پرمسافر اعلام شد

مصطفی فاطمی در نشست خبری ستاد هماهنگی خدمات سفر که چهارشنبه ۲۴ اسفندماه در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شد، با اشاره به ثبت بیش از ۵۰ میلیون نفر شب اقامت در نوروز گذشته، اسامی استان‌ها و شهرهایی که ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی آن‌ها در هفته نخست تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ به مرز تکمیل رسیده است را به منظور برنامه‌ریزی بهتر در نوروز اعلام کرد و گفت: هرمزگان، فارس، مازندارن، گیلان، اصفهان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و قم استان‌هایی هستند که تا ۹۰ درصد ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی آن‌ها تکمیل شده است.

به گفته او، استان‌های خراسان رضوی، مرکزی، سمنان، کرمانشاه، اردبیل و خراسان شمالی نیز با تکمیل ۸۰ درصد ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی‌شان به فهرست مقاصد پرمسافر پیوسته‌اند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر ادامه داد: در استان‌های آذربایجان شرقی، گلستان، البرز، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، خراسان جنوبی و ایلام نیز ۶۰ درصد ظرفیت اقامتگاه‌ها تکمیل شده است.

فاطمی، دسته چهارم استان‌های پرمسافر را که کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اقامتگاه‌های آن‌ها در هفته نخست نوروز تکمیل شده، همدان، کردستان، زنجان و آذربایجان غربی اعلام کرد.

مدیرکل گردشگری داخلی با بیان این‌که شهرهای جایگزین برای مقاصد پرمسافر اعلام خواهد شد، گفت: مسافرانی که هنوز برای سفر برنامه‌ریزی نکردند با توجه به وضعیت هر استان می‌توانند برای سفر به مقاصدی که کمتر مسافر داردند برنامه‌ریزی کنند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    1

    کدام ظرفیت دروغ میگید اولن ماه رمضان هست دومن مردم نون شب ندارن اون وقت برن مسافرت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      امثال تو حرف نزنن نمیگن لالی

    • arad
      1

      دوست عزیز به فکر خودت باش مردم هم پولشو دارن هم وقتشو هم جایشو میدونن کجاست برو بازار یک نگاه بکن از روی هم رد میشن همدیگرو له میکنن برای خرید طلافروشی ها هم که نوبتی خرید میکنن به فکر خودت و خانواده ات باش

    • به: Arad
      0

      بیشتر مردم برای تماشای اجناس و کالاها و دیدن قیمتها به بازار خرید می روند وگرنه خرید چندانی در کار نیست مگر صرفاً برای اقلیت از شما بهتران!

  • ناشناس
    0

    بیشتر مردمانی که به مسافرت می روند به شهرها و روستاهای آباء و اجدادی خود که از آنجا مهاجرت کرده اند می روند و خبری از ایرانگردی نیست چونکه پولی در بساط نیست!

  • امیرحسین پاکذات
    0

    مردم به خاطر بیکاری و فقر و بدبختی از تمام استانها مهاجرت کردند تهران بخاطر کار کردن حالا تعطیلات است همه بلیط گرفتند بروند دیار خودشان آقایان لطفا توهم نزنید فقط ۵درصد ملت پول دارند واسه عید فردا نیایید بگید جاده های ما ترافیک است باز میگم ملت بخاطر فقر وبیماری آمدند تهران حالا تعطیلات است بلیط گرفتند دارند میرن دیارشان

  • ناشناس
    0

    بااین وضع گرونی کی می‌ره مسافرت بیچارمون کردین بخدا

  • سلام
    0

    درایام عید به همدان نروید هم سرداست وهم مسافر نواز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها