انتقاد یک روحانی؛ تهران به استانبول ۳ تا ۵ میلیون، تهران به نجف ۱۰ تا ۱۲ میلیون؟

یک روحانی خطیب گفت: باعث خجالت است که در کشور مذهبی ما هزینه سفر از تهران به استانبول با بیش از ۲هزار کیلومتر مسافت، با هتل ۵ستاره ۳ تا ۵ میلیون تومان است اما هزینه بلیت به نجف با یک‌سوم مسافت تهران ـ استانبول ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است!

انتقاد یک روحانی؛ تهران به استانبول ۳ تا ۵ میلیون، تهران به نجف ۱۰ تا ۱۲ میلیون؟

حجت‌الاسلام حسینی قمی، اخیراً در جریان سخنرانی خود در کربلای معلی که به‌صورت زنده از شبکه قرآن پخش می‌شد، نسبت به هزینه بالای اعزام زائران به عتبات عالیات انتقاد کرد و گفت: ما دیگر از مسئولان رده‌پایین ناامید شده‌ایم؛ رئیس‌جمهوری کسی را بفرستد تا ببینند با زائران عتبات چه می‌کنند! چرا که جمع زیادی از مردم از شرکت‌های فراوان فعال در این زمینه ، ناراضی هستند.

وی ادامه داد: باعث خجالت است که در کشور دینی و مذهبی ما، هزینه سفر از تهران به استانبول با بیش از ۲ هزار کیلومتر مسافت، با هتل ۵ ستاره ۳ تا ۵ میلیون تومان است اما هزینه بلیت به نجف با یک‌سوم مسافت تهران ـ استانبول ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است! چرا بی‌انصافی می‌کنید؟ اینها حق‌الناس است و مردم ناراضی هستند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    2

    هدف از این سخنان مخالفت با گردشگری در کشورهای خارجی است! هزینه تور از تهران به استانبول و اقامت در هتل ۵ ستاره حدود ۱۳ میلیون تومان است. اقامت در هتل های سه ستاره استانبول هم کمتر از ۶ میلیون تومان نیست.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هزینه سفر به استانبول الان خیلی بالا رفته.

    • علی
      0

      مگر آخوندها هزینه بلیط و هتل میدهند که ناراحت است .

  • ناشناس
    0

    مثلا عراق و نجف چی دارد که این قدر خودتان را برای آن جر می دهید،؟،اگه زیارت باشه که ۵ مرتبه کافی است شما مردم را از دین گریزان کرده اید،اگر چه دین واقعی هزاران فرسنگ از شما فاصله دارد و هرچه شما بگویید مردم عکس انرا عمل خواهند کرد،چون راست و حسینی با مردم نیستید،فقط مردم را برای ویترین و سیاهی لشکر می خواهید نه به عنوان اقا و ولی نعمت خودتان

  • ناشناس
    0

    بهتره فرمان را بپیچانیم بسمت استانبول میرویم قبرکمال اتا تورک را زیارت میکنیم چون راحتر از مشهد رفتن هم هست .برو تو مشهد ببین بازاریان وهتل داران چه ها که نمی کنند صدررحمت به ترک زبانها که حداقل ادعایی ندارند وبا ارزشهای انسانی با افراد برخورد میکند تو ایران همه چیز شده پول پول وزیاتگاهها بهانه ایی شده برای پرکردن جیب بعضی افراد که حتی آن شهرهای مذهبی را هم قبول ندارند واگر می بینید که حضور دارند برای کسب سوده

  • ناشناس
    2

    بحث مخالفت با رفتن به کشورهای خارجی نیست موضوع گران بودن و هزینه بالای سفر خیل عطیمی از مردم برای زیارت به عتبات هست که با وجود مسافت کمتر نسبت به محلهای دیگر هزینه اش بالاست که باید فکری شود

  • ناشناس
    0

    مذهبی ها پولدارترند

  • ناشناس
    0

    چون کارشناسان مدیر و...ما بدنبال رفتن گروهی مردم بسمت گردشگری هستند حضور در ارکست ها رفتن به رقاص خانه و..... و اما باید کاری کنیم که مردم با دل خوش به زیارت معنوی و...نروند همه خوابیم یا خودمان را به خواب زده ایم

  • محمد گلکار خوزانی
    2

    باسلام و قبولی طاعات و عبادات همه مهمانان خدا در ماه ضیافت الهی
    این موضوع هم دست های برای عدم زیارت مردم علاقه مند به معصومین علیهم السلام در کار است که فقط بلیط رفت و برگشت از تهران و اصفهان و شیراز به نجف اشرف یا بغداد بین 10تا 12 ملیون تومان بدون هتل و صبحانه و سرویس ایاب و ذهاب برای رفت و برگشت به فرودگاه مقصد و زیارت اماکن مقدس میباشد ولی بلیط به ترکیه با حداقل چهار و حداکثر ۷ روز اقامت در هتل چهار یا پنج ستاره و صبحانه با سرویس رفت و برگشت فرودگاه مقصد و بازدید از اماکن تاریخی بین 3 تا 5 ملیون تومان میباشد و با توجه به اینکه پرواز از تهران یا اصفهان به نجف اشرف یا بغداد حداکثر 75 دقیقه ولی پرواز از تهران یا اصفهان به استانبول ترکیه بین 150 تا 180 دقیقه و حداقل مدت پرواز تا استانبول ترکیه دو برابر پرواز با نجف اشرف یا بغداد میباشد و امکانات دیگر که ذکر کردم در بسته ترکیه وجود دارد با آن قیمت ولی متاسفانه در سفر به عتبات متبرکه با آن قیمت هیچ گونه سرویس حتی در حد اندک داده نمیشود.
    لذا درست قیمت های ترکیه حتی از سفر به نجف اشرف و بغداد و کیش بیشتر اوقات ارزان‌تر با آن سرویس دهی عرضه و وسوسه ایجاد که مردم بجای زیارت به سفرهای غیر متعارف بروند و به قدری قیمت ها را نسبت به اماکن متبرکه پائین می‌آورند که بخشی از مسافرین عتبات عالیات یک دفعه تغیر جهت می‌دهند و این موضوع هم زیر سر افرادی ضد دین و اعتقادات مردم میباشد و پشت پرده و طراحان آن مطمنا صهیونیست ها و وهابی ها هستند .در ایام سفر برای اربعین هم همینگونه بوده است و مسولین امر باید تدبیری در این خصوص داشته باشند.

  • امام زمان
    0

    چون درامد شما میلیاردی و این پولا انگار پول خرد توی جیبی شماست

  • ناشناس
    0

    چون اونجا غالبا با پول مفت رانتی میرن .

  • ناشناس
    0

    چه زیا رت. وچه سیاحت. باید بدون یارانه واز جیب مسافر پرداخت شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها