دبیرکل جمعیت هلال‌احمر:

۱۴۵ هزار زائر اربعین در پایگاه‌های هلال‌احمر اسکان یافتند

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از مراجعه بیش از ۲۴۰ هزار زائر اربعین به پایگاه‌ها و پست‌های امدادی این جمعیت از ابتدای شهریورماه تاکنون خبر داد و گفت: ۱۴۵ هزار زائر در این مدت از سوی هلال‌‍‌احمر اسکان داده شدند.

۱۴۵ هزار زائر اربعین در پایگاه‌های هلال‌احمر اسکان یافتند

یعقوب سلیمانی در تشریح خدمات امداد و نجات این جمعیت در طرح اربعین حسینی گفت: از روز اول شهریورماه تا پایان روز ۲۵ شهریور، ۲۴۰ هزار و ۲۴۷ زائر به مراکز و پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی کشور و در گذرگاه‌های مرزی مراجعه کرده و از خدمات این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

سلیمانی در ادامه از برپایی ٢٣٠٠ دستگاه چادر امدادی به‌ منظور اسکان اضطراری زائران در مرزهای کشور خبر داد و افزود: از ابتدای شهریورماه تا کنون ۱۴۵ هزار و ۶۸۲ نفر در چادرها و اردوگاه‌های هلال‌احمر اسکان داده شده‌اند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: از مجموع زائران خدمات گیرنده از هلال‌احمر، ۵۱ هزار و ۷۵۳ نفر از خدمات درمان سرپایی و ۴۱ هزار و ۱۵۰ نفر از خدمات تست قند و فشارخون بهره‌مند شده و ۱۶۶۲ زائر بیمار و یا حادثه‌دیده نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

سلیمانی گفت: در مدت زمان اجرای طرح اربعین، ۲۷ هزار و ۹۹۰ عدد ماسک، ۳۸۸۰ اسپری ضدعفونی کننده، ۱۲۵ هزار و ۶۷۳ بطری آب معدنی، ۲۱ هزار و ۹۶۰ قرص نان، ۹۶۰ قوطی کنسروجات و ۱۳۴۶ بسته غذایی میان زائران مراجعه کننده به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر توزیع شده است. همچنین ۶۶ هزار و ۳۰۲ رسانه آموزشی میان زائران توزیع و ۴۴ هزار و ۵۳۶ مورد، آموزش چهره به چهره مربوط به نکات ایمنی و سلامت در اربعین به زائران ارائه شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۲۰۵ پایگاه ثابت و موقت در سراسر کشور در طرح اربعین فعال است، افزود: در حال حاضر علاوه بر اینکه ۱۹ بالگرد امدادی هلال‌احمر برای پوشش حوادث احتمالی در آماده‌باش هستند، ۱۲ قرارگاه مرزی جمعیت نیز برقرار بوده و خدمات لازم به زوار ارائه می‌شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • Mm
    0

    در خبرها شنیدم که به بیست هزار نفر از زائرین اربعین بازنشسته تامین اجتماعی وام بدون نوبت 12 میلیونی می دهند در حالی که این نوع وام با قرعه کشی داده می شود.حالا ما که توان رفتن به پیاده روی را نداریم وبه خاطر پول دندان مدتی است در نوبت قرعه کشی هستیم چه گناهی کرده ایم؟آیا این تبعیض نیست؟خدایا خودت مبین برحقی.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگه پیاده هم میرفتی قبول نميکردن چون این وام برای ازنورچشمی ها(ریاکاران)هست،سالم باشي

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها