برای چاقی صورت چه بخوریم؟/ ویتامین چاق کننده صورت

داشتن گونه‌های برجسته و صورتی پر، خواسته بسیاری از ماست که می‌خواهیم ظاهر خوبی داشته باشیم؛ اما اینکه برای چاقی صورت چه بخوریم یا چه کار کنیم، پرسشی دغدغه‌برانگیز است.

برای چاقی صورت چه بخوریم؟/ ویتامین چاق کننده صورت

به همین دلیل در این مقاله با شما از روش‌های طبیعی چاقی صورت صحبت کرده‌ایم و اطلاعاتی از نحوه مصرف خوراکی‌ها، ماسک‌های خانگی و همچنین ویتامین‌ها به‌اشتراک گذاشته‌ایم. برای اطلاعات بیشتر با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

برای چاقی صورت چه کاری انجام دهیم؟

اگرچه مصرف خوراکی نیز برای چاقی صورت موثر است؛ اما با انجام تمرینات و درمان‌های خاصی نیز می‌توان به آن کمک کرد. ورزش‌دادن صورت، ماساژ آن با ژل آلوئه‌ورا، استفاده از ماسک‌هایی مانند گلیسیرین و عسل، شستشوی صورت با شیر و ماساژ با خمیر جوانه گندم و آب سیب‌زمینی می‌تواند معجزه کند. همچنین بوتاکس صورت نیز در سریع‌ترین حالت ممکن، شکل ظاهری صورت را تغییر داده و در پرتر نشان دادن آن موثر است.

11

بوتاکس صورت؛ درمانی برای چاقی صورت

برای چاقی صورت چه بخوریم؟

ویتامین‌های گروه ب، آمینواسیدها و کلاژن از مهم‌ترین ریزمغذی‌هایی هستند که می‌توانند در چاق‌تر کردن صورت تاثیرگذار باشند. این ویتامین‌ها با تحریک تولید کلاژن، تاثیر قابل‌توجهی روی برجسته‌تر کردن گونه‌ها و چاق‌تر کردن صورت می‌گذارد. خوراکی‌های زیر از بهترین مواد غذایی هستند که می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند.

  1.  آلوئه ورا

آلوئه‌ورا علاوه بر وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E، مقادیر مناسبی از B12 هم  دارند که بهترین ویتامین برای چاقی صورت محسوب شده و نقشی اساسی در تولید کلاژن بدن ایفا می‌کنند. به همین دلیل، مصرف آلوئه‌ورا روشی مناسب برای حفظ سلامتی پوست و چاقی صورت به شمار می‌رود. 

آنتی‌اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند که از اصلی‌ترین عوامل پیری پوست و افتادگی صورت محسوب می‌شوند.

 

  1. آجیل و دانه های روغنی چاق کننده صورت

یکی از عوامل چاق کننده صورت، میزان چربی آن است. هرچند تزریق چربی صورت سریع‌ترین روش برای این کار محسوب می‌شود؛ اما آجیل و دانه‌های روغنی نیز حاوی چربی‌های سالم هستند و باعث می‌شوند وزن شما به‌صورت سالمی افزایش پیدا کند. البته این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که کلا لاغر هستند.

شما می‌توانید با مصرف این خوراکی‌ها به پرشدن طبیعی گونه‌ها و افزایش وزن خود کمک کنید. به‌طورمعمول، کسانی که به‌صورت منظم از میزان مناسبی آجیل و دانه روغنی در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند، پوستی شفاف‌تر و شاداب‌تر و صورتی پرتر دارند. چربی آجیل از بهترین انواع روغن چاق کننده صورت است و می‌تواند بهترین گزینه برای افزایش سالم وزن شما باشد.

  1. گوشت

یکی از بهترین راه‌های چاقی صورت این است که بدنتان را به تولید کلاژن تحریک کنید. گوشت می‌تواند به‌عنوان سوخت بدن برای تولید کلاژن عمل کند. پروتئین‌ها اسیدآمینه‌ای دارند که به تشکیل کلاژن و چربی کمک می‌کند. به همین دلیل خوب است که هر روز فیله مرغ، بوقلمون بدون پوست و گوشت قرمز بدون چربی را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

  1. پروتئین های گیاهی

اگر گیاهخوار هستید و می‌خواهید از پروتئین برای چاقی صورت کمک بگیرید، سویا و انواع آجیل بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. محصولات سویا، درصورتی‌که مشکل هورمونی نداشته باشید و منعی برای مصرف آن وجود نداشته باشد، می‌تواند به‌صورت ویژه‌ای نیاز روزانه شما به پروتئین و متعاقبا ساخت کلاژن را تامین کند. پیشنهاد ما به شما توفو است که از محصولات جانبی سویا به شمار می‌رود.

  1. تخم مرغ؛ بهترین صبحانه برای چاقی صورت

تخم‌مرغ یکی از منابع غنی ویتامین D و رتینول محسوب می‌شود. این دو ریزمغذی، برای حفظ سلامت پوست و ساخت کلاژن ضروری هستند. همچنین حتما می‌دانید که تخم‌مرغ چه منبع غنی و قدرتمندی از پروتئین است و تا چه اندازه می‌تواند بر تولید کلاژن و به دنبال آن چاقی صورت، تاثیرگذار باشد!

اگر مشکل خاصی به لحاظ سلامتی نداشته باشید، می‌توانید روزی 2 تخم‌مرغ را به‌عنوان یکی از صبحانه های چاق‌کننده صورت مصرف کنید و آن را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. ضمنا در زردۀ تخم‌مرغ نیز ریزمغذی‌های بسیار سودمندی وجود دارد؛ پس هرگز خودتان را به مصرف سفیدۀ آن محدود نکنید.

  1. غلات کامل

غلات پرمصرف با شاخص گلیسمی پایین مانند جو و گندم، از بهترین مواد غذایی برای چاقی صورت هستند. پس سعی کنید نان یا پاستایی را انتخاب کنید که از آرد کامل درست شده باشد. 

همچنین جوانه غلات هم می‌تواند گزینه‌ای عالی برای چاقی صورت باشد. شما می‌توانید از جوانه گندم برای چاقی صورت و البته افزایش وزن کل بدن هم کمک بگیرید. جوانه گندم چه به‌صورت پودرشده و چه به‌صورت تازه، با تامین فیبر، پروتئین و انواع مواد معدنی موردنیاز بدن، هم گزینه‌ای عالی برای جوان‌سازی پوست است و هم تولید کلاژن را تحریک می‌کند که در نهایت به سفتی عضلات و چاقی صورت منجر خواهد شد. البته اگر به دنبال روش سریع‌تری برای جوانسازی پوست هستید، درمان با پلاسما جت را پیشنهاد می‌کنیم.

22

مصرف غلات برای چاقی صورت

  1. شیر کامل

شیر کامل هم از دیگر گزینه‌هایی است که می‌تواند در لیست غذاهای چاق‌کننده صورت قرار بگیرد. شیر کامل حیوانی نسبت به انواع کم‌چرب کالری بیشتری دارد و حاوی ویتامین دی و رتینول است. ویتامین دی با افزایش سطح ایمنی پوست، از آن در برابر علائم پیری و افتادگی مراقبت می‌کند و رتینول از معروف‌ترین ویتامین‌های شناخته‌شده برای جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود. 

همان‌طور که اشاره کردیم، رتینول می‌تواند به بدن کمک کند تا کلاژن بیشتری بسازد و این فاکتور به حجیم شدن پوست منجر خواهد شد. اگر خوردن شیر برایتان سخت است یا دستگاه گوارشتان به لاکتوز حساسیت دارد، می‌توانید به‌جای آن ماست مصرف کنید.

  1. ماهی

ماهی و غذاهای دریایی منابعی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که علاوه بر حفظ بافت کلاژن، به تولید آن نیز کمک می‌کنند. پس اگر دوست دارید صورتی چاق و پر داشته باشید، حتما مصرف آبزیان را نیز در برنامۀ غذایی خود قرار دهید.

ماهی قزل‌آلا، ماهی تن، ماهی آزاد، سالمون، ماهی ساردین، آنچوی و شاه‌ماهی از بهترین گزینه‌هایی هستند که برای چاقی صورت می‌توانید استفاده کنید.

  1. آووکادو؛ از بهترین سبزیجات برای چاقی صورت

آووکادو گزینه‌ای عالی است که حالت ارتجاعی پوست و چاقی صورت را بهبود می‌بخشد. این سبزی چرب، منبعی عالی از چربی سالم است و به‌نوعی از بهترین انواع روغن برای چاقی صورت محسوب می‌شود. 

شما می‌توانید آووکادو را در سالاد یا به‌عنوان میان وعده‌ای سالم و پرانرژی مصرف کنید. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آووکادو به همراه سبزیجات سبز یا زرد، می‌تواند به شکل قابل‌توجهی چین‌وچروک صورت را کاهش داده و به حفظ حالت ارتجاعی آن کمک کند.

چاقی صورت در کلینیک زیبایی آفتاب

تمامی روش‌ها و خوراکی‌هایی که در این مطلب معرفی شد، می‌تواند در چاقی صورت تاثیر بگذارد؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها درمانی قطعی محسوب نمی‌شود و نهایتا می‌تواند کمک‌کننده باشد. برای چاقی صورت قطعی باید به کلینیک‌ها و مراکز تخصصی زیبایی مراجعه کرده و روش‌های درمانی مدرن را پیش بگیرید. کلینیک پوست و زیبایی آفتاب با 14سال تجربه در زمینه پوست و زیبایی، مرکز درمانی معتبری در غرب تهران است که توانسته رضایت مراجعه‌کنندگان عزیز خود را جلب کند. شما می‌توانید برای درمان کک و مک، مشکلات پوستی، تغییر شکل و چاقی یا لاغری صورت به www.clinicbut.com مراجعه کرده و یا با شماره‌تلفن 02146104079 تماس بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها