با رامسس دوم ملاقات کنید؛

بازسازی سه‌بعدی چهره فرعون مصر پس از 3200 سال

دانشمندان با استفاده از یک مدل سه‌بعدی از جمجمه «رامسس دوم»، فرعون مصر باستان، برای اولین‌بار توانستند چهره او را بازسازی کنند. آن‌ها سپس فرایند پیری را در این چهره معکوس کردند تا چهره او را در زمان اوج قدرتش به‌دست بیاورند.

 بازسازی سه‌بعدی چهره فرعون مصر پس از 3200 سال

گروهی از پژوهشگران از مصر و انگلیس با استفاده از سی‌تی اسکن جمجمه رامسس دوم، مدلی سه‌بعدی از سر این پادشاه را به‌وجود آوردند. در ادامه از تکنیک‌های کاهش سن استفاده شد تا زمان حدود 50 سال به عقب برگردد و مشخص شود که رامسس کبیر در اوج قدرت حکومت خود چه چهره‌ای داشته است.

نتیجه این مطالعه اولین «بازسازی چهره علمی» از صورت این فرعون قدرتمند را ایجاد کرده است. «سحر سلیم»، محقق دانشگاه قاهره در مصر که مدل سه‌بعدی جمجمه رامسس دوم را ساخته، می‌گوید: «تصور من از چهره رامسس دوم تحت تأثیر چهره مومیایی او بود. اما این بازسازی چهره اجازه داد تا یک چهره واقعی روی این مومیایی قرار دهیم.»

چهره فرعون قدرتمند مصر چگونه بازسازی شد؟

«کارولاین ویلکینسون»، رئیس آزمایشگاه چهره‌ها از دانشگاه جان مورز لیورپول که چهره این فرعون مصری را بازسازی کرده است، درباره پروسه‌های کاری خود می‌گوید: «ما مدل سی‌تی اسکن جمجمه را تهیه کردیم تا به مدل سه‌بعدی جمجمه برسیم و بتوانیم آن را به کامپیوتر بدهیم.»

ویلکینسون می‌گوید آن‌ها پایگاه داده‌ای از آناتومی‌هایی را که از پیش برای صورت مدل‌سازی شده بودند، به این پروژه وارد کردند تا بهترین گزینه را با این جمجمه هماهنگ کنند: «ما اساساً این چهره را از سطح جمجمه گرفته تا سطح صورت، ساختار ماهیچه‌ها، لایه‌های چربی و در آخر لایه پوست ساختیم.»

ویلکینسون می‌گوید برای رنگ پوست، چشم و چین‌وچروک‌ها از سلیم مشورت گرفته و محتمل‌ترین گزینه‌ها را انتخاب کرده است. به‌علاوه، منبع آن‌ها متونی بود که درباره شاه رامسس دوم وجود دارد. این فرعون به‌مدت 66 سال در سال‌های 1279 تا 1213 پیش از میلاد بر مصر حکمرانی می‌کرد.

منبع: دیجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    شکل یهودهاست

  • علی
    4

    اینا همش کشکه

  • وحید
    1

    حضرت آیت اله جنتی خوشبختانه برای 3200 سال آینده هم به حول قوه الهی زنده هستن و در حال نظارت و تایید صلاحیت انتخابات کنگره آمریکا هستن و نیاز به چهره نگاری هم ندارن ، اینست از کرامات شیخ ما

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      روایت شده است در بین آدمیان دو گروه هستند که زیادتر از دیگران عمر می‌کنند عده‌ای که بسیار ظالم و شقی هستند و عده‌ای که بسیار مومن و متدین هستند و این برای امتحان آدمیان است
      و این حکمتی است از اسرار هستی

    • ناشناس
      12

      با علماء شوخی نکن و مودب باش.

  • امیر
    0

    خدایی از خیلی آدمهای امروزی که باهزاران ترفند ونقاشی وبوتاکس وتزریق ژل وبرداشتن ابرو و....خودشون رو جوان میکنند ،خیلی خوش تیپ تره.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها