دفتر نمایندگی وزارت گردشگری تایلند در ایران تعطیل می‌شود

وزارت گردشگری تایلند تصمیم گرفته دفتر نمایندگی خود را در ایران پس از ۱۱ سال، یکی از دلایل این تصمیم، نامشخص بودن زمان برگشت صنعت گردشگری ایران به بازارهای بین المللی است.

دفتر نمایندگی وزارت گردشگری تایلند در ایران تعطیل می‌شود

هومر برقانی گفت: ایران بازار بزرگی برای گردشگری تایلند بود به نحوی که ایران ۱۶ درصد از گردشگری کل خاورمیانه به تایلند را تشکیل می‌داد. قبل از اتفاقات متعددی افتاد بحث تحریم‌ها و مسائل دیگر موجب شد تا در حوزه حساب بانکی بین دو کشور مشکلاتی به وجود بیاید. حتی دفتر دبی نیز به دلیل همین تحریم‌ها بسته شد. ما هیچ بودجه‌ای را نمی‌توانستیم از تایلند به ایران وارد کنیم. مجبور بودیم به صورت نقد به افراد این بودجه را بدهیم و آنها برای ما به ایران بیاورند. الان همین رفت و آمدها هم دیگر انجام نمی‌شود.

نماینده وزارت گردشگری تایلند در ایران گفت: نمی‌توان بودجه‌ای دریافت کرد ضمن اینکه گردشگری تایلند به دلیل مشکلاتی که ایجاد کرده، با معضل بودجه رو به رو است. نزدیک به دو سال است که تایلند هم مانند کشورهای دیگر گردشگر ندارد این در حالی است که گردشگری نقش مهمی در اقتصاد این کشور داشته است. از طرفی بازار گردشگری ایران نیز خوابیده و نمی‌توان کاری کرد. بنابراین وزارت گردشگری تایلند تصمیم گرفت تا مدت نامعلومی نماینده‌ای در ایران نداشته باشد.

این فعال گردشگری بیان کرد: با تعطیل شدن این نمایندگی وضعیت گردشگری دو کشور به قبل از سال ۲۰۰۹ می‌رسد و این فعالیت‌ها از دفتر دبی پیگیری می‌شود و دیگر کشور تایلند در ایران نمایندگی گردشگری نخواهد داشت. این در حالی است که هر زمان مشکلاتی مانند ویزا برای آژانس‌های مسافرتی ایجاد می‌شد، این نمایندگی آن را حل می‌کرد. تغییر تصویر گردشگری تایلند، حمایت‌های مالی، تعامل با آژانس‌ها، مشارکت با آنها و برگزاری فم تورها تنها بخشی از فعالیت‌های این دفتر بود.

وی افزود: این دفتر در سال ۲۰۰۹ ایجاد و فعالیت رسمی خود را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد. تایلند با توجه به فعالیت‌های این دفتر در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۳۴ هزار گردشگر ایرانی داشت که با این تعداد، ایران در خاورمیانه رتبه اول را به دست آورد اما تا قبل از این تعداد به ۶۹ هزار گردشگر رسید.

برقانی گفت: کشور تایلند احتمالاً از اواخر نوامبر مرزهای خود را برای گردشگران باز می‌کند اما آنها احتمال می‌دهند که بازار گردشگری ایران به این زودیها نتواند دوباره مثل قبل فعالیت داشته باشد و به بازارهای بین‌المللی برگردد. در واقع اخباری که از روند واکسیناسیون و شیوع بیماری منتشر می‌شود کشورها را به این نتیجه می‌رساند.

این فعال گردشگری بیان کرد: در حال حاضر وزارت گردشگری تایلند برای پساکرونا تبلیغات خود را به نحو احسنت شروع کرده است و ویدئو کلیپ‌هایی را برای سفر امن به این کشور آماده و منتشر می‌کند اما ایران چنین تبلیغاتی را ندارد یا اگر دارد کیفیت مناسبی ندارند ما هنوز نتوانسته‌ایم ایران را به عنوان کشور امن در پساکرونا به دنیا نشان دهیم. ایران ضعف مهمی در حوزه تبلیغات گردشگری دارد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها