روزنامه گردی ۱۷ خرداد ۱۳۵۸؛

ابراهیم یزدی: ایران قصد ندارد همه قراردادهای خود را با آمریکا فسخ کند/ واشنگتن سفیر دیگری به ایران بفرستند

کیهان ۴۴ سال قبل امروز پنجشنبه ۱۷ خرداد سال ۱۳۵۸ با چاپ دو عکس از تیمسار احمد مدنی استاندار خوزستان و آیت الله شیخ محمد طاهر شبیر خاقانی نوشته است، بر اساس توافقنامه ۸ ماده ای استاندار خوزستان با آیت الله شبیر خاقانی عاملین حوادث خرمشهر در دادگاه انقلاب محاکمه می شوند و اینکه انتظامات با شهربانی و ژاندارمری خواهد بود و به خانواده های شهدا و مجروحین رسیدگی می‌شود.

ابراهیم یزدی: ایران قصد ندارد همه قراردادهای خود را با آمریکا فسخ کند/ واشنگتن سفیر دیگری به ایران بفرستند

این روزنامه در تیتری دیگر از موج خشم و نفرت در شهرهای نجف، کاظمین، کوفه در اعتراض به بمباران روستاهای مرزی ایران توسط هواپیماهای عراقی خبر داده و از قول رئیس ستاد ارتش هم نوشته که نظامیان در خارج از سربازخانه ها می‌توانند تظاهرات و راهپیمایی کنند. اما مصاحبه دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه ایران با خبرگزاری یونایتدپرس درباره آینده روابط ایران و آمریکا را  انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید؛

بنا بر گزارش خبرگزاری پارس دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه با خبرنگار خبرگزاری یونایتدپرس در آبادان مصاحبه ای انجام داد. در این مصاحبه ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که ایران قصد ندارد قراردادهایش را با شرکت‌های آمریکایی که نتوانسته اند پروژه های خود را کامل کنند لغو کند و به جای آن به آنها اطمینان خواهد داد که می توانند کار خود را به پایان برسانند.

یزدی در پاسخ خبرنگار یونایتد پرس در این باره که آیا بموجب درخواست گروههای افراطی همه قراردادهای ایران و آمریکا لغو خواهد شد یا نه؟ گفت نه به همه آنها، مثلا شرکت جنرال الکتریک قراردادهایی با ایران دارد که ۹۰۰ هزار تلفن را نصب کند آنها چهارصد میلیون دلار از ششصد میلیون دلار قرارداد را گرفته و تنها سه هزار تلفن را نصب کرده اند. آیا باید این قرارداد لغو شود؟ به جای آن ما جنرال الکتریک را وادار خواهیم کرد که پروژه خود را بر طبق قواعد بین المللی کامل کند. وی گفت؛ دولت انقلابی هنوز بدرستی نمی داند که چند هزار قرارداد بین ایران و دیگر کشورهای خارجی وجود دارد و از دولت‌های خارجی خواست تا در این باره اطلاعاتی در اختیار دولت ایران قرار دهند.

photo_2023-06-07_07-23-15

یزدی درباره عدم پذیرش سفیر تازه آمریکا گفت؛ آمریکا آزاد است که هر سفیری را که می خواهد به ایران بفرستد، اما اگر می خواهد که با ایران روابط بهتری داشته باشد و سیاست خود را نسبت به آنچه که تاکنون بوده تغییر دهد‌. ضروری است که با یک سفیر تازه، تغییر سیاست و حسن نیت خود را نشان دهد.

IMG_20230607_071132_337

یزدی همچنین گزارش‌های مربوط به تابعیت آمریکایی خود و همسرش را تکذیب کرد و گفت که همسرش دختر یکی از انقلابیون عالی‌رتبه آذربایجانی به نام میرزا باقر است.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها