زمان پرداخت بخش دوم هزینه حج تمتع ۹۹ مشخص شد

دلیل اصلی این تفاوت قیمت نیز متفاوت بودن سطح کیفیت محل اسکان زائران در عربستان به ویژه مکه مکرمه است؛ به طوری که با توجه به متفاوت بودن سطح کیفیت هتل‌ها، هزینه کاروان‌ها هم متفاوت است.

زمان پرداخت بخش دوم هزینه حج تمتع ۹۹ مشخص شد

نام‌نویسی از مشمولان حج تمتع ۹۹ از نهم اسفندماه آغاز و هزینه حج تمتع نیز حدود ۳۳ تا ۴۱ میلیون تومان تعیین شد.

دلیل تفاوت هزینه کاروان‌های حج تمتع ۹۹

دلیل اصلی این تفاوت قیمت نیز متفاوت بودن سطح کیفیت محل اسکان زائران در عربستان به ویژه مکه مکرمه است؛ به طوری که با توجه به متفاوت بودن سطح کیفیت هتل‌ها، هزینه کاروان‌ها هم متفاوت است و سایر خدمات زائران به صورت یکسان ارائه می‌شود.

با توجه به بالا بودن این هزینه و احتمال تأمین نشدن آن از سوی ودیعه‌گذاران، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت از امکان پرداخت هزینه حج تمتع در دو قسط خبر داد و مقرر شد در قسط اول زائران خانه خدا ۲۵ میلیون تومان با احتساب سود ودیعه‌گذاری پس از ثبت‌نام اولیه بپردازند.

قسط دوم هزینه حج بعد از معاینات پزشکی دریافت می‌شود

بر همین اساس بیشتر زائرانی که ثبت‌نام کرده بودند، برای تکمیل روند ثبت‌نام این هزینه را به صورت الکترونیکی پرداخت کردند. البته زمان پرداخت قسط دوم مشخص نبود و به گفته اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت زائران برای پرداخت قسط دوم باید منتظر اطلاعیه سازمان حج و زیارت باشند.

همچنین با توجه به تحریم‌ها و لزوم برداشت حساب ارزی از TBI به نظر می‌رسید که سازمان حج و زیارت با هماهنگی دولت اواخر فروردین ماه از زائران قسط دوم را اخذ کند، اما اکنون با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط مسؤولان و هماهنگی انجام شده، قرار است پرداخت قسط دوم حج تمتع از اواخر اردیبهشت‌ماه و پس از انجام معاینات پزشکی از زائران گرفته شود.

زائران برای پرداخت ۸ تا ۱۶ میلیون باقی‌مانده هزینه حج آماده باشند

یعنی زائران کمتر از ۲ ماه قبل از اعزام فرصت دارند که بر اساس کاروان انتخابی قسط دوم هزینه حج تمتع که حدود ۸ تا ۱۶ میلیون تومان است، بپردازند. امسال به دلیل شیوع کرونا و درخواست عربستان از کشورهای اسلامی برای عدم برنامه‌ریزی حج تمتع سال جاری، وضعیت برپایی مناسک حج مشخص نیست، اما مسؤولان کشورمان همچنان در حال برنامه‌ریزی هستند تا زائران در این زمینه متضرر نشوند. البته در صورت عدم برپایی حج تمتع از سوی سعودی‌ها، همانطور که رئیس سازمان حج و زیارت مطرح کرده است زائرانی که هزینه حج را پرداخت کرده‌اند، در صورت افزایش هزینه حج در سال آینده دیگر نیازی به پرداخت هزینه بالاتر نخواهند بود و افزایش قیمت‌ها مشمول آن‌ها نمی‌شود.

۲۸ درصد ظرفیت کاروان‌ها همچنان خالی است

اکنون که کمتر از دو ماه دیگر تا اعزام زائران خانه خدا باقی مانده است، هنوز ۲۸ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع خالی است و به گفته حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تاکنون بیش از ۷۲ درصد کاروان‌های حج تمتع تکمیل شده است.

بر اساس تفاهم‌نامه حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۰۰ ایرانی به حج تمتع امسال مشرف می‌شوند. این تفاهم‌نامه قبل از شیوع کرونا منعقد شده است.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • Ali
    0

    مگر یک حج تمتع چقدر هزینه دارد؟اگر از طرق دیگر به حج برویم حداکثر ثلث این هزینه را باید بدهیم.کسانی که به سفر های خارجی رفتند میدانند که این هزینه بسیار زیاد است .لطفا جزئیات هزینه های یک شخص را بفرمائید و مقدار سودی که از پول مردم از بانکهابابت ۱۵ سال بفرمائید تا عیان شود اعمال نادرست شما.دانسته یا ندانسته در حق بندگان خدا ظلم می کنید.امید است باری تعالی جواب اعمال شما را بدهد.

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      آخه سفر تایلند واجب تره!

  • مهدی
    0

    اول اعزام قطعی راتعیین کنندوبعد.....

  • سید ولی الله نیکدار
    0

    متاسفانه هزینه هایی که گرفته میشود منطقی نیست من خودم سال قبل مشرف شدم خدماتی که ارائه میدهند منطقی نیست اطاقی که مخصوص ۲ نفره را به ۴ نفر میدهند غذا هم بسیار بی کیفیت هست اگر همین هزینه ای که از ما گرفتن بخواستیم یه کشور اروپایی یا آسیایی جهان اولی برفتیم نصف هم نمیشد اونهم با چه کیفیتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها