بهترین زمان سفر به اروپا

اگر به فکر برنامه‌ریزی تعطیلات هستید، اروپا باید در صدر فهرست باشد. آژانس هواپیمایی ستاره ونک برگزارکننده تور اروپا از جمله تور فرانسه و تور اسپانیا در بهترین زمان و فصل سفر به اروپا است.

بهترین زمان سفر به اروپا

 اروپا یکی از مقاصد مورد علاقه برای تعطیلات است. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های برنامه‌ریزی برای هر تعطیلات، تصمیم‌گیری برای زمان رفتن است. بهترین زمان برای سفر به اروپا در ماه‌های تابستان از ژوئن تا سپتامبر است. با این حال، قبل از اینکه تعطیلات خود را در اروپا رزرو کنید، باید به خاطر داشته باشید که آب و هوای همه کشورها به طور هم‌زمان یکسان نخواهد بود. اگر اروپای جنوبی گرم باشد، احتمال اینکه اروپای شمالی هم همین هوا را داشته باشد بسیار ناچیز است. یافتن بهترین زمان برای سفر به اروپا به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله آب و هوا، شهرهایی که قصد بازدید از آنها را دارید و البته ترجیحات شخصی و بودجه تعطیلات شما. با در نظر گرفتن این موضوع، ما سال را به چهار فصل کلیدی سفر برای اروپا تقسیم کرده‌ایم و آنچه را که باید از هر یک از آنها انتظار داشته باشید، بیان می‌کنیم.

اروپا یک مقصد سفر در تمام طول سال

اگرچه اروپا یک مقصد سفر در تمام طول سال است، اما بهترین زمان برای تور اروپا، تور فرانسه و تور اسپانیا در ماه‌های تابستان از ژوئن تا سپتامبر است. این زمانی است که سواحل گرم و هوا آفتابی است. در این بازه زمانی در بیشتر کشورها رویدادهای فرهنگی، جشن‌ها و حتی جشنواره‌های فروش پایان فصل برگزار می‌کنند. تابستان همچنین زمان ایده‌آلی برای پیاده‌روی، سفرهای جاده‌ای و فعالیت‌های ماجراجویی است. اروپا در این بازه زمانی آب و هوای متنوعی دارد، اما بیشتر قاره دارای آب و هوای معتدل است، در واقع معتدل‌تر از بخش‌هایی از آسیا و آمریکای شمالی در همان عرض جغرافیایی است. آب و هوای معتدل به دلیل بادهایی است که از اقیانوس اطلس در سراسر قاره می‌وزد.

آب و هوای اروپا در ماه‌های مختلف سال

به طور کلی، آب و هوای اروپا در تمام طول سال دلپذیر است، به استثنای برخی از مکان‌ها در زمستان که ممکن است. مهم است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد تعطیلات خود آب و هوا را بدانید تا بتوانید بر اساس آن چمدان خود را ببندید.

ماه‌های سفر

حداقل دما

حداکثر دما

فصل

دسامبر - فوریه

14 درجه سانتیگراد

24 درجه سانتیگراد

تابستان

سپتامبر - نوامبر

7 درجه سانتیگراد

14 درجه سانتیگراد

پاییز

مار - می

7 درجه سانتیگراد

10 درجه سانتیگراد

زمستان

ژوئن - آگوست

2 درجه سانتی‌گراد

18 درجه سانتیگراد

بهار

 

 

 

 

2

تابستان در اروپا (ژوئن تا آگوست)

تابستان آب و هوای مناسبی برای رفتن به تور اروپا است و آن را به محبوب‌ترین زمان سال برای بازدید از اروپا تبدیل می‌کند. گردشگران زیادی در طول فصل تابستان به این قاره هجوم می‌آورند. تور فرانسه و اسپانیا از پرتقاضاترین تورهای اروپا در فصل تابستان هستند. همچنین آلمان، سوئیس، کرواسی، ایتالیا، یونان در غرب و جنوب اروپا شلوغ‌ترین مراکز گردشگری در تابستان هستند.

البته در نظر داشته باشید از آنجایی که تابستان فصل اوج گردشگری در اروپا است، مقاصد پربازدید بسیار شلوغ هستند و نرخ اقامت در این فصل بالا است. همچنین فضاهای بیرونی مانند سواحل و مکان‌هایی مانند مادرید یا فلورانس عصرها بسیار شلوغ هستند و بارندگی شدید در پاریس در حوالی جولای رایج است.

مزایای سفر به اروپا در تابستان

  • دما و آب و هوا برای کاوش در بیشتر مکان‌های اروپا ایده‌آل است. همچنین زمان مناسبی برای انجام برخی فعالیت‌های هیجان‌انگیز در فضای باز است.
  • برخی از جشنواره‌های موسیقی شگفت‌انگیز در این فصل در اروپا برگزار می‌شود.
  • دمای هوا در طول روز باعث می‌شود به جز سواحل مدیترانه که در این زمان از سال بسیار گرم می‌شود، گشت و گذار در اکثر کشورهای اروپا راحت باشد.

پاییز در اروپا (سپتامبر تا نوامبر)

پاییز فصل اوج گردشگری در اروپا است. بهترین زمان برای بازدید از هلند، بلژیک یا سوئد است. دما و آب و هوا در پاییز به اندازه کافی خنک و دلپذیر برای سفر به اروپا است. باران نسبتاً رایج است و گاهی اوقات هوا را مرطوب و سرد می‌کند.

اروپا با جشنواره‌های متعدد در طول فصل پاییز درخشان می‌شود. جشنواره لا مرس (La Mercé) اسپانیا، پاریس نویت بلانچ (Nuit Blanche) فرانسه، جشنواره بزرگ کورنیش انگلستان، جشنواره ترافل سفید آلبا ایتالیا، جشنواره هنر معاصر کافه بوداپست مجارستان، بسیاری دیگر در فصل پاییز در اروپا برگزار می‌شود. البته در نظر داشته باشید اروپای مدیترانه‌ای (فرانسه، کرواسی، ایتالیا، اسپانیا، یونان) در این زمان از سال شلوغ و گران است.

3

مزایای سفر به اروپا در پاییز

  • ازدحام گردشگران در این زمان کاهش می‌یابد و باعث دسترسی بیشتر به مکان‌های دیدنی می‌شود.
  • قیمت‌های اقامت به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
  • این فصل بهترین زمان برای کسانی است که علاقه‌مند به پیاده‌روی در مسیرهای آلپاین هستند.

زمستان در اروپا (از دسامبر تا فوریه)

اروپا در زمستان‌ها هوای سردی را تجربه می‌کند که نسیم سرد و بارش برف سنگین در اکثر مناطق این قاره وجود دارد، به طوری که دمای هوا در برخی مناطق مانند روسیه یا لهستان تا -10 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. البته اروپا در این فصل زیبایی منحصر به فردی دارد، کریسمس سفید اروپا با بازارهای شلوغ و شاد کریسمس، تجربه‌ای است که باید به خاطر بسپارید. کارناوال معروف ونیز ایتالیا، جشنواره نور آمستردام، جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی بلژیک، جشنواره اسکی مومنتوم سوئیس در این فصل در کشورهای مختلف برگزار می‌شوند.

البته در نظر داشته باشید اکثر جاذبه‌ها در طول زمستان تعطیل می‌شوند و بسیاری از شهرها به شهرهای ارواح تبدیل می‌شوند زیرا مردم محلی برای گذراندن فصل به مکان‌های گرم‌تر می‌روند. شمال اروپا سردترین آب و هوا را در طول زمستان با احتمال کولاک تجربه می‌کند.

 

4

مزایای سفر به اروپا در زمستان

  • زمستان‌ها مسحورکننده‌ترین زمان در اروپا است.
  • شهرهایی مانند وین، رم و آتن هم از نظر زیبایی و هم از نظر آب و هوا در بهترین حالت خود قرار دارند.
  • می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند اسکی، تماشای شفق‌های شمالی در ایسلند، یخچال‌های طبیعی نروژ لذت ببرید یا از روسیه دیدن کنید تا شاهد جشن‌های خیره‌کننده کریسمس و سال نو در میدان سرخ مسکو باشید.
  • زمان بسیار خوبی برای دیدن یک اپرا است.
  • پروازها و اقامت در هتل در این زمان از سال بسیار ارزان هستند

بهار در اروپا (مارس تا مه)

بهار جذابیت طبیعی بی‌نظیری را برای این قاره به ارمغان می‌آورد. در این فصل جشنواره‌های موسیقی فوق‌العاده زیادی در اروپا برگزار می‌شود. در این فصل هوا نه خیلی سرد است و نه گرم و برای گشت و گذار و کاوش در اروپا که در اوج زیبایی است عالی است. فرانسه، انگلستان، اسکاتلند، مجارستان و ایرلند بهترین مکان‌ها برای بازدید در اروپا در این فصل هستند.

مزایای سفر به اروپا در بهار

  • اروپای جنوبی با فضای سبز تازه متولد شده‌اش پس از زمستان‌های سفید، بهترین منظره‌ای است که می‌توانید ببینید.
  • بیشتر جاذبه‌ها بازگشایی می‌شوند و فعالیت‌های خارج از خانه باز می‌گردند.
  • از آنجایی که مدت زمان کمی برای بازدید گردشگران است، در این زمان سفر به اروپا ارزان‌تر است.

سخن پایانی

اروپا ممکن است در میان بزرگ‌ترین قاره‌ها نباشد، اما جغرافیای بسیار متنوعی دارد؛ بنابراین، آب و هوای اروپا بر اساس منطقه متفاوت است. بهترین زمان برای بازدید از اروپا بر اساس جغرافیا و الگوهای آب و هوایی در 45 کشور آن تغییر می‌کند. اروپای غربی آب و هوای اقیانوسی دارد، جنوب اروپا شاهد آب و هوای مدیترانه‌ای است و اروپای شرقی دارای آب و هوای قاره‌ای است. این قاره زیبا واقعاً مقصدی در تمام طول سال برای یک تعطیلات ایده‌آل است، جایی که هر فصلی بهترین زمان برای رفتن به اروپا است. مسافران می‌توانند تاریخ سفر را بر اساس بهترین زمان برای تور اروپا، تور فرانسه و تور اسپانیا در بهترین زمان و فصل سفر با آژانس هواپیمایی ستاره ونک تنظیم کنند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها