روزنامه گردی ۲۲ مرداد ۱۳۵۸؛

تظاهرات دانشگاه تهران که صدها مجروح به جا گذاشت/ تکلیف ۱۰۰۰ زندانی در دادگاه انقلاب با شروع به کار مجدد دادگاه ها

تعیین تکلیف ۱۰۰۰ زندانی در دادگاه انقلاب با شروع به کار مجدد دادگاه ها تیتر یک امروز کیهان در روز دوشنبه ۲۲ مرداد سال ۱۳۵۸ است.

تظاهرات دانشگاه تهران که صدها مجروح به جا گذاشت/ تکلیف ۱۰۰۰ زندانی در دادگاه انقلاب با شروع به کار مجدد دادگاه ها

 کیهان همچنین با چاپ عکس ۶ متهم از آغاز محاکمه عاملان کشتار ۱۷ شهریور و ۸ بهمن تیتر زده و از تظاهرات دانشگاه تهران که صدها مجروح به جا گذاشت خبر داده است و با چاپ تصویری از این رخداد. هاشم صباغیان وزیر کشور هم در پی این حادثه اعلام کرده که دولت از حادثه دیروز اظهار تأسف کرده و امنیت تظاهرات را از این بر عهده دولت دانسته است. از تبریز هم خبر رسیده که در اعتراض به گرانی میوه ها پس از تظاهرات به کامیونهای حامل میوه حمله شده و محموله آنها را حراج کرده اند. به همین علت مغازه های تبریز در اعتراض به این رخداد عجیب تعطیل است. به صفحه آخر روزنامه می رویم به خبری در باکس ایران و رادیوهای جهان درباره خارج شدن گروه‌های مسلح از سفارت آمریکا در تهران به نقل از خبرنگار بی بی سی بر می خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230813_065239_833

رادیو لندن:

دیروز در تهران واحدی از سپاه پاسداران انقلاب به محوطه سفارتخانه آمریکا اعزام شد تا گروه‌های مسلح غیرمنظمی را که از ماه فوریه گذشته پس از تغییر رژیم در محوطه داخلی سفارت آمریکا مستقر بودند خلع سلاح نموده و از آنجا خارج سازند.

سفارت آمریکا پس از این واقعه بیانیه ای منتشر ساخت و در آن گفت طی این عملیات به هیچ فرد تبعه آمریکا بد رفتاری نشد و کسی نیز به گروگان‌ گرفته نشد.

تصمیم دولت ایران در خارج ساختن این واحد مسلح از سفارتخانه آمریکا از سوی وزارت امور خارجه ایران اتخاذ شده بود و یک سخنگوی وزارت خارجه ایران به خبرنگار بی بی سی گفت این اقدام مطابق با اصول و مقررات بین المللی در به رسمیت گذاشتن مصونیت های دیپلماتیک در حق حاکمیت سفارتخانه های خارجی در محوطه داخلی انجام گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه افزوده اگر هر سفارتخانه خارجی به حفاظت احتیاج داشته باشد اقدامات حفاظتی باید از خارج از محوطه سفارتخانه انجام گیرد.

IMG_20230813_065240_419

در مورد واقعه امروز دستور خلع سلاح و خارج ساختن افراد کمیته از محوطه سفارت آمریکا از سوی کمیته مرکزی تهران صادر شده بود ولی برای اجرای این تصمیم مسئولان امور انتظامی ناچار شدند واحدی از نیروهای منظم پاسداران انقلاب را وارد کار سازند.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها