روزنامه گردی ۲۷ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

ایران ناسیونال قرارداد مونتاژ پژو را لغو کرد/ امام خمینی (ره): شاه، بختیار و شریف امامی باید کشته شوند/ عکس

شاه، بختیار و شریف امامی باید کشته شوند. این تیتر که نقل قولی است از امام خمینی در دیدارشان با بازرگانان، تیتر اول روزنامه چاپ عصر کیهان در ۴۴ سال قبل امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۵۸.

ایران ناسیونال قرارداد مونتاژ پژو را لغو کرد/ امام خمینی (ره): شاه، بختیار و شریف امامی باید کشته شوند/ عکس

امام در این سخنرانی  گفته اند در وقایع ۱۵ خرداد، ۱۵ هزار نفر کشته شدند و در ۱۵ خرداد شاه مخلوع با هلیکوپتر مردم را میکشت و هنگامیکه ۱۵ هزار نفر در یک روز کشته شدند چرا صدای حقوق بشر درنیامد. آیت الله طالقانی هم در مراسم سالگرد هجرت دکتر علی شریعتی در دانشگاه تهران گفته اند؛ شریعتی مکتبی نو در ایران بوجود آورد. حمایت حزب جمهوری اسلامی از کارکنان و کارگران کیهان، پیام یاسر عرفات به دکتر ابراهیم یزدی وزیر جدید امور خارجه و اجرای مقررات جدید راهنمایی و رانندگی از شنبه از جمله تیترهای دیگر این جریده هستند. اما خبری اقتصادی از خبرگزاری فرانسه مبنی بر لغو قرارداد شرکت ایران‌ ناسیونال با شرکت پژوی فرانسه را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید.

photo_2023-05-17_07-27-51

تهران- خبرگزاری فرانسه: منابع موثق تهران دیروز گفتند شرکت ایران ناسیونال همه پروژه های دراز مدت خود را متوقف کرده و همچنین موافقتنامه خود را با گروه سازنده اتومبیل های پژو که در سال ۱۹۷۷ منعقد کرده لغو کرده است.

مقامات رسمی گفتند در مورد اینکه پروژه های ایران ناسیونال بطور کل قطع شود یا ادامه یابد هنوز تصمیمی قاطع گرفته نشده است اما سیاست جدید کمپانی این است که از تعداد مدلهای تولیدی کاسته شود و به عوض به تولید یدکی ها و لوازم اتومبیل در کشور افزوده گردد.

کمپانی ایران ناسیونال تولید کننده اتومبیل های پیکان است که تقلیدی از اتومبیلهای هیلمن انگلستان است و طی قراردادی که با کمپانی کرایسلر بریتانیا ساخته می شده است.

IMG_20230517_071822_343

بر اساس قراردادی که در ماه نوامبر ۱۹۷۷ با کمپانی پژو امضاء شد، قرار بود کمپانی ایران ناسیونال از ماه اوت آینده به مونتاژ اتومبیلهای پژو مدل ۳۴۵ بپردازد.

منابع صنعتی گفتند؛ قرارداد مذکور عملا از روز شروع اعتصاب کارگران در آغاز انقلاب ایران ملغی شده است.

منبع: سایت دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها