در صد و پنجاه و هشتمین روز جنگ

ادامه کشتار فلسطینیان در صفِ دریافت کمک‌های بشردوستانه در غزه

برای صد و پنجاه و هشتمین روز، جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در بحبوحه ادامه بمباران‌های خشونت‌آمیز و کشتار در مناطق مختلف نوار غزه در میان تشدید گرسنگی و قحطی گسترده به‌ویژه در شمال ادامه دارد.

ادامه کشتار فلسطینیان در صفِ دریافت کمک‌های بشردوستانه در غزه

در حالی که نبردها و درگیری‌ها بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه همچنان ادامه دارد، نیروهای اشغالگر شماری از غیرنظامیان را در حالی که منتظر کمک‌های امدادی در نزدیکی میدان کویت در جنوب نوار غزه بودند، باز هم هدف قرار دادند به طوریکه در نزدیکی میدان کویت در خیابان صلاح الدین در جنوب شرقی شهر غزه، ۹ فلسطینی به شهادت رسیده و حدود ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه تل‌الزعتر در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه حمله کردند. همچنین حملات توپخانه‌ای شدید اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

توپخانه رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطق شرقی عبسان الکبیره و خزاعه در خان یونس را نیز بمباران کرد.

خبرنگار الجزیره هم گفت: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه خانواده ابوسنجر در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند که دست‌کم یک شهید و یک زخمی برجای گذاشت.

تاکید امارات و اروپا بر ایجاد کریدور دریایی برای غزه

این در حالی است که محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌ امارات متحده عربی با اورزولا فون دیر لاین، رئیس کمیسیون اروپا، درباره وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه و تحولات خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

ادامه کشتار فلسطینیان در صفِ دریافت کمک‌های بشردوستانه در غزه

۲ طرف در تماس تلفنی روز دوشنبه خود بر اهمیت ابتکار اعلام شده توسط امارات، قبرس، کمیسیون اروپا، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، بریتانیا و ایالات متحده در خصوص فعال سازی کریدور دریایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه در سایه تشدید بحران انسانی در این باریکه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری امارات، WAM، آنها در ظاهر بر «ضرورت ایجاد و ادغام با سایر ابتکارات و تلاش‌ها در این زمینه به گونه‌ای که به ارائه کمک‌های کافی و پایدار به ساکنان نوار غزه کمک کند» تاکید کردند.

آنروا: اسرائیل مانع ورود کمک‌های پزشکی مهم به غزه می‌شود

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مانع ورود کمک‌های پزشکی بسیار مهم به نوار غزه می‌شود.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت تمامی ساکنان نوار غزه برای زنده ماندن به کمک‌های بشردوستانه وابسته بوده و این کمک‌ها بسیار کم هستند و محدودیت‌ها افزایش یافته است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه افزود یک کامیون حامل کمک‌ها به دلیل اینکه حاوی قیچی‌هایی بود که در بسته‌های پزشکی برای کودکان استفاده می‌شد، بازگردانده شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    همه دنیا در کشتار کودکان غزه و بمباران بیمارستانها با بمب های سنگر شکن آمریکا فهمیدن حقوق بشر زیر پای آمریکا و انگلیس قرار دارد نه بالای سرشان همه دنیا فهمیدند حیوانات درنده بیشتر از سیاست مداران آمریکا و انگلیس به حقوق انسانها ارزش قاعلند

  • رابی
    0

    صف گوشت یخ زده و بوی گندو و ته انباری در ایران که شلوغ تر از صف دریافت غذای مجانی در غزه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها