راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

آیا همه‌ کشورهای عضو شینگن سخت‌گیری یکسانی برای صدور ویزای شینگن دارند؟

راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

اگر چنین نیست، راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن کدام‌ها هستند و با مراجعه به سفارت کدام کشورها می‌توانیم راحت‌تر ویزای شینگن بگیریم؟ در این نوشتار به پاسخ این پرسش‌ها می‌پردازیم.

اگرچه با توجه به پیمان شینگن شهروندان و دارندگان ویزای هر یک از کشورهای عضو می‌توانند بدون محدودیت به سایر کشورهای حوزه‌ی شینگن بروند و هرچند قوانین و رویه‌های این کشورها برای صدور ویزا برای شهروندان کشورهای عضو تا حد زیادی مشابه است، همه‌ی آن‌ها به یک میزان برای صدور ویزا سخت‌گیری نمی‌کنند.

بعضی از کشورهای عضو شینگن آمار رد درخواست صدور ویزای کم‌تری نسبت کشورهای دیگر دارند و درنتیجه درصورت اقدام از طریق سفارت، کنسولگری یا کارگزاری این کشورها می‌توان راحت‌تر و با احتمال ریجکت‌شدن کم‌تری ویزای شینگن گرفت. البته باید توجه داشت که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر بر موفقیت در دریافت ویزای شینگن هدف از سفر است و با درنظرداشتن این نکته می‌توان کشورهایی را برای دریافت ویزای شینگن انتخاب کرد که آمار ریجکت‌کردن درخواست‌های صدور ویزا در آن‌ها کم‌تر باشد.

انتخاب کشور مناسب برای درخواست صدور ویزای شینگن

پیش از معرفی کشورهایی که می‌توان از طریق آن‌ها راحت‌تر ویزای شینگن گرفت بهتر است به این نکته اشاره کنیم که همان‌طور که گفتیم هدف از سفر به حوزه‌ی شینگن در انتخاب بهترین و البته درست‌ترین کشور برای ارائه‌ی درخواست صدور ویزا نقشی مهم دارد. به‌عنوان نمونه متقاضیان دریافت ویزای توریستی شینگن باید برای درخواست ویزا به سفارت‌خانه، کنسولگری یا کارگزاری همان کشوری مراجعه کنند که قصد سفر به آن را دارند.

درصورتی‌که متقاضی بخواهد به بیش از یک کشور در طول اقامت خود در حوزه‌ی شینگن برود باید از طریق کشوری برای دریافت ویزای شینگن اقدام کند که تعداد روزهای اقامت در آن بیش‌تر از دیگر کشورهاست. درصورتی‌که تعداد روزهای اقامت در کشورهای مختلف برابر باشند باز هم باید از طریق کشوری اقدام کرد که اولین مقصد مسافر است.

بهترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن
ویزای شینگن محدود به ویزای توریستی نمی‌شود و متقاضیان با توجه به هدف خود از سفر به این کشورها می‌توانند تقاضای صدور انواع دیگر ویزا از جمله ویزای اقامت بلندمدت را نیز ارائه کنند. گذشته از نوع ویزای تقاضاشده فهرست زیر نشان می‌دهد در سال 2018 کدام کشورهای حوزه‌ی شینگن کم‌ترین میزان ریجکت درخواست صدور ویزای شینگن را داشته‌اند:

1- لیتوانی

کشور لیتوانی با پذیرش 98.7 درصد پرونده‌های درخواست صدور ویزای شینگن راحت‌ترین کشور برای دریافت این ویزا در سال 2018 بوده است. این کشور از نظر شمار درخواست‌ها برای صدور ویزای شینگن کوتاه‌مدت در رتبه‌های میانی در بین کشورهای عضو این پیمان قرار دارد و یکی از مزیت‌های اقدام برای دریافت ویزای شینگن از طریق آن این است که متقاضیان باید نسبت به کشورهایی مثل آلمان و فرانسه مدت کوتاه‌تری را در صف مصاحبه‌ی دریافت ویزا بمانند.

2- استونی

کشور استونی در سال 2018 تقریباً 98.4 درصد از تقاضاهای صدور ویزای شینگن را پذیرفته است. مشابه لیتوانی، کشور استونی نسبت به سایر کشورهای عضو پیمان تقاضای صدور ویزای کم‌تری را دریافت کرده است و این به معنی انتظار کم‌تر برای مصاحبه و طی‌شدن سریع‌تر روند دریافت ویزا از طریق این کشور است.

3- فنلاند

کشور فنلاند خلاف دو کشور لیتوانی و استونی تقاضاهای زیادی را برای دریافت ویزای شینگن دریافت می‌کند، اما در سال‌های اخیر همواره در رتبه‌های بالای فهرست راحت‌ترین کشورها برای گرفتن ویزای شینگن بوده است. در سال 2018 کشور فنلاند 98.3 درصد از تقاضاهای صدور ویزای شینگن را پذیرفته است.

4- ایسلند

ایسلند از آن دسته کشورهایی‌ست که آمار ریجکت تقاضای صدور ویزای شینگن در آن همیشه کم بوده. این کشور در سال 2018 تنها 1.7 درصد از تقاضاهای صدور ویزا را رد کرده است و اگرچه از نظر تعداد تقاضاهای پذیرفته‌شده فاصله‌ی کمی با کشور فنلاند دارد، کم‌بودن تعداد مراکز صدور ویزا برای آن اندکی کار را برای دریافت ویزای شینگن از طریق این کشور سخت کرده است.

5- لتونی

کشور لتونی در سال 2018 تنها 2.1 درصد از پرونده‌های درخواست صدور ویزای شینگن را رد کرده است.

6- لهستان

کشور لهستان هم یکی از بهترین کشورها برای اخذ ویزای شینگن است. این کشور در سال 2018 تنها 3 درصد از پرونده‌های درخواست ویزای شینگن را رد کرده است.

7- لوکزامبورگ

تنها 3.7 درصد متقاضیان دریافت ویزای شینگن لوکزامبورگ در سال 2018 موفق به دریافت این ویزا نشده‌اند. موقعیت مناسب کشور لوگزامبورگ و نزدیکی آن به کشورهای بزرگ اروپایی مثل فرانسه و آلمان و کم‌بودن تعداد تقاضا برای صدور ویزا، این کشور را به گزینه‌ای بسیار خوب برای اقدام به دریافت ویزای شینگن تبدیل کرده‌اند.

8- اسلواکی

در سال 2018 کشور اسلواکی نزدیک به 26هزار و 800 مورد تقاضای صدور ویزای شینگن دریافت کرده و از بین آن‌ها تنها 4.2 درصد رد شده‌اند. کشور اسلواکی هم از نظر تعداد تقاضای صدور ویزا در رتبه‌های پایین قرار دارد و این به‌معنی آسان‌ترشدن دریافت ویزای شینگن از طریق آن و طی‌شدن روال دریافت این ویزا در مدتی کوتاه‌تر است.

9- جمهوری چک

95.3 درصد از متقاضیان دریافت ویزای شینگن جمهوری چک در سال 2018 موفق به دریافت این ویزا شده‌اند.

10- یونان

در سال 2018 یونان نزدیک به 855 هزار تقاضای صدور ویزای شینگن دریافت کرده که از بین آن‌ها 95.1 درصد موفق بوده‌اند. گرچه یونان نسبت به سال‌های قبل در فهرست راحت‌ترین کشورها برای گرفتن ویزای شینگن افت کرده، همچنان جزو ده کشور اول این فهرست است.

سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

بعضی از کشورهای شینگن سخت‌گیری بیش‌تری را برای صدور این ویزا نشان می‌دهند و آمار ریجکت ویزای شینگن در آن‌ها به‌نسبت بالاست.

فهرست زیر سخت‌گیرترین کشورهای حوزه‌ی شینگن برای دریافت ویزا همراه با درصد ریجکت از بین کل پرونده‌های سال 2018 را برمی‌شمارد:

1- بلژیک: 16.9 درصد
2- مالت: 14.8 درصد
3- سوئد: 10.3 درصد
4- پرتغال: 10.1 درصد
5- فرانسه: 9.6 درصد
6- نروژ: 8.7 درصد
7- اسپانیا و هلند: 6.1 درصد
8- سوئیس: 6 درصد
9- اسلوونی: 5.8 درصد

سخن پایانی

باید توجه داشت که این آمارها برای تمامی کشورها صادق نیست و به‌عبارت دیگر شهروندان کشورهای متفاوت راحتی و سختی دریافت ویزا از کشورهای مختلف شینگن را به‌یک صورت و به‌طور برابر احساس نمی‌کنند.

مسلماً کشورهایی که از نظر اقتصادی و سیاسی جایگاه خوبی در جهان ندارند نمی‌توانند به‌راحتی کشورهای دیگر، و با شانس برابر با شهروندان آن‌ها، موفق به دریافت ویزای شینگن شوند.

اگر تمایل به خواندن اخباری بیشتر در این حوزه و سایر حوزه‌های خبری دارید، می‌توانید جدیدترین اخبار روز را از پایگاه اینترنتی «خبر ببر» دنبال کنید. اگر هم کسب و کاری دارید که می‌خواهید آن را بیشتر به دیگران معرفی کنید، می‌توانید از وب‌سایت درج آگهی رایگان ، «راگهی» استفاده کنید.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها