حراج نقاشی کودکان پناهنده برای تامین غذا

در سی و دومین سال حضور برنامه جهانی غذا در ایران اعلام شد: سی و دو نقاشی منتخب از آثار کودکان پناهنده به حراج گذاشته می شود.

حراج نقاشی کودکان پناهنده برای تامین غذا

به گزارش خبر فوری ، نشست خبری مراسم بزرگداشت سی و دومین سال حضور برنامه جهانی غذا در ایران صبح هشتم آبان در دفتر برنامه جهانی غذا در ایران با حضور مجید مظفری، حمید جبلی و فروغ قجابگلو از اعضای هیئت داوران، امیر روشن از گروه مکس، دارا دربندی سخنگو و نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذا در ایران برگزار شد.

دارا دربندی در ابتدای این نشست گفت: موضوع اصلی ما در این مراسم نقاشی کودکان پناهنده است.

او افزود: شش هزار نقاشی برای این مراسم ارسال شده که از این میان سی و دو اثر به صورت نمادین انتخاب خواهد شد. در مراسمی با حضور پانصد مهمان شامل سفرای ساکن تهران و مهمانان ویژه و با اجرای کنسرت گروه چارتار از آنها تقدیر خواهد شد.

گرامی گفت: این سازمان در سال ۱۳۴۲ تاسیس شده و اولین امداد رسانی آن به ایران و به دلیل زلزله بویین زهرا بوده است. اکنون ما در هشتاد کشور حضور داریم و در سی سال گذشته اهدای یک سبد غذایی به پناه جویان عمدتا افغانستانی بوده است.

وی چنین ادامه داد: ما غذای خشک شامل آرد و ... را در این سبد قرار داده ایم و امکان تهیه اقلامی همچون گوشت و مرغ را نداشتیم. در ابتدا ما اقلام غذایی را وارد می کردیم اما طی ده سال این مواد غذایی که عمدتا در ایران با قیمت مناسب و دسترسی آسان تولید می شود را از داخل کشور تهیه کردیم و از دو سال پیش امکان اهدای کمک هزینه نقدی را پیدا کردیم که به تنوع غذایی این افراد کمک می کند.

گرامی گفت: از سال ۲۰۱۸ ماهانه به هر نفر پنجاه هزار تومان و نه کیلو آرد اهدا می شود این آرد از داخل کشور خرید می شود و به سرعت به دویست انبار ما در سراسر کشور منتقل می شود آرد بسیار محصول ظریفی است و به صورت خرید ماهانه تامین می شود.

وی تاکید کرد: ما سی هزار نفر را تحت پوشش داریم که در این میان نزدیک به شش هزار کودک دانش آموز حضور دارند که تصمیم داریم طرحی همچون تغذیه رایگان را برای آنها راه اندازی کنیم.

در ادامه گرامی توضیح داد: برنامه جهانی غذا یکی از آژانس‌های تخصصی سازمان ملل است و کار ما نیز امداد غذایی است. اولین عملیات Wfp در ایران و در زمان زلزله بویین زهرا بود با این اتفاق اسم ما در تاریخ ثبت شد.

وی ادامه داد: این سازمان رسالت خود را در طی این دهه‌ها حفظ کرده است. در واقع ما در این سی سال به پناهنده‌ها به ویژه افغانستانی‌ها کمک کرده‌ایم چراکه رسالت ما پایان دادن به گرسنگی است.

گرامی تاکید کرد: باید عنوان کنم ۳۰ هزار نفر تحت پوشش ما هستند که در ۲۰ مهمانشهر در ۱۳ استان در ایران زندگی می‌کنند. ما در این ۳۰ سال سعی کردیم که این افراد حداقل دغدغه‌ای درباره تامین مواد غذایی نداشته باشند. از این رو در این ۳۰ سال غذا را به صورت سبد غذایی ارائه می‌دادیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انسان‌ها سلیقه‌های غذایی مختلفی دارند، این کمک‌ها متشکل از آرد، برنج، روغن، شکر و حبوبات بود.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم به یکباره دنیا را تغییر بدهیم اظهار کرد: در بین این ۳۰ هزار نفر، ۶ هزار و ۵۰۰ بچه وجود دارد. بنابراین امروز اینجا جمع شدیم تا در میان این شش هزار و پانصد کودک مسابقه نقاشی برگزار کنیم.

نماینده برنامه جهانی غذا در ایران عنوان کرد: آنها اکثرا دانش آموزان مقطع ابتدایی هستند و از آنها خواستیم درباره "غذا، صبحانه" نقاشی بکشند. این نقاشی‌ها به منظور این بود که کودکان را برای پروژه جدیدمان که توزیع صبحانه در میان آنها است، آماده کنیم.

گرامی ادامه داد: من همیشه می‌گویم نمی‌شود دنیا را به یکباره تغییر داد اما هر قدمی که برمی‌داریم در زندگی کودکان تاثیرگذار است.

در ادامه حمید جبلی، مجید مظفری و خانم فروغ قجابگلو (داوران مسابقه نقاشی) به بیان‌توضیحاتی درباره اقدامات خود و مسابقه نقاشی پرداختند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ماد
    0

    تا به حال دوره ای در تاریخ بوده که جنگ و خونریزی. قتل و گرسنگی نبوده باشه! جالب هم اینجاست همه میگن حق با ماست ما نماینده خدا رو زمینیم در فلان کتاب وعده داده شده زمین از ان ماست .. گمون نکنم این همه پول اسلحه و مهمات نصفش خرج کشور های فقیر و قحطی زده و گرسنه بشه دنیا اباد میشه خرج اموزش برابر ابرسانی ساخت وساز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها